Toon posts:

is deze mobo een beetje goed??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een pentium 2 processor en ik wil hem overclocken. dan is deze mobo(Abit BP6 PENTIUM Dual Celeron a 383,00 van grafi-call) toch wel een goede keus om mijn proc over tezetten naar dit bord???

is de prijs ook een beetje goed of is hij ergens anders veel goedkoper te krijgen???

bedankt
Jons

Verwijderd

Topicstarter
en wat about this one???

ABIT BF6 SLOT-1 Intel BX AGP 3*DIMM Jumperless ATX 1*ISA 6*PCI fl 279

is deze beter?

jons

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13
uhm pentium 2 is slot1 en bp6 heeft 2 s370 sockets. Dan heb je ook nog convertors nodig (s370 -> slot1 ???? zijn die er wel?)

voor prijzen moet je pricewatch ff checken

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ABIT BF6 SLOT-1 Intel BX AGP 3*DIMM Jumperless ATX 1*ISA 6*PCI

is deze dan niet slot 1??? en wat is eigenlijk het verschil tussen al die sloten???

jons

Verwijderd

Slot--> Is smal en langwerpig van vorm. De processor die je hierin steekt, komt loodrecht op je moederbord te staan.

Socket--> Is bijna vierkant. De processor die je hierin steekt, komt evenwijdig aan je moederbord; plat erop.

Voor de rest zijn er nog verschillen tussen bijv. socket7 en socket370 (of slot 1 en slot a). Ze hebben globaal gezien dezelfde vorm, maar ze hebben een ander aantal pinnetjes ofzo, waardoor ze ook absoluut NIET compatibel zijn.

Ik ben voor de rest ook geen echte kenner, maar ik denk dat het zo wel klopt.

Gr, zteph

• actieman
de bp6 is echt socket 370 en geen slot1

ik zie ook het nut niet zo in om een P2 in een DUAL celeron mobo te proppen

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
in wat voor mobo raad je me dan aan om mijn p2 233 in te zetten???

jons

Verwijderd

Hey jons,

Was jij die gozer met die P2 233?

Gewoon die BF6 nemen, is gewoon jumperloos,dus via de bios in te stellen!!! :P :P :P
Zo kan je je CPU gewoon via een menu instellen (FSB, multiplier etc.)
Ook heeft het bord 6 PCI sloten (netwerkkaart, modem, geluidskaart etc.)
Is een heeeeeeeeeeeeeeeeelllll goed overclockbaar bord en erg stabiel!!!!!!! :)

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Is een p-2 233 wel een beetje over te clocken?

• actieman
De abit be6-2 schijnt wel goed te zijn voor overklokken. Heeft ook slot1 en is in bios (softmenu) over te klokken. Heb helaas geen ervaring met overklokken p2...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
bedankt bimbo.

ik denk dat ik die ga halen. nu nog effe uit zoeken waar hij het goedkoopste is.

is op het internet kopen, goedkoper dan bij een winkel??? volgens de price watch is hij het gied koopste bij SWW. maar ik ben niet zo in online shoppen, maar ok.

bedankt

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik zou de Be6-2 nemen, vanaf busspeed 83MHZ all the way up naar 200 in stappies van 1 MHz overklokken.

Een vraagje nog aan jou:
Als jij een P2 nu hebt dan heb je toch ook een mobo erbij denk ik??
Als ik jou was zou ik dan eerst eens uitzoeken wat voor cpu's je er in kan prikken want mocht er een celeron in passen dan ben je ongeveer evenduur uit als een nieuw mobo maar ben je veel sneller

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Online shoppen is goedkoper wanneer je bestelling en verzendkosten goedkoper is dan bij jouw lokale dealer

Verder is er via internet lekker veel keus en kan je zo via de pricewatch goedkoopste winkeltje vinden(let wel op datums van de geposte prijs).

Verwijderd

Topicstarter
ceasar is de BF6 dan niet van 83 mhz naar 200 te verzetten?? volgens mij ook?

en over de mobo. het gaat bij mij niet echt om een snellere computer te krijgen. als ik die wil koop ik wel een nieuwe, dat ding wat ik nu heb is zo'n 2 / 2 en half jaar oud.

ik vind het wel leuk om mij houdige proc zou hard mogelijk te laten lopen(proberen dan)

wat is het voor deel van een BE6-2 tegenover een BF6?

jons

• Animal_X
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

[zeik mode]
het is dit mobo, niet deze mobo
[/zeik mode]

Heb zelf een be6-II, bevalt hier super!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• actieman
Be6-2 heeft 4 ide connectoren 2x udma 33 en 2x udma 66 hier kun je dus 8 ide apparaten aanhangen.

De bf6 heeft 6 pci sloten ipv 5 van de be6-2 en geen udma 66.

Hangt er dus een beetje vanaf in welke zin je nog van plan bent uit te bereiden, pci of ide. Verder is de be6-2 iets van 60 piek duurder.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ok,

en wat is het verschil tussen ide en pci?
en het verschil tussen udma 33 en udma 66 is?

bedankt

• actieman
IDE zij aansluitingen voor je cdrom spelers/harde schijven. In je pci sloten steek je (evt.) modem, geluidskaart, videokaart (of agp slot), netwerkkaartje(s), etc.

De meeste succesverhalen van overklokken komen met de be6-2, doch dit is natuurlijk geen garantie.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal,

ik ga voor de BE6-2 denk ik nu maar.
nu uitzoeken waar hij lekker goedkoop is.

jons
Pagina: 1