Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag heb ik tot mijn spijt weer een mailtje moeten sturen naar een bedrijf met de vraag wanneer er een Windows Phone-versie uitkomt van hun app. Nu was het BinckBank Belgie.

Ik krijg te horen dat het marktaandeel te klein is.
Maar recente cijfers zoeken, lijkt niet zo makkelijk...

Als ik het goed heb, is het nog steeds Gartner dat dergelijke cijfers publiceert, maar dat is dan weer vooral Amerikaans.
Heeft er iemand een idee waar je recente Europese cijfers over marktaandeel kan vinden?
Want ik merk meer en meer windows phones rondom mij, dus toch bizar dat het aandeel zou zakken.
(eerste link die ik kon vinden is dit: http://www.emerce.nl/nieu...ws-phone-daalt-17-procent)

Nu goed, in tussentijd blijf ik alle bedrijven aansporen om een windows Phone app te schrijven.
Want ondanks dat de meest belangrijke er wel zijn, ontbreken er toch enkele leuke (Synology Surveillance, bnp parisbas, Binck, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Het marktaandeel is ook te klein, helaas.
Volgens mij is er nog een Europees bureau. Vorig jaar was het marktaandeel in Italië vrijs fors. Inmiddels is het verworven marktaandeel teniet gedaan door laks gedrag van MS. Het afgelopen jaar is nou niet bepaald indrukwekkend geweest voor het platform. Geen goede nieuwe hardware en geen updates voor gebruikers.

Andere platforms hadden dit wel. Resultaat: ms is nog meer achterop geraakt door haar eigen flutaanpak. :(

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02

Ravefiend

Carpe diem!

Een recent artikel hier op T.net is hier ook wel erg van toepassing:

nieuws: '75 procent van Windows Phone-bezitters stapt over naar Android of iOS'

Kort gezegd, de markt van Windows phone is klein, en wordt er alleen maar kleiner op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:12
Nee hoor. WP wordt helemaal niet kleiner. het artikel is alleen nogal suggestief. Zie ook de reactie van Finraziel in 'nieuws: '75 procent van Windows Phone-bezitters stapt over naar....

Daarnaast gaat het hier over smartphone aankopen en niet over smartphone bezit.
Windows phones gaan nu eenmaal wat langer mee en iemand die niet van OS wil wisselen is daardoor minder geneigd om een nieuwe telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Thx, dat artikel had ik over hoofd gezien. Vooral de comments zijn goed leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

Radeon

Today is a good day to die

Idd, het is dat ik de camera van me telefoon wil upgraden anders had me L920 nog een paar jaartjes meegegaan aangezien die nog zeer soepel loopt op Win10M.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er zijn ook mensen (ken er zelf 'n paar ;) ), die recentelijk geen nieuwe telefoon hebben gekocht, omdat ze op W10 en de nieuwe modellen wachten. Dat zie je ook bij de iPhone: in het laatste kwartaal voordat 't nieuwe model er is, worden er wat minder verkocht, omdat men wacht op de nieuwe, of totdat 't bestaande model goedkoper wordt bij release van de nieuwe.
Zelf heb ik m'n 930 al verkocht, in afwachting van 950/950 XL en m'n 920 doet 't ook nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:15

SomerenV

It's something!

Marly schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:32:
Er zijn ook mensen (ken er zelf 'n paar ;) ), die recentelijk geen nieuwe telefoon hebben gekocht, omdat ze op W10 en de nieuwe modellen wachten. Dat zie je ook bij de iPhone: in het laatste kwartaal voordat 't nieuwe model er is, worden er wat minder verkocht, omdat men wacht op de nieuwe, of totdat 't bestaande model goedkoper wordt bij release van de nieuwe.
Zelf heb ik m'n 930 al verkocht, in afwachting van 950/950 XL en m'n 920 doet 't ook nog prima :)
Zo zijn er denk ik best veel mensen. De Lumia 930 kwam anderhalf jaar geleden uit en sindsdien is er geen flagship uit gekomen. Zelf heb ik m'n 920 nog bijvoorbeeld omdat er in mijn ogen geen goede vervanger was. De stapjes die nu genomen worden in de smartphonemarkt zijn maar héél klein vergeleken met jaren terug. Mensen hebben minder redenen om over te stappen naar een nieuwe telefoon. Maar alles bij elkaar denk ik dat Microsoft met de Lumia 950, Lumia 950 XL en in mindere mate de Lumia 550 best een flinke slag gaat slaan. Het enthousiasme dat ik nu zie rondom de nieuwe Lumia's zag ik voor het laatst bij de Lumia 920 en dat ding sloeg in als een bom. Hopelijk kan Microsoft nu echter dat momentum behouden en wat marktaandeel wegsnoepen bij Android en Apple.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
http://www.kantarworldpan...one-os-market-share/intro

Gegevens september 2015.

Frankrijk
Android 71.0%
iOS 15.4%
Windows 13.1%
BlackBerry 0.3%
Other 0.2%

Duitsland

Android 75.2%
iOS 13.6%
Windows 10.5%
BlackBerry 0.5%
Other 0.2%

Verenigd Koninkrijk

Android 54.1%
iOS 33.7%
Windows 11.3%
BlackBerry 0.9%
Other 0.0%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik vind het gewoon jammer dat mensen om mij heen gewoon lacherig doen om WP. 'ha nee man, je neem toch geen WP. Geen apps voor, niks'. Dat 'geen apps' is wat ik het vaakst hoor. Schiet ik uiteraard direct in de verdediging, maar merk toch dat het 'onwetende' ze weerhoud om wat nieuws te proberen.

Heb paar jaar terug de overstap gemaakt van Android naar WP. En ik ga (voooorlooopig) niet meer terug. Heerlijk systeem!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik denk dat als je gaat vragen wat de meeste mensen op hun smartphone gebruiken, dat het nog wel eens hard kon meevallen met de app-gap.
Mijn vader is inmiddels over op Windows Phone (640) en mijn vriendin zit er ook hard over te denken om over te stappen van iPhone 5 naar Windows Phone.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Top 10 meest gebruikte apps ter wereld: http://www.iphoned.nl/app...apps-en-games-ter-wereld/

Alles in deze top 10 kan ook op een Windows Phone. Alleen Google maps niet, maar daar hebben we Here voor. En de meeste mensen gebruiken een smartphone volgens mij om te bellen, Whatsappen, Facebook en foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
NeFoRcE schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:14:
maar merk toch dat het 'onwetende' ze weerhoud om wat nieuws te proberen.
Onwetend? Het klopt toch ook gewoon dat er voor WP echt bar weinig apps zijn? En als er dan een port door een ontwikkelaar word gemaakt word die de nek omgedraaid door de originele app maker. Zie Snapchat bijvoorbeeld. Voor de diversiteit in apps hoef je echt geen WP te kopen. En de gemiddelde Nederlander wil nou eenmaal Candy Crushen en Snapchatten ( |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Ansich mis ik ook geen enkele APP op mijn lumia 640. Maar de browsers is echt te walgelijk voor woorden... sites als NS bijvoorbeeld doen het voor geen meter.

Ook wil de verbinding nog wel eens "wegvallen" en geeft ie aan dat een pagina niet kan worden geladen.

Voor mij een reden om terug te gaan naar android.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik vind het gewoon jammer dat mensen om mij heen gewoon lacherig doen om WP. 'ha nee man, je neem toch geen WP. Geen apps voor, niks'. Dat 'geen apps' is wat ik het vaakst hoor. Schiet ik uiteraard direct in de verdediging, maar merk toch dat het 'onwetende' ze weerhoud om wat nieuws te proberen.

Heb paar jaar terug de overstap gemaakt van Android naar WP. En ik ga (voooorlooopig) niet meer terug. Heerlijk systeem!
En dat moet je dan weer lezen in een topic over gebrek aan apps...

Onwetend? Realistisch.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Als mijn bank apps er niet zijn, dan is dat toch eerder realistisch dan 'onwetendheid'? Ik kan me voorstellen er dat er veel scholieren zijn die de hele dag met hun telefoon zitten te spelen, maar ik (en velen met mij) heb een telefoon nodig die het gewoon goed en consistent doet, en de apps heeft die ik nodig heb. In veel gevallen valt Windows dan af om dat het de content nog steeds niet heeft, en Android vaak om dat het in veel gevallen niet goed en consistent werkt. Er is geen ideaal 'catch-all' platform wat voor iedereen werkt, maar als basale content er gewoon niet is wordt het wel heel simpel om bijv. Windows phones en Blackberries over te slaan. Geldt natuurlijk ook voor Bada en Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Appgaps zijn persoonlijk,

Ik mis geen apps op mijn WP, maar iemand die fervent snapchatter is, tja, die zal dat missen bij Windows Phone. Iemand die vooral Google diensten gebruikt zal ook tegen wat dingen aanlopen, maar omdat ik altijd al alles bij MS heb, heb ik nergens problemen mee.

Maar dat wordt niet zo snel gezegd, er word liever geroepen "WP heeft een enorme achterstand op het gebied van apps, je gaat dingen echt missen!" dan dat er stil word gestaan bij het feit wat iemand persoonlijk nodig heeft.

Klopt het dat WP minder apps heeft dan Android of iOS? Zeker, dat zijn gewoon cijfertjes met elkaar vergelijken.
Maar is het realistisch om te zeggen dat mensen dat merken? Nope, iedereen gebruikt zijn smartphone anders. Laat mensen kijken of de apps die zij gebruiken ook beschikbaar zijn, en maak dan de keuze.

Andersom zijn er trouwens ook apps op WP die Android/iOS niet heeft, niet veel, maar ze zijn er wel :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 23:18
coenox schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:00:
Top 10 meest gebruikte apps ter wereld: http://www.iphoned.nl/app...apps-en-games-ter-wereld/

Alles in deze top 10 kan ook op een Windows Phone. Alleen Google maps niet, maar daar hebben we Here voor. En de meeste mensen gebruiken een smartphone volgens mij om te bellen, Whatsappen, Facebook en foto's maken.
Ten eerste is dat geen lijst van meest gebruikte apps, maar van meest gedownloade apps en dan ook nog eens alleen van iOS. Groot verschil, aangezien lang niet alle gedownloade apps ook veel gebruikt worden. Maar dat terzijde.

Zowel Youtube als Google Maps zijn er niet voor Windows Phone, zonder maar. Dan kun je erover gaan twisten of Here of Google Maps beter is, maar iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur. Als dat Google Maps is, dan heb je gewoon pech met een Windows Phone. Ook zijn er vaak geen officiële apps zoals Instagram maar alleen apps van 3rd parties.En als er dan al officiële apps, is de kwaliteit vaak minder of missen ze functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:43
coenox schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:00:

Als je naar het eerste rijtje kijkt...
3. Youtube App ontbreekt.
4. Instagram ontbreekt.
8. Google maps ontbreekt.
10. iTunes ontbreekt.

En natuurlijk zijn er wel alternatieven maar zou eens fijn zijn als dat gewoon officieel gesupport wordt. En idd een bank app mis ik regelmatig en zo zijn er wel meer storende factoren qua apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Tsja, ik mis gewoon geen apps. ING werkt voortreffelijk (wat een fijne app is dat zeg!) en Rabobank werkt op WP wayyyy better dan die nieuwe apps van iPhone, wat een trage rommel hebben ze daar van gemaakt, ongelooflijk!

Verder Whatsapp, facebook, mail, maps, youtube, casten naar chromecast / tv / blu-ray, kentekens opzoeken, en zo kan ik nog wel ff doorgaan, werken allemaal perfect op WP en zijn daarentegen dus ook beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
MetroTube is beter dan de first party YouTube-apps van iOS en Android.
Instagram bestaat op Windows Phone, al zal ik het niet aanraden. Daarentegen is er een meer dan prima 3rd party Instagram: 6tag.
Google Maps.. meh, MS Maps en Here Maps is prima.
iTunes ontbreekt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Robkazoe schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:20:
[...]

Als je naar het eerste rijtje kijkt...
3. Youtube App ontbreekt.
4. Instagram ontbreekt.
8. Google maps ontbreekt.
10. iTunes ontbreekt.

En natuurlijk zijn er wel alternatieven maar zou eens fijn zijn als dat gewoon officieel gesupport wordt. En idd een bank app mis ik regelmatig en zo zijn er wel meer storende factoren qua apps.
3: Metrotube etc zijn prima, zo niet betere, alternatieven. Bij Metrotube kan ik gewoon muziekluisteren onder het internetten, lukt met een officiële app niet.
4: Instagram is gewoon op WP hoor. Wel in beta vorm, en anders bijv. 6Snap van de bekende Rudy Huyn
8: Heb je oa. Here Drive/Maps voor, en MS maps, en zat andere kaartenapps.
10: iTunes heb je toch niet nodig op WP? Wellicht voor aankochte muziek, maar ik denk dat mensen die vrijwillig iTunes gebruiken geen interesse hebben in WP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Maar ik snap deze argumenten sowieso niet. Als je een Windows Phone wil kopen check je even welke apps beschikbaar zijn. Het marktaandeel van Windows zal niet boven de 5% uitkomen, maar er zijn gewoon veel mensen die erg blij worden van de UI en MS-services.

En als jij Google-diensten gebruikt blijf je toch bij Android? Ieder z'n ding. Ik heb niet de illusie dat als Chrome of Hangouts op Windows zou verschijnen dat het marktaandeel dan opeens zou exploderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:22:

Verder Whatsapp, facebook, mail, maps, youtube, casten naar chromecast / tv / blu-ray, kentekens opzoeken, en zo kan ik nog wel ff doorgaan, werken allemaal perfect op WP en zijn daarentegen dus ook beschikbaar...
als dit waar is, dan switch ik van de week nog naar een WP, tijd geleden een WP gebruikt maar daar miste ik het kenteken checken, marktplaats en youtube app, tegenwoordig gebruik ik ook ChromeCast en las dat er geen officiele app voor bestaat.

Ik wacht nog steeds met smart op een gevulde market voor WP, de dag dat die aanbreekt, switch ik ASAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:33:
[...]

als dit waar is, dan switch ik van de week nog naar een WP, tijd geleden een WP gebruikt maar daar miste ik het kenteken checken, marktplaats en youtube app, tegenwoordig gebruik ik ook ChromeCast en las dat er geen officiele app voor bestaat.

Ik wacht nog steeds met smart op een gevulde market voor WP, de dag dat die aanbreekt, switch ik ASAP.
Dan zal ik je uit de droom helpen.

Marktplaats is een verschrikkelijke webwrapper. Kentekenchecken weet ik niet.
YouTube -> MetroTube
Chromecast -> Tubecast of een ander.

Alles van Google kun je gewoon vergeten. Die zullen geen apps maken voor Windows. Nu niet, nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Er zijn geen officiele apps nee van Google dingen, ze boycotten de boel. Kinderachtig gedoe en luister nou gewoon naar 't volk imo.

Maar er zijn zeker alternatieven beschikbaar ja wat ^^ zegt.

Kenteken is gewoon een degelijke app voor. Invoeren en je krijgt een bunch aan gegevens terug. Marktplaats is idd een wrapper, maar ook daar is een alternatief voor. Weet zo alleen even niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het juist, ik wil een "Out of the box" toestel, geen gezeur met unofficial apps etc. Nee, nog geen WP voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:41:
Dat is het juist, ik wil een "Out of the box" toestel, geen gezeur met unofficial apps etc. Nee, nog geen WP voor mij dus.
Prima toch. Als jij een Google-gebruiker bent dan is het niks voor jou. Daar zijn genoeg Android en iOS-toestellen voor.

Voor mij een reden om Microsoft-diensten te gebruiken. Dan weet ik dat ik het overal kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd, ben absoluut geen fandroid.
Ik ben dol op Microsoft, tijdens me vrije uurtjes wat programmeren in C# etc.
Maar meh, ik vind het echt jammer dat hun telefoon nou gewoon niet de juiste dingen ondersteund.
Misschien ga ik wel een keer een budget WP aanschaffen, om het nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:45:
Begrijp me niet verkeerd, ben absoluut geen fandroid.
Ik ben dol op Microsoft, tijdens me vrije uurtjes wat programmeren in C# etc.
Maar meh, ik vind het echt jammer dat hun telefoon nou gewoon niet de juiste dingen ondersteund.
Misschien ga ik wel een keer een budget WP aanschaffen, om het nog eens te proberen.
Dat van de Google-apps is echt niet Microsoft z'n schuld hoor. Al zou WP meer dan 5% marktaandeel hebben zouden ze het nog niet ondersteunen. Bij kleine developers begrijp ik het veel beter. En dan juist respect als ze het ondersteunen.

Dus ja, voor de gewone gebruiker is een all-in package van Android of iOS aantrekkelijker. Alleen ik vind de UX van Windows veel fijner. En ik gebruik MS diensten.

Zo ben ik ook gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56
hanzer schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:30:
Vandaag heb ik tot mijn spijt weer een mailtje moeten sturen naar een bedrijf met de vraag wanneer er een Windows Phone-versie uitkomt van hun app. Nu was het BinckBank Belgie.

Ik krijg te horen dat het marktaandeel te klein is.
Altijd leuk om te vragen welk marktaandeel (wel) interessant voor ze is.
Maar recente cijfers zoeken, lijkt niet zo makkelijk...

Als ik het goed heb, is het nog steeds Gartner dat dergelijke cijfers publiceert, maar dat is dan weer vooral Amerikaans.
Heeft er iemand een idee waar je recente Europese cijfers over marktaandeel kan vinden?
Telecompaper waarschijnlijk. Maar dat kost centen...
Want ik merk meer en meer windows phones rondom mij, dus toch bizar dat het aandeel zou zakken.
'14 -> '15 is volgens mij vrij stabiel.
(eerste link die ik kon vinden is dit: http://www.emerce.nl/nieu...ws-phone-daalt-17-procent)
De schrijver refereert aan het onderzoek over de groei in verkoop over kwartaal 3 in 2015 en 2014 als geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door The Lord op 23-11-2015 16:51 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:41:
Geen enkel toestel heeft alle apps geinstalleerd die je nodig hebt als je hem uit de doos haalt.

Maar boeit het nou werkelijk of je in plaats van Youtube op Metrotube drukt?

Misschien is het ook wel een verschil van instelling: mij boeit het niet dat ik Metrotube open in plaats van Youtube [mede omdat ik MT beter vind :+ ] en voor de trein moet kiezen tussen 9292, Here Transit en Trein [3th party NS app] in plaats van 9292, het Google equivalent van Transit en de echte NS app. De apps die ik nodig heb werken gewoon vlekkeloos, en ja, als ik mijn krant wil lezen moet ik de website openen in plaats van een app, maar dat maakt mij weinig uit. Trouw heeft een prima mobiele site namelijk.

WP is voor een deel ook gewoon liefdewerk, je knijpt wel eens een oogje dicht over haar tekortkomingen, maar doet men dat ook niet bij Android en iOS?

Het gros van de mensen die Android bewust gebruiken knijpen een oogje dicht over dat hun OS gatenkaas is, updates twijfelachtig zijn en de performance nogal hit or miss is. Zij zijn happy met alle vrijheid, de enorme voorraad apps + dat je kan sideloaden.

iOS gebruikers knijpen dan weer een oogje dicht over de prijs van een iPhone, en het feit dat het helemaal dichtgetimmerd is.

BB10 gebruikers vinden de workflow weer helemaal geweldig, en zullen niet snel toegeven dat android apps op BB10 ook niet geweldig zijn.

Jaja, ik generaliseer, er zullen vast gebruikers van elk van die OS'en zijn die oprecht helemaal verliefd zijn op hun OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:09
RobinHood schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:52:
[...] zijn die oprecht helemaal verliefd zijn op hun OS.
IMDB: Her (2013)
Theodore (Joaquin Phoenix) is een eenzame schrijver. Hij schaft zich een nieuw ontwikkeld besturingssysteem aan dat bestemd is om in alle behoeften van diens gebruiker te voorzien. Tot grote verbazing van Theodore ontspint zich een romantische relatie tussen hem en het besturingssysteem.
Ik kon het niet laten ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RobinHood schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:52:
[...]

Geen enkel toestel heeft alle apps geinstalleerd die je nodig hebt als je hem uit de doos haalt.

Maar boeit het nou werkelijk of je in plaats van Youtube op Metrotube drukt?

Misschien is het ook wel een verschil van instelling: mij boeit het niet dat ik Metrotube open in plaats van Youtube [mede omdat ik MT beter vind :+ ] en voor de trein moet kiezen tussen 9292, Here Transit en Trein \[3th party NS app] in plaats van 9292, het Google equivalent van Transit en de echte NS app. De apps die ik nodig heb werken gewoon vlekkeloos, en ja, als ik mijn krant wil lezen moet ik de website openen in plaats van een app, maar dat maakt mij weinig uit. Trouw heeft een prima mobiele site namelijk.

WP is voor een deel ook gewoon liefdewerk, je knijpt wel eens een oogje dicht over haar tekortkomingen, maar doet men dat ook niet bij Android en iOS?

Het gros van de mensen die Android bewust gebruiken knijpen een oogje dicht over dat hun OS gatenkaas is, updates twijfelachtig zijn en de performance nogal hit or miss is. Zij zijn happy met alle vrijheid, de enorme voorraad apps + dat je kan sideloaden.

iOS gebruikers knijpen dan weer een oogje dicht over de prijs van een iPhone, en het feit dat het helemaal dichtgetimmerd is.

BB10 gebruikers vinden de workflow weer helemaal geweldig, en zullen niet snel toegeven dat android apps op BB10 ook niet geweldig zijn.

Jaja, ik generaliseer, er zullen vast gebruikers van elk van die OS'en zijn die oprecht helemaal verliefd zijn op hun OS.
Dat is mooi, en prima als mensen goed kunnen werken met WP, maar verkondig geen onwaarheden, zoals "WP heeft alle apps die je nodig hebt".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Als ik voor mijzelf kijk dan mis ik:
- Een goede Whatsapp client (die van Windows Phone is belabberd).
- Een goede Spofity client (Android ondersteunt Spotify Connect, Windows Phone niet).
- De NS App werkt echt beduidend beter dan de Trein app.
- Triodosbank heeft geen Windows Phone app.
- Ik mis de MyNBA2K16 app die wel verkrijgbaar is op Android en Apple.

Ik ben zelf een redelijke Microsoft fan, maar ik vind bovenstaande zaken gewoon niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Goeie film, moet er nog regelmatig aan denken als ik Cortana gebruik.
Jeroenneman schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:00:
[...]

Dat is mooi, en prima als mensen goed kunnen werken met WP, maar verkondig geen onwaarheden, zoals "WP heeft alle apps die je nodig hebt".
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg dat WP alle apps heeft die ik, RobinHood dus, nodig heeft. Of WP alle apps heeft voor jou weet ik niet, want dat is persoonlijk.

Daarom zou ik ook graag die nuance willen zien in reviews: ja, WP heeft minder apps, maar of je dat merkt verschilt van persoon tot persoon. Op zichzelf is het immers geen argument.
Robkazoe schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:06:
- Een goede Spofity client (Android ondersteunt Spotify Connect, Windows Phone niet).

Ik ben zelf een redelijke Microsoft fan, maar ik vind bovenstaande zaken gewoon niet acceptabel.
Wat is er dan zo slecht aan WA op WP? Ik hoor het al jaren, maar ik hoor nooit echt iets concreets eigenlijk. Ben oprecht benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 15:42
Filmpjes versturen niet meer als 16mb, wordt volgens mij gerecode op andere platformen. Ik krijg soms als op de notificatie klik een lege chat geladen. verder werkt hij best aardig.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Robkazoe schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:06:

Wanneer heb je voor het laatst een windows phone gebruikt?
- Whatsapp is al lang niet meer wat het was, is nu gewoon op peil met alle andere OS'en.
- En even een goocheltruc (ik heb in die paar minten tussen jouw post en de mijne een triodos app gegoocheld, goed he) : https://www.microsoft.com...ps/bankieren/9nblggh6cdd2

Kan geen oordeel geven over de andere punten, want gebruik die apps niet, maar een 4,5* rating voor de spotify app en de gedateerde opmerkingen die je bij overige apps maakt ga ik er van uit dat die ook al lang verbeterd is t.o.v. jouw ervaring:
https://www.microsoft.com...apps/spotify/9wzdncrfj4wk
Edit: Ok die laatste opmerking neem ik terug, zie inderdaad in de reviews dat er geen spotify connect is. Maar goed, zoals ik al zei, gebruik geen spotify, gebruik napster en daar heb ik nergens last van.

[ Voor 7% gewijzigd door shenr op 23-11-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 12:26
Ik was altijd een Windows Mobile gebruiker, maar dat was echt ruk. Toen maar even Android uitstapje gemaakt wat ook zeker goed werkt. Nu toch alweer 3 telefoons (5,5 jaar) Windows Phone en zou niet naar iets anders willen switchen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

RobinHood schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:08:
Daarom zou ik ook graag die nuance willen zien in reviews: ja, WP heeft minder apps, maar of je dat merkt verschilt van persoon tot persoon. Op zichzelf is het immers geen argument.
Nuance krijg je niet in de reviews hier op Tweakers. Zowel Wokke als Funnekotter zijn zwaar Google/Android fan en je zult ze in een review nooit horen zeggen dat Android veel security issues heeft of dat Google's honger naar jouw data een issue is. Nee, ze zijn er wel als de kippen bij om maar in elke review van een WP telefoon weer te verkondingen dat er een vreselijk groot app gap is en dat dat functie X en Y al laaaaaaang op Android aanwezig was.....

Zelf mis ik ook geen app. Heb net mn iPhone 5s verkocht en het boeit mij niet dat ik nu mijn staatsloten niet meer in de app kan checken. Dat doe ik 1x per 2 maanden als ik een staatslot koop....

Overigens ben ik wel erg kritisch als het gaat om Microsoft en haar gehele aanpak mbt WP en overige gerelateerde diensten. MS is nog veel te veel US only georienteerd. En dat merk je ook op WP. Cortana zullen we de komende 2 jaar nog niet krijgen in NL. Support van MS NL is ronduit een lachterje en dan bedoel ik de app support. Dankzij Matthijs Hoekstra hebben we destijds de ABN Amro app gekregen, maar toen hield het op. Nu hij weg is bij MS NL, is het stokje overgenomen door Rajen, maar meer dan een halfbakken Marktplaats app hebben we er niet voor teruggekregen.

Dan nog het ontbreken van een complete marketing strategie in NL. Ja leuk dat ze een WP telefoon in Flikken Maastricht gebruiken, leuk dat ze een SP3 in een of ander boggle spel show gebruiken, maar zolang MS niet met de ondersteundende apps komt, blijft het bagger en zal WP/W10M nooit wat worden in NL.

Nogmaals, appgap is persoonlijk, maar je kan niet ontkennen dat die er niet is. MS / WP loopt nog flink achter....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wat mijn grootste ergernis aan Whatsapp is, is dat ik soms de cliënt open en er spontaan berichten binnenstromen die al lang en breed een notificatie hadden moeten opleveren. Daarnaast oogt hij ook niet heel bijzonder snel. En laatste ervaring is net 2 minuten geleden, want ik gebruik nog steeds een Lumia 640 (naast een Xiaomi Mi2S).
shenr schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:22:
[...]

Wanneer heb je voor het laatst een windows phone gebruikt?
- Whatsapp is al lang niet meer wat het was, is nu gewoon op peil met alle andere OS'en.
- En even een goocheltruc (ik heb in die paar minten tussen jouw post en de mijne een triodos app gegoocheld, goed he) : https://www.microsoft.com...ps/bankieren/9nblggh6cdd2

Kan geen oordeel geven over de andere punten, want gebruik die apps niet, maar een 4,5* rating voor de spotify app en de gedateerde opmerkingen die je bij overige apps maakt ga ik er van uit dat die ook al lang verbeterd is t.o.v. jouw ervaring:
https://www.microsoft.com...apps/spotify/9wzdncrfj4wk
Edit: Ok die laatste opmerking neem ik terug, zie inderdaad in de reviews dat er geen spotify connect is. Maar goed, zoals ik al zei, gebruik geen spotify, gebruik napster en daar heb ik nergens last van.
Spotify Connect is een langgevraagde feature die niet ingewilligd wordt: https://community.spotify...indows-Phone/idi-p/917397
En Triodos is nu eindelijk online. Geen idee hoe lang die app er staat, maar dat kan echt niet lang zijn. Gelijk maar even downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Robkazoe schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:36:
Wat mijn grootste ergernis aan Whatsapp is, is dat ik soms de cliënt open en er spontaan berichten binnenstromen die al lang en breed een notificatie hadden moeten opleveren. Daarnaast oogt hij ook niet heel bijzonder snel. En laatste ervaring is net 2 minuten geleden, want ik gebruik nog steeds een Lumia 640 (naast een Xiaomi Mi2S).
Ik weet wat je bedoelt, maar heb dat echt al lange tijd niet meer gehad, echt maanden geleden alweer en dan was het ook maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Dat had ik vroeger inderdaad ook met Whatsapp. De laatste tijd gelukkig niet meer.
Ik mis op dit moment weinig, maar misschien als ik een iOS of Android-telefoon had zag ik dat anders. Mijn meest gebruikte apps van m'n telefoon bestaan uit:
-Whatsapp
-Tapatalk
-Rabo bankieren
-Regenmeter
-6Tag (Instagram client)
-Twitter
-Facebook
-NOS
-Nu.nl
-MetroTube
-Here Maps
-OneDrive
-WâldNet
-112Fryslân
-MixRadio

Zoiets denk ik. Wat ik mis:
-FOX Sports
-Heerenveen app

Dat is het wel.. misschien kom ik nog ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Kenteken checken werkt prima met de app 'Kentekeninformatie' en marktplaats doe ik met 'Marktzoeker' en dat is zeker geen webwrapper. Bladeren gaat niet, maar zoeken gaat prima. Google mail gaat prima met Outlook en er zijn ook prima apps om Google Drive te benaderen, zoals 'Metro File Manager' (Doet ook lokaal en Dropbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:11

Hupske

AFCA

Ik denk dat het voor iedereen lastig is om de overstap te maken. Zeker als je al langer Android gebruikt of iOS. Op gegeven moment ga je ook de diensten van hun afnemen.

Op het moment zit ik helemaal vast in de 'inbox' app van google. Het gemak en de overzichtelijkheid van die app heb ik met nog geen enkele andere email app gezien. Ik zal die erg gaan missen als ik naar WP ga.
Verder mis een een app voor:
- Strava
- Foxsportsnl
- Yi action
- DS download Gecorrigeerd door Crahsystor
- Sunrise
Sunrise is de calender app van Microsoft op iOS en Android, maar kan hem niet vinden in de Windows store, mis ik hier iets? Zit dit standaard er al bij of?

Even terugkomend op wat de bedoeling was van de topic starter, de link en gegevens die Gaendel heeft geplaatst. In hoeverre zijn die betrouwbaar? Anders zijn het toch verrassende resultaten. Waar in italie en Rusland het aandeel van WP groter is dan die van iOS.
De link

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
hupske schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:49:
[...]
...
- DS download
...
DS Download is wel beschikbaar hoor :)
linkje naar de store

[ Voor 19% gewijzigd door Crahsystor op 23-11-2015 18:59 . Reden: linkje ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Fail |:( Je hebt gelijk. Die kras ik dan mooi door :)
Overigens heb ik de Lumia 950 XL besteld, dus elke app meer is van harte welkom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als verstokte WP gebruiker begin ik het meest frustrerende het App aanbod van hardware leveranciers te vinden. zo wilde ik een Harmony Elite kopen. Maar die heeft geen WP app. Dus ga ik gewoon op zoek naar een ander product die wel WP ondersteuning heeft, nog niet gevonden, maar die vind ik wel. Nadeel voor Logitech, gewoon paar 100 euro minder inkomsten. Ik had mijn zinnen gezet op een Harman Kardon AVR 370/230. Die is er ook niet gekomen en heb ik een Denon AVR-X2100W gekocht, die werkt prima met WP (gebruik alleen de blutooth functie om muziek te streamen). Audio sets in de auto, heb er 1 die probleemloos koppeld met mijn windows phone, heb de keuze van de auto er zelfs van af laten hangen.

Daarnaast schaf ik af en toe app's aan. Op WP durf ik dat wel, op Android, nooit van me leven, voel me gewoon niet veilig op Android, zeker niet naar ervaringen met Android in mijn omgeving.

Er zijn maar twee platformen waar ik een goed gevoel bij heb. IOS en WP terwijl ik van Android af kom, zowel tablet als Telefoon.

App aanbod is dus niet voor mij een lijdraad, ik werk er wel om heen, voor mij geldt persoonlijk de gebruikerservaring en het gevoel van veiligheid. Iets wat ik met Android mis. Heb Samungs gehad, heb Nexus gehad, maar het was het gewoon niet. En IOS is iets speciaals, ik kan er niet mee overweg. Nog altijd op zoek hoe je een App kan afsluiten op IOS bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat er volgend jaar wel een hoop gaat veranderen, nu WP in een aantal landen groter wordt en in NL straks opeens een mobiel wel geld gaat kosten.

Overigens, zijn verkoop aantallen best wel misleidend. Zo heb ik een 920 en een 930. De 920 is bij mijn zus in gebruik, ding is nu bijna 3 jaar oud maar werkt nog als een tierelier en kan nog een aantal jaren mee, mijn 930 hoeft komende jaren nog niet vervangen te worden, misschien als ik een nog nieuwe model wil, maar de noodzaak is er gewoon niet. Zo anders is het met Android, daar is je toestel al na een half jaar/jaar verouderd, in tegenstelling tot iPhone en WP.

[ Voor 13% gewijzigd door Wim-Bart op 23-11-2015 19:07 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:04
hupske schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:49:
Ik denk dat het voor iedereen lastig is om de overstap te maken. Zeker als je al langer Android gebruikt of iOS. Op gegeven moment ga je ook de diensten van hun afnemen.

Op het moment zit ik helemaal vast in de 'inbox' app van google. Het gemak en de overzichtelijkheid van die app heb ik met nog geen enkele andere email app gezien. Ik zal die erg gaan missen als ik naar WP ga.
- Strava
- Foxsportsnl
- Yi action
- DS download
- Sunrise
Sunrise is de calender app van Microsoft op iOS en Android, maar kan hem niet vinden in de Windows store, mis ik hier iets? Zit dit standaard er al bij of?

Even terugkomend op wat de bedoeling was van de topic starter, de link en gegevens die Gaendel heeft geplaatst. In hoeverre zijn die betrouwbaar? Anders zijn het toch verrassende resultaten. Waar in italie en Rusland het aandeel van WP groter is dan die van iOS.
De link
Als Strava-alternatief kun je Cyclers voor fietsen en hardlopen gebruiken. Ik gebruik de app al enkele maanden naar volle tevredenheid. Werkt vlekkeloos samen met de dienst - en je kunt de vergaarde gps-gegevens met de betaalde upgrade ook meteen uploaden naar je OneDrive.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossebol op 23-11-2015 19:04 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Maar laat die ook op de kaart zien waar je op het moment gewoon fiets? Ik maak van tevoren altijd een route en tijdens het fietsen moet ik af en toe even kijken waar ik ben, zodat ik wel de goede afslag neem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:04
Jep, dat doet-ie!

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat betreft whatsapp: Ik had juist toen ik een half jaar geleden overstapte van een (budget) Android een een L640 een enorme voordeel dat mijn whatsappjes niet een half uur tot uren vertraagd meer aankwamen, maar gewoon direct. Enige minpunt wat ik momenteel heb kunnen vinden aan whatsapp is dat ik geen eigen ringtone voor whatsapp bellen kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sideloaden is trouwens wel degelijk mogelijk op W10 (en Wp8.1 mits DevPreview enabled).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1