Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-02 11:43
Beste,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn pc aan te sluiten op mijn tv.
eerst had ik een DVI naar HDMI adapter gekocht maar kreeg op deze manier geen geluid mee, na wat pluizen kwam ik erachter dat DVI geen geluid kan overdragen, dus ook maar een displayport naar HDMI gekocht.
Nu heb ik een displayport naar HDMI adapter maar nogsteeds kan ik geen geluid via mijn tv krijgen, weet iemand of dit uberhaupt mogenlijk is met een NVIDIA quadro FX 4800, en eventueel ook, wat doe ik fout?

Ik gebuik overigens W10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Vond een mooi stukje over de FX4800 op Tom's Hardware:
DVI is the most common standard now, with HDMI coming on strong. There's a very good reason for this phenomenon: HDMI combines video and audio signals on a single cable, while typical DisplayPort mini-adapters deliver only video (the DisplayPort specification offers optional support for audio, but is seldom implemented)
Metname dat dikgedrukte stukje dus. Audio via de DP is optioneel en word vaak (ten tijde van de release van die kaarten) niet ingebouwd. Dus daarom komt er waarschijnlijk geen geluid uit je kaart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Om een aanvulling te geven. Die kaart is erg oud, hij komt uit 2008 en heeft dezelfde architectuur die ook bijvoorbeeld de GTX260 gebruik; destijds kwam het eigenlijk nooit voor dat er audio via een videokaart ging..
Het is misschien makkelijker om een tweedehands kaart te kopen van 50 euro, die is waarschijnlijk ook nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdult
Okey, bedankt in iedergeval. Dan ga ik maar meteen sparen voor een goeie kaart (meteen met HDMI ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Misschien heeft je TV wel een audio jack ingang, kan je gewoon met een extra 3,5mm audiokabeltje het geluid meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdult
Ja dat kan met een 3.5mm Jack. Alleen die moet ik elke keer dat ik hem niet gebruik eruit halen, en aangezien ik liever een keer veel moeite investeer dan 200 keer een kleine handeling uitvoer probeerde ik het op deze manier.

Toch bedankt!
Pagina: 1