[V&A] Ecc ram gekocht, defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54
Goedenavond iedereen,

Laatst heb ik via V&a een aantal ECC ram modules uit een grote batch gekocht.
in de advertentie stond dat hij ze niet kon testen maar ik besloot mede vanwege de prijs er toch een aantal te kopen.
Vandaag is het pakketje met de modules aangekomen en besloot ik ze meteen te installeren,
op de laatste module na werkte elk latje.
hierop heb ik contact opgezocht met de verkoper, echter geeft hij aan dat hij ze niet heeft kunnen testen, en dat hij het niet wil omruilen via de post.

Wat is hier wijsheid? cut my losses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij garandeert toch niet dat ze werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Verlies nemen. Dit geval eigen schuld dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

werking word niet gegarandeerd, das eigen risico.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
@ hierboven:

Kom nou. Als je RAM verkoopt mag de koper ervan uitgaan dat het gewoon werkt; 'niet getest' lijkt me een beroerd excuus als je eigenlijk bedoelt 'er zouden er zomaar wat wat stuk kunnen zijn'. In dat laatste geval moet je dat gewoon expliciet aangeven als verkoper, imo..

Hangt er dus helemaal vanaf wat er precies in de advertentie stond, imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 20-11-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Staat natuurlijk ook niet vast dat de TS zelf een ESD heeft veroorzaakt... Ik denk dat dit een erg complexe kan gaan worden zo niet onmogelijk als je persé je gelijk wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
Mij gaat het niet per se om mijn gelijk te halen, ik vind het echter vreemd dat de betreffende tweaker de vraag of hij het wellicht wil omruilen (evt. op mijn kosten) direct afwijst.
Umbrah schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:52:
Staat natuurlijk ook niet vast dat de TS zelf een ESD heeft veroorzaakt... Ik denk dat dit een erg complexe kan gaan worden zo niet onmogelijk als je persé je gelijk wilt halen.
Ik werk sinds 2 jaar vrijwel altijd (relatief) ESD veilig, Computer geaard via de voeding, voeding uit, op een ESD-Mat met een polsbandje en een clipje aan de kast vast.
Thralas schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:51:
@ hierboven:

Kom nou. Als je RAM verkoopt mag de koper ervan uitgaan dat het gewoon werkt; 'niet getest' lijkt me een beroerd excuus als je eigenlijk bedoelt 'er zouden er zomaar wat wat stuk kunnen zijn'. In dat laatste geval moet je dat gewoon expliciet aangeven als verkoper, imo..

Hangt er dus helemaal vanaf wat er precies in de advertentie stond, imo.
Dat leek mij ook, ik heb via v&a ook wel iets verkocht wat uiteindelijk stuk bleek na verzending,
hier heb ik dan ook gewoon m'n verlies genomen en de aankoopprijs teruggestort.

ik vind het echter een vreemde gang van zaken om je op bovenstaande manier af te dekken,
mij lijkt het niet meer dan redelijk om het betreffende bankje gewoon te vervangen, zeker gezien hij er nog een heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 10:47
Je hebt toch gekregen wat je gekocht hebt?

Ongeteste geheugen modules, waarvan niet expliciet werd vermeld dat ze allemaal zouden werken.

Je kunt het ook zien als geluk, ze hadden ook allemaal defect kunnen zijn.

Als je zekerheid had gewild had je van te voren even moete vragen of je bij een evt. Defect kon ruilen/terugsturen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:33
MaD_co schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:12:
Je hebt toch gekregen wat je gekocht hebt?

Ongeteste geheugen modules, waarvan niet expliciet werd vermeld dat ze allemaal zouden werken.

Je kunt het ook zien als geluk, ze hadden ook allemaal defect kunnen zijn.

Als je zekerheid had gewild had je van te voren even moete vragen of je bij een evt. Defect kon ruilen/terugsturen.
Ik zie 'ongetest' meer als: test het zelf maar. Maar wie heeft er nou wat aan kapotte RAM modules?

Ja, de koper had eigenlijk even moeten vragen of hij bij een defect zijn geld terug kreeg, etc.

Maar ik vind ook wel dat de verkoper wat minder stug zou moeten doen. Als ik de verkoper was, zou ik proberen om alles naar tevredenheid af te handelen. De verkoper weet immers ook, dat er (mogelijk) defecte modules tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

move ---> V&A Feedback

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 10:47
oohh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:35:
[...]

Ik zie 'ongetest' meer als: test het zelf maar. Maar wie heeft er nou wat aan kapotte RAM modules?

Ja, de koper had eigenlijk even moeten vragen of hij bij een defect zijn geld terug kreeg, etc.

Maar ik vind ook wel dat de verkoper wat minder stug zou moeten doen. Als ik de verkoper was, zou ik proberen om alles naar tevredenheid af te handelen. De verkoper weet immers ook, dat er (mogelijk) defecte modules tussen zitten.
Koper schrijft.
ronald245 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:12:
Goedenavond iedereen,

.....maar ik besloot mede vanwege de prijs er toch een aantal te kopen.
....
Hieruit maak ik op " voor deze prijs is het mooi als het werkt, maar niet vreemd als er defecte tussen zitten."

Een beetje, als het te mooi lijkt is het dit ook waarschijnlijk.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik lees ongetest toch duidelijk als 'ik weet niet of ze allemaal goed zijn. Risico koper.Als die ze dan allemaal gaat omruilen kan hij ze net zo goed allemaal testen en een hogere prijs vragen.

Ik vind het in deze wel correct als je gewoon je verlies neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 12:41

Mimiix

Professioneel Prutser

Stond er in de advertentie bij staat"Defect"?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
D3nnisd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:17:
Stond er in de advertentie bij staat"Defect"?
bij deze advertentie stond dat het geheugen in nieuwstaat was, hier ben ik dan ook van uit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 12:41

Mimiix

Professioneel Prutser

ronald245 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:01:
[...]

bij deze advertentie stond dat het geheugen in nieuwstaat was, hier ben ik dan ook van uit gegaan
dan is het heel simpel: Non-conformiteit.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Pagina: 1