Toon posts:

Asus Formula 4 Bios recovery probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Asus Crosshair Formula 4 Am3
Amd Phenom x4 945 3ghz
4x 2gb Kingston HyperX ddr3 1300mhz
Amd HD6870 1gb ddr5
550w HKC voeding

Goedemiddag allen!

Ik ben nieuw hier dus mijn excuses als ik iets vergeet te melden o.i.d.

Van de week startte ik mijn systeem op en kreeg ik een melding dat mijn bios ineens gerecovered moest worden doormiddel van een cd of usb stick.
Vervolgens heb ik dus de originele bios op stick gezet en hij herkent hem dus ook.
Na voltooien van het recoveren krijg ik de melding dat ik mijn pc moet herstarten en dan begint het riedeltje opnieuw...
Ik kom dus geen steek verder zo.
Ook brand het ddr lampje constant rood en hier heb ik dus alle mogelijke combinaties qua indeling van de reepjes gehad maar zonder resultaat.

Normaal gesproken kom ik er altijd wel uit wat het probleem is maar deze keer wendt ik mij dan toch maar naar de wijsheid van anderen aangezien ik het niet meer weet.

Uiteraard heb ik alle andere zaken eerst bij langs geweest zoals bios reset, batt vervangen enz..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Als er verder vragen zijn, stel ze gerust!

M.v.g. BroodjeTonijn

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus echt niemand die mij helpen kan?

• tweaker1986
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-01 18:21
Had je voor de problemen de bios geupdate, of kwam de melding spontaan ?

Je kunt nog een biosflash proberen van een iets oudere bios als je zeker weet dat dan ook je processor door die bios wordt ondersteund,

Maar als de bios spontaan gerecoverd moet worden vrees ik dat de bioschip defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Het kwam uit het niets. En ik heb ook meerdere bios versies geprobeerd maar allemaal hetzelfde resultaat..

Dus ik kan er vanuitgaan dat ik een nieuwe bioschip nodig ben?
Kun je die gewoon los kopen? En waar?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Al een andere stick geprobeerd?en opnieuw op een andere pc de bios gedonwload, lijkt eruit dat de bios corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere bios bestanden op meerdere sticks en cdroms geprobeerd maar het mag allemaal niet baten helaas..

Maar wat ook vreemd is is dat het ddr lampje rood blijft branden..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Nieuwe Bios chip besteld, probleem opgelost! Bedankt voor het meedenken mensen!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:39

auto660

1991 240 GL Brick

Het is dat ik het nu pas lees, anders had ik je wel kunnen hebben. Kijk maar in mijn ondertitel :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
auto660 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:36:
Het is dat ik het nu pas lees, anders had ik je wel kunnen hebben. Kijk maar in mijn ondertitel :)
Haha ja beetje te laat inderdaad. Desalniettemin zal ik het onthouden :)
Pagina: 1