Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor BIM moduleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik gevraagd om informatie voor het kopen van een laptop. (Deze hulp was zeer nutig bedank daar voor). Ik ben nog een student. Nu is mijn vraag hebben jullie nog goede sugeties voor mij, want ik wil volgende week een laptop gaan kopen. Ik dacht zelf aan link :?

Wat ga je met je laptop doen? Ik ga de laptop gebruiken voor Autocad, Revit, Archicad(word het meest gebruikt) Adoble photoshop, Adoble indesign, skets Up en microsoft office.(Het zwaarste programma is archicad met het gebruik van BIM of artlantis render)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget? Ongeveer 1200 a 1700 |:( 8)7 euro liever niet veel hoger. Bij sommige fabrikanten kan ik korting krijgen. :D
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja maar de formaat maakt mij niet veel uit.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Ik heb gehoord dat ASUS, Dell of HP goede merken zijn. maar voor ander merken sta ik ook open. (behalve acer niet)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

p.s. bedankt voor uw hulp :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fujitsu is er ook nog :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb ook een nieuwe laptop besteld, Dell XPS 15 fhd versie.
De laptop moet ik ook gaan gebruiken voor tekenwerk ik gebruik alleen Archicad en daarbij doe ik ook wat renderingen maken.

Het renderwerk vergt vooral processor capaciteit, 3d preview tijdens het tekenen moet vanaf de videokaart.

Daarnaast is de zwaarte van je rendering van belang op je werkgeheugen.

Ik heb nu een core i5 skylake 6300hq quadcore
8gb geheugen en een 960gtx m met 2gb geheugen.

Voor mij is de 8gb werkgeheugen ddr4 2133mhz voor nu voldoende, dit kan heel makkelijk worden geupgrade naar 2x 8gb ipv 2x 4gb.

tevens vervang ik de ssd van 32gb naar 256gb van kingston 950 pro.

Suc6 met je keuze.

Dell XPS 15 9550 FHD

Verwijderd

Topicstarter
In een van deze twee ben ik wel geïntegreerd. Welke zouden jullie voor mij aanraden (en waarom)?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)€ 1.899,-€ 1.899,-
1MSI Workstation WT60 2OJ-877NL€ 1.827,10€ 1.827,10

:? sta ook open voor andere opties

Verwijderd

Topicstarter
dankje, heb er naar gekeken maar niet zo snel iets gevoden

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Beide laptops passen niet in je budget....

Verwijderd

Topicstarter
Viince1 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:53:
Beide laptops passen niet in je budget....
Klop op het eerste gezicht. Maar ik kan wat korting krijgen bij sommige winkels omdat ik student ben. Net zoals de HP ZBook 17 G2 Mobiel Workstation daar kan ik 30 procent korting op krijgen.

Maar welke raaden jullie aan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 17:54 ]

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 21:53
Ik gebruik een HP ZBook 15 G2, ben tevreden met de performance onder autocad2015.
Gebruik nauwelijks 3D, hoofdzakelijk 2D, maar dan wel netwerk/installatie tekeningen die dubbel A0 zijn
Heb wel gelijk het standaardgeheugen van 8GB vervangen voor 16GB.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Omdat je aangeeft dat een klein formaat niet belangrijk is, zou ik sowieso kijken naar een 17" laptop.
Met dit soort programma's wil je simpelweg veel schermoppervlak.
Een hogere resolutie dan fhd zou ik niet doen, omdat een aantal programma's daar nog steeds niet mee om kan gaan.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
30% op die HP zbook is natuurlijk erg leuk. geen idee welke andere kortingen je nog kunt krijgen.

Een kennis van me is erg tevreden ov er de Zbook, met de nvidia quadro K3100 met 24 GB geheugen en 1SSd en 1 HDD, maar die is exclusief btw al 2500...

Kan me voorstellen dat voor een student dan die zbook die jij voorstelt zeker zal voldoen.
Pagina: 1