Ik zoek een Access Point
In mijn nieuwe huis wil ik graag overal goed internet, maar trek ik liever geen kabels. Dus ben ik een beetje aan het testen gegaan. Mijn ziggo internet verbinding (40MBit) met Technicolor Wifi modem is inmiddels aangesloten, maar zoals verwacht zeer slechte WiFi op zolder.
Daarom heb ik van een vriend een TP Link TL-WA7210N range extender/access point/bridge geleend. Een beetje een lomp apparaat, kan namelijk ook buiten opgehangen worden en gericht stralen en ontvangen tot 5km oid. Ik heb deze nu als accesspoint via een LAN kabel in de meterkast aan de ziggo router hangen. Resultaat: perfect bereik, overal in huis. Het eigen wifinetwerk van de ziggo router heb ik uitgezet.
Nu wil ik een zelfde apparaat aanschaffen, namelijk deze:
pricewatch: TP-Link Outdoor 2.4GHz 300Mbps High powerWiFi AP
maar vraag ik me af of dit apparaat de beste keus is.
Wat is je budget?
Max 100 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Andere opties die ik overweeg: powerline adapter zolder, en daar een kleine accesspoint neerzetten. Beneden gewoon de wifi van de ziggo router gebruiken.
In mijn nieuwe huis wil ik graag overal goed internet, maar trek ik liever geen kabels. Dus ben ik een beetje aan het testen gegaan. Mijn ziggo internet verbinding (40MBit) met Technicolor Wifi modem is inmiddels aangesloten, maar zoals verwacht zeer slechte WiFi op zolder.
Daarom heb ik van een vriend een TP Link TL-WA7210N range extender/access point/bridge geleend. Een beetje een lomp apparaat, kan namelijk ook buiten opgehangen worden en gericht stralen en ontvangen tot 5km oid. Ik heb deze nu als accesspoint via een LAN kabel in de meterkast aan de ziggo router hangen. Resultaat: perfect bereik, overal in huis. Het eigen wifinetwerk van de ziggo router heb ik uitgezet.
Nu wil ik een zelfde apparaat aanschaffen, namelijk deze:
pricewatch: TP-Link Outdoor 2.4GHz 300Mbps High powerWiFi AP
maar vraag ik me af of dit apparaat de beste keus is.
Wat is je budget?
Max 100 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Wat ik graag wil: FullHD streamen van laptop naar chromecast, of NetFlix. Daar moet het snel genoeg voor zijn. Meer snelheid is meer beter, maar niet nodig. We zijn ook maar met twee mensen in huis.
- Sowieso 2.4 GHz, 5GHz mag, hoeft niet
- 1 SSID is voldoende, guest is niet nodig
- Het feit dat deze AP geschikt is voor buiten is leuk, maar ook niet nodig.
Andere opties die ik overweeg: powerline adapter zolder, en daar een kleine accesspoint neerzetten. Beneden gewoon de wifi van de ziggo router gebruiken.