game pc bouwen zonder ervaring

Pagina: 1
Acties:

• Jorisvantiel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Heyy ik ben Joris ben 17 en ik heb een vraag.

ik wil graag zelf een game pc bouwen omdat dat qua prijs voordeliger is en je er in kan doen wat je zelf wilt.
zoals je michien merkt heb ik echt helemaal geen ervaring met het bouwen van een pc zou iemand kunnen helpen met tips en onderdelen en hoe je het moet bouwen.
ik snap dat het een beetje rommelig over komt maar dat komt omdat ik echt geen idee heb wat ik moed doen.

alvast bedankt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wik graag games spelen zoals black ops 3 en skyrim op high settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
het mag tussen 750 en als het moed 90 maar echt niet daar boven!!!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een muis en een 500gb schijf met usb aansluiting.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb geen idee zoals ik al zij ik heb nog nooit iets met pc gedaan. :?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta open voor alles wat goed is. :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
er moet ook een toetsenbord er bij zitten.

Ga je overklokken?
geen idee ik wil gewoon games spelen op high settings.

ik weet dat ik niet veel info geef maar ik heb ech geen idee.
hopenlijk kan iemand toch helpen. :)

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-11 16:06

Waywaith

Tja

http://tweakers.net/reviews/4233/2/desktop-best-buy-guide-november-2015-budget-en-basisgamesysteem.html#basis

Desktop Best Buy Guide al bekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Waywaith op 20-11-2015 15:07 ]

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• MeneerBrons
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-11 08:05
Even voor de duidelijkheid, moet je ook nog een monitor?
Zoja, hier een lijstje dat ik net in elkaar geflanst heb
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1ASRock H81M-HDS€ 48,13€ 48,13
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 175,51€ 175,51
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 34,90€ 34,90
1Philips 223V5LSB2 Zwart€ 89,05€ 89,05
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,34

Let er wel op dat je deze processor niet zou kunnen overclocken.

Verwijderd

Je zult toch eerst echt zelf onderzoek moeten doen anders wordt dit topic waarschijnlijk gesloten. : (

Je kunt het best even na de best buy guide kijken en op youtube kijken naar een build van CultOfMush die zijn meestal wel goed.

• Jorisvantiel
oh thanks voor de snelle reacties! is zal zelf ook op YouTube kijken ja

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12 21:01
Zoals al gezegd werd lees de Desktop Best Buy Guide eens door!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Lees je eerst even in qua (laatste) hardware, zie hier alle BBG op een rijtje: http://tweakers.net/revie...LUlKL3DJTc1KUrJRKMnNTlWoB

Tip 1: wellicht een idee om eerst even te gaan rommelen met je huidige / oude PC? Zo doe je alvast wat ervaring op met computer hardware voordat je je nieuwe dure hardware in huis hebt en geen idee hebt waar te beginnen en hoe hier mee om te gaan.

Tip 2: zoek op youtube naar "how to build a PC".

Tip 3: Hier wat leuk leesvoer mbt een PC bouwen: http://lifehacker.com/582...n-3-building-the-computer

En als laatste tip: besteld een ESD bandje mee met je hardware. https://azerty.nl/36-6659-10824/antistatische-polsband.html

Als je je afvraagt waarvoor dit is, Google ;)

Veel plezier iig! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_GR op 20-11-2015 15:25 ]

• Jorisvantiel
ja ik zat de Desktop Best Buy Guide lezen

en ik zou dan gaan voor die 781,33
en dan moes ik alles kopen en op YouTube kijken hoe je moet bouwen?
srry als ik dom klink hahaha

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 21:20
Bart_GR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:24:

En als laatste tip: besteld een ESD bandje mee met je hardware. https://azerty.nl/36-6659-10824/antistatische-polsband.html

Als je je afvraagt waarvoor dit is, Google ;)

Veel plezier iig! :)
Nooit zo'n bandje gebruikt. Al mijn PC's draaien al jaren vrolijk zonder problemen :) Niet echt nodig dus. ;)

Gewoon bestellen inderdaad, eventueel wat dingen aanpassen aan je eigen smaak. Dan met wat behulp van video's en dergelijken lekker gaan bouwen :)

[ Voor 14% gewijzigd door vincent120420 op 20-11-2015 15:28 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
vincent120420 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:26:
[...]

Nooit zo'n bandje gebruikt. Al mijn PC's draaien al jaren vrolijk zonder problemen :) Niet echt nodig dus. ;)

Gewoon bestellen inderdaad, eventueel wat dingen aanpassen aan je eigen smaak. Dan met wat behulp van video's en dergelijken lekker gaan bouwen :)
Zolang je niet op hoogpolig tapijt gaat staan loopt het inderdaad wel los.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
vincent120420 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:26:
[...]

Tuurlijk, het kan. Maar voor die 8 euro, better safe then sorry ;)

• vincent120420
Bart_GR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:29:
[...]

Tuurlijk, het kan. Maar voor die 8 euro, better safe then sorry ;)
Maar het is gewoon echt niet nodig. En het werkt ook neit echt lekker... Als je echt heel voorzichtig wilt zijn kan je je PSU in je case schroeven, de power kabel in het stopcontact stoppen, de knop op uit laten. Dan kan je je af en toe jezelf aan de case gronden. Scheelt toch weer €8 :)

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
De buren hebben een erg makkelijke workshop gemaakt precies voor de starters, hij is wel van 2014 dus ik zou niet die componenten gebruiken maar het bouwen is het zelfde

http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop

• vincent120420
Is inderdaad een goed filmpje. Volg die en je komt er wel (plus eventueel al het boekwerk dat bij je onderdelen komt)

Ik plak de BBG even, kan iedereen meekijken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,-€ 62,-
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 229,80€ 229,80
1Corsair Carbide 100R€ 51,95€ 51,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 500GB€ 161,67€ 161,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 781,33

• Aksnes
Moet er trouwens nog iets van Randapparatuur bij?

Je geeft aan dat je alleen een muis hebt. Wil je nog een toetsenbord/scherm erbij?

• Jorisvantiel
ja een toetsen born en scherm

• Aksnes
Even snel met toetsenbord en Scherm erbij. SSD iets verkleind om beter in het budget te passen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,-€ 62,-
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 229,80€ 229,80
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 51,95€ 51,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 156,01€ 156,01
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,04€ 29,04
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,04

• Jorisvantiel
oh oke nicee dus eerst met een oude pc uitelkaar halen oefenen en filmpjes kijken
en dan alls van deze lijst kopen en bouwe?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
ja, oude pc uit elkaar. weer in elkaar (kijken of ie nog wel aan gaat)

nieuwe hardware kopen, in elkaar zetten en testen!!

• Jorisvantiel
okee maar die pc die ik uitelkaar kan halen is wel heel oud is dat erg?

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Jorisvantiel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:00:
(...)
zoals je michien merkt heb ik echt helemaal geen ervaring met het bouwen van een pc zou iemand kunnen helpen met tips en onderdelen en hoe je het moet bouwen.
ik snap dat het een beetje rommelig over komt maar dat komt omdat ik echt geen idee heb wat ik moed doen.
(...)
ik heb geen idee zoals ik al zij ik heb nog nooit iets met pc gedaan. :?
(...)
geen idee ik wil gewoon games spelen op high settings.
(...)
ik weet dat ik niet veel info geef maar ik heb ech geen idee.
hopenlijk kan iemand toch helpen. :)
Zonder enige kennis direct aan een build van 750-900 bezig... ik zou het niet doen.
Goede tip in een eerdere reactie, rommel eerst eens met een oude desktop om ervaring op te doen.
Heb je misschien een vriend of kennis welke jou kan helpen bij het assembleren? Het zou zo zonde zijn als iets misging met je mooie nieuwe onderdelen.

PS: Zelf bouwen is niet altijd goedkoper. Denk aan een Windows licentie wat veel mensen gebruiken. Nadeel van kant-en-klaar is dat ze vaak met bijzonder zwakke videokaarten worden uitgerust en vervolgens vrolijk aangeprezen worden met leuzen als 'unbelievable gaming performance' als je de omschrijving van de adverteerder mag geloven.
Lees je vooraf goed in over met name 2 onderdelen: processoren en videokaarten.
In de best buy guide zijn het met name de combinatie van deze 2 onderdelen die als beste value gelden.

• Arunia
  • Nu online
Dat maakt niet uit.
Het gaat om het principe.
Let er alleen op dat bij nieuwe pc's het socket de pinnetjes bevat en er een plastic kapje op zit om deze te beschermen en dat bij oude pc's de processor de pinnen bevat.

Het ziet er een beetje anders uit, maar het principe is hetzelfde.

• Jorisvantiel
oke ook goeie

maar als ik oefen enzo ben ik weer wat tijd verder klopt de lijst die jullie geven dan nog?

• Arunia
  • Nu online
Dan kom je rond die tijd gewoon even terug.
Ik verwacht zelf dat die lijst niet heel snel veranderd. Dat zal misschien over een half jaar tot een jaar zijn.
Prijzen willen wel wat schommelen, maar dat zal hooguit een tientje zijn op de gehele build.

Haal echt die gehele pc uit elkaar en zet hem dan weer in elkaar.
Zo'n uitleg is in de laatste jaren totaal niet veranderd.
De onderdelen zijn hetzelfde, alleen hooguit een ander slot.

Van AGP naar PCI-E.
HDD naar SSD enzovoorts.

Mocht het allemaal niet vlotten, dan kun je altijd op V&A een oproep doen voor een kleine vergoeding, biertje etc of iemand kan helpen als je niemand in de omgeving hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 15:51 ]

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Jorisvantiel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:48:
oke ook goeie

maar als ik oefen enzo ben ik weer wat tijd verder klopt de lijst die jullie geven dan nog?
Je kan vandaag (bijna 2016 alweer) nog uitstekend gamen met de combinatie van een HD7970 met i5-3570k. Beiden waren in 2012 beschikbaar. Zo extreem snel veroudert het ook weer niet. ;)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:
Haal echt die gehele pc uit elkaar en zet hem dan weer in elkaar.
Maar is dit nu wel het beste advies. Ik weet niet of de TS een backup systeem heeft. Wat nu als hij hem toch naar de knoppen helpt... Het is heel moeilijk, maar het is mogelijk.

@TS: Heb je niemand in jouw omgeving die je hierbij kan helpen??

• Jorisvantiel
nee alleen YouTube helaas haha

• Arunia
  • Nu online
Point.Flare schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:52:
[...]

Maar is dit nu wel het beste advies. Ik weet niet of de TS een backup systeem heeft. Wat nu als hij hem toch naar de knoppen helpt... Het is heel moeilijk, maar het is mogelijk.

@TS: Heb je niemand in jouw omgeving die je hierbij kan helpen??
ah, ik dacht even dat het een overgebleven pc was. :P
Dan zou ik er inderdaad voorzichtig mee zijn.
Daarnaast CPU en koeler van elkaar halen zorgt dat je schoon moet maken en koelpaste opnieuw moet doen. Lijkt me dan ook weer niet wenselijk.
TS heeft koelpasta en schoonmaak spullen niet liggen en voor de nieuwe zit er op de koeler al spul.

Andere vraag. Waar woon je?
Niet dat je in het topic mag vragen of iemand je helpt (officieel), maar wellicht dat er iemand in de buurt woont om bij te staan. Helemaal als je het wilt leren.

In principe is het allemaal niet heel moeilijk, maar je moet gewoon voorzichtig zijn en met beleid alles in elkaar zetten.

• Jorisvantiel
ik woon in reek brabant bij uden

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Dan ga ik het je afraden om gelijk een hele nieuwe (dure) build te doen. Niet omdat het nu godsgruwelijk moeilijk is, maar het kan je wel veel hoofdbrekers opleveren wanneer het niet werkt. Het zijn kleine dingen als de koelpasta op de processor; het aandraaien van de koeler; het vastzetten van het moederbord; de manier waarop je de kabels route. Het zou eeuwig zonde zijn als door onervarenheid je een duur onderdeel kapot maakt. Met YouTube filmpjes wordt het wel heel simpel gemaakt en je kan daar echt een hoop van leren. Alleen ja..het is een build van 750 - 900 euro. En dat is een hoop geld, naar elke maatstaf.

Zou je niet liever kijken voor bijvoorbeeld een tweedehands systeem en daar aan gaan upgraden wanneer het nodig is? Er zitten hier een aantal betrouwbare builders op Tweakers.net die echt wel leuke dingen voor een zacht prijsje leveren. http://www.marktplaats.nl/verkopers/777683.html is bijvoorbeeld ook actief op tweakers onder 'francix' en is gewoon een goede vent die je geen poot uit hoeft te draaien.

offtopic:
[quote]Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:
Mocht het allemaal niet vlotten, dan kun je altijd op V&A een oproep doen voor een kleine vergoeding, biertje etc of iemand kan helpen als je niemand in de omgeving hebt.
[/quote]

Die jongen is 17. Hoe gaat hij aan bier komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Point.Flare op 20-11-2015 16:05 ]

• Jorisvantiel
ja dat is ook een goeie maar kost dat dan niet meer omdat je heb ook betaald

• Arunia
  • Nu online
Wat Point.Flare aan geeft is ook wel een goeie.
Wij zijn denk ik allemaal wel begonnen met het aanpassen van ons systeem.

Als ik even naar die Marktplaats link kijk zou ik gaan voor optie 1 of 2.
1 zou ik de grafische kaart nog bij vervangen voor een snellere.
Optie 2 kan de grafische kaart nog wel eventjes mee en die kun je dan later vervangen.

Ikzelf heb een systeem met dezelfde processor als optie 1. Alleen dan met de R9 290x ipv een r7 270x.
Mijn keuze zou eigenlijk gaan naar systeem twee. Maar daar is het gehele systeem al jouw max prijs.
Dan zou je optie 1 kunnen kiezen. De grafische kaart voorlopig voor lief nemen en dan later upgraden.
Je kunt dan bij dat systeem ook nog een scherm hier via de pricewatch uitzoeken en een toetsenbord.

Ik denk dat die systemen van hem gebruikt zijn. Dat sowieso en voor dat geld zijn die systemen erg aantrekkelijk.
Hij bouwt ze dus niet nu speciaal voor jou. Dat in elkaar zetten zal wel mee vallen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 16:13 ]

• Jorisvantiel
hmm dus optie 1 en dan een betere grafische kaart er in.
maar dan is het zoizo handig op een oude pc uit en inelkaar te zette als oefening toch?

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jorisvantiel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:14:
hmm dus optie 1 en dan een betere grafische kaart er in.
maar dan is het zoizo handig op een oude pc uit en inelkaar te zette als oefening toch?
optie 1 met een betere Graka kan. Alleen dan heb je gelijk het "probleem" dat je betaalt voor een grafische kaart die je niet gaat gebruiken. En dat is dan weer zonde geld. Als je het serieus overweegt om iets bij francis te kopen. Neem even contact met hem op. Hij verkoopt complete builds, maar er kan daar vast meer dan je denkt. Ik weet vrij zeker dat hij meer heeft staan / liggen dan dat hij op marktplaats plaatst. Er zijn vast meer betrouwbare verkopers. Alleen ik heb al twee keer zaken met hem gedaan en in alles is het een goeie vent.
offtopic:
die ik ook wel een beetje handel gun

• Arunia
  • Nu online
Ik zou gaan voor optie 1 en de grafische kaart voorlopig te laten zitten.
Je hebt namelijk nog geen scherm en geen toetsenbord. ;)
De grafische kaart is geen hoogstaander, maar die kan wel eventjes mee totdat je wellicht gespaard hebt om die te vervangen?

Of idd wat PF aan geeft, neem contact met hem op. Let alleen wel op! Je moet de pc wel ophalen daar in Den Haag.

Scherm zou ik je aanraden om deze te nemen:
pricewatch: Dell E2414H Zwart
Reden hiervoor is IPS en bredere kijkhoek.
IPS panelen die gebruikt worden hebben al een bredere kijkhoek. Maar ook de kleuren die ze weer kunnen geven zijn er meer.
Het eerdere aangegeven scherm heeft een TN paneel welke een kleinere kijkhoek heeft en deze kan ook minder kleuren weergeven.
Eerlijk is eerlijk, die zijn wel iets sneller dan IPS panelen. Maar in mijn ogen ga je dat niet merken.

En toetsenbord zoals al eerder aangeraden. Alhoewel je van alles kan kiezen natuurlijk.
pricewatch: Sharkoon Skiller Pro

Een grafische kaart plaatsen zou ik niet specifiek voor oefenen.
Dat is de bracket van de grafische kaart van de kast los schroeven (dat is het metalen plaatje wat je aan de achterkant van de kast ziet waar de aansluitingen zitten).
Meestal zit er een clipje aan het slot waar de grafische kaart in zit. Dus moet je even zo bewegen dat de kaart los kan van het slot. En wellicht moet je voedingskabels loshalen van de grafische kaart.
Daarna nieuwe kaart er in. Dan voedingskabels vast zetten (let alleen wel op welke voedingskabels er op de nieuwe grafische kaart moeten en of er verloopjes gebruikt moeten worden e.d.)
En dan ben je er eigenlijk wel.
AMD drivers worden automatisch geinstalleerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 16:23 ]

• Jorisvantiel
okee ik zal hem belle en zelf een ouden pc uit en in elkaar zetten en youtube kijken.

• Jorisvantiel
echt oprecht heel heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

ik ga even rond kijken en oefenen enzo en als ik vragen heb kom ik zeker even terug.

echt erg bedankt!!!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jorisvantiel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:22:
okee ik zal hem belle en zelf een ouden pc uit en in elkaar zetten en youtube kijken.
Ga niet te prat op ons advies. Kijk zelf nog even rustig rond. Je kan het geld maar één keer uitgeven en dat moet dan gewoon goed zijn. Je hebt meer aan te schaffen dan alleen de kast met inhoud. Er komt nog wat randapparatuur bij kijken enzo. :)

• Jorisvantiel
Point.Flare

wat bedoel je met randapperatuur?

• Arunia
  • Nu online
toetsenbord, muis, beeldscherm zodat je ziet wat je speelt ;), printer waar nodig.
Alles wat buiten aan de kast hangt is randapparatuur.

Die pc kost nu 660 euro. Dan het scherm en toetsenbord wat ik je in mijn post liet zien kom je net onder de 900 euro.
Maar dan heb je geen geld voor een grafische kaart upgrade meer.
Ikzelf zou dan als je voor die pc gaat, sparen daarna voor een nieuwe grafische kaart.
Die kun je dan later kopen en plaatsen in de pc ipv de huidige.
Wellicht de huidige nog hier op V&A verkopen oid.

[ Voor 58% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 16:31 ]

• Jorisvantiel
oh oke haha

• Jorisvantiel
oke thankss

• KappaRoss
  • Laatst online: 01-03 06:14
Waarom een TN paneel scherm?!

• Arunia
  • Nu online
KappaRoss schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:42:
[...]

Waarom een TN paneel scherm?!
Waarom wel?

Klik op de link. Ik raadt juist geen TN paneel aan ;)

• KappaRoss
Volgens mij is juist een TN paneel :)

• Arunia
  • Nu online
KappaRoss schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:49:
[...]

Volgens mij is juist een TN paneel :)
8)7 Leave Britney alone!

Je hebt gelijk. Assumption zullen we maar zeggen.
pricewatch: Dell S2316H Zwart
pricewatch: AOC i2369Vm Zwart
pricewatch: LG IPS234V-BN Zwart

We gebruiken tegenwoordig op het werk heel veel AOC.
Ikzelf ben fan van Dell en ben nu aan mijn tweede. Niet omdat de eerst stuk ging, maar de tweede is iets groter... (22 inch naar 27 inch).
Er stond nog een 24 inch LG, maar die was wel heel goedkoop.
pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 20-11-2015 16:54 ]

• Jorisvantiel
nice mooi binne budget ook

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
vincent120420 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:30:
[...]

Maar het is gewoon echt niet nodig. En het werkt ook neit echt lekker... Als je echt heel voorzichtig wilt zijn kan je je PSU in je case schroeven, de power kabel in het stopcontact stoppen, de knop op uit laten. Dan kan je je af en toe jezelf aan de case gronden. Scheelt toch weer €8 :)
Hier moet ik je toch even corrigeren. Je weet niet eens of de TS zijn pc in een geaard stopcontact heeft zitten. ESD schade hoeft niet eens te betekenen dat je chip meteen defect is maar kan zich ook uiten in verkorte levensduur. Dat jij nog geen gevolgen ziet wil nog niet zeggen dat je dat dan maar als waarheid moet ventileren. :X
Ik adviseer de TS om toch even in te lezen in esd veilig werken, een polsbandje van €8,= en een snoertje om de behuizing van je pc te aarden als je aan het sleutelen bent is dan een kleine investering. Let dan ook even op welke kleding je aan hebt, fleece is killing.

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
Ik had hetzelfde joris (ben 15), maar als je gewoon rustig en geconcentreerd bezig bent kan er weinig misgaan. Wel als je denkt iets niet te weten, gelijk een buildlog op youtube kijken of de handleiding erbij pakken :)

• vincent120420
Je mag hopen dat hij een geaard stopcontact heeft... Tuurlijk is hij dan niet gelijk kapot, is puur toeval wanneer hij kapot kan gaan.
Rara, ik ben niet de enigste. Mensen die al tientallen jaren in het vak zitten vinden het ook niet nodig, simpelweg omdat ze voorzichtig te werk gaan, en misschien zelfs alleen aan een verwarming/de kast ontladen.

Is een keuze of je het koopt. Ik vind het zelf onnodig, en ik geef dat geld liever aan andere dingen uit. Maar is een 'risico' dat je neemt. Mag de TS zelf afwegen.

Verder iig geen fleeze ja... (zeker omdat je in het donker zelfs vonkjes van dat spul ziet afkomen :X)

Offtopic: je hoef niet te zeggen van: hier ga ik je even corrigeren, laat je er een beetje als een betweter uitzien :)

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
Dat was niet mijn bedoeling. Betweter nee, maar wel ruime ervaring in elektronica assemblage en dus ook ESD veilig werken. Als ik dan lees dat iemand zegt dat het niet nodig om maatregelen te nemen kan ik het niet nalaten om te reageren. :)

[ Voor 32% gewijzigd door jeronimo op 20-11-2015 23:06 ]

• vincent120420
Zeker als het je eerste keer is kan ik het ook wel aanraden. :)

• Jorisvantiel
heyy ik heb deze gevonden is i goed en kan hij alle games aan of moed ik even verder zoeken?

• Jorisvantiel
heyy ik wil misschien deze pc kopen maar ik weet niet of hij aan mijn wensen voldoet

Medion Akoya PC :

Voeding : Origineel medion.(450 Watt)
Moederbord : Origineel medion.
Processor: Intel® Core i7-3770 Processor (8M Cache, up to 3.90 GHz).
3,4Ghz. Quad-Core met Hyper Threading, je hebt dus 8 Threads!
Geheugen : Corsair Vengeance 16GB DDR3 @ 1600Mhz.
Videokaart : MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING met 2048MB DDR5.(D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI)
Harde Schijf : Nieuwe Seagate 1000GB.
DVD-Brander.
Cardreader.(SD)
WiFi.

Windows 7 64 bits geinstalleerd.

ik wil graag alle games kunne spelen (skyrim black ops 3 enzo)

• KappaRoss
Dat gaat je niet lukken, geen SSD, waarschijnlijk basic moederbord en slechte voeding.. Een 750 Ti kan de nieuwste spellen niet aan.. Ook geen SSD.. Wat is je budget?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Hier is natuurlijk geen nieuw topic voor nodig...

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Die pc is wel een beetje prijzig zeg.. Ook niet echt in balans..

Dan zou ik ook es hier op V&A kijken..

Zoiets als dit zou eerder mijn (maar dat ben ik :) ) voorkeur hebben :
V&A aangeboden: Coole Game PC (i5 2500K, R9 280X, 240GB SSD)

aardig in balans. Goede recente voeding en kast. Videokaart stukken krachtiger. SSD en HDD. En verkoper met alleen maar positieve reviews..

• Jorisvantiel
600 tot 700

• Jorisvantiel
ik wil graag nieuwe games spelen op high settings of ultra

# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i5 2500K Tray € 0,- € 0,-
1 Asus P8Z68-V PRO € 0,- € 0,-
1 Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC € 0,- € 0,-
1 Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB € 0,- € 0,-
1 Asus Xonar DG € 26,95 € 26,95
1 Raijintek Agos Zwart € 49,90 € 49,90
1 Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) € 72,- € 72,-
1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 0,- € 0,-
1 Kingston HyperX PnP KHX1600C9D3P1K2/8G € 0,- € 0,-
1 Cooler Master GM G450M € 51,95 € 51,95
1 Kingston SSDNow V300 240GB € 79,17 € 79,17
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal 566

is deze goed daar voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorisvantiel op 23-11-2015 19:48 ]

• Baloes
Het is zeker niet het nieuwste van het nieuwste maar de CPU en GPU zijn prima in staat om de nieuwste games met prima fps op high/very high/ultra mee kunnen spelen.
De CPU kan ook nog wel kaarten als bv GTX 970 en r9 390 prima aan..

Daarbij kun je indien nodig (is nu echter prima in balans) op dat moederbord je CPU overklokken voor betere prestaties en heb je indien nodig een upgrademogelijkheid naar een i7 3770K..

De SSD met voldoende capaciteit (windows en wat spellen die daar baat bij hebben) zorgt ook nog eens voor een zeer snelle pc wat ook erg prettig is.

Wat ook fijn is, is dat, mocht je voor deze gaan, het een verkoper met zeer veel positieve reviews is waardoor je toch wel kunt rekenen op support mocht er iets mis zijn met je pc (wel eers ter plekke uitgebreid testen natuurlijk! :) ) wat ook te lezen valt in zijn beoordelingen..

Al met al voor zijn geld een hele leuke pc. Weet niet of andere mensen hun licht daar op willen laten schijnen?

• Jorisvantiel
heyy ik eb een lijst en ik wou even vragen of i goed is

dit is de lijst

# Product Prijs Subtotaal
1 https://gamepc.nl/game-ac...scadeaus/sharkoon-skiller 19,99
1 Intel Core i5 4460 Boxed € 182,95 € 182,95
1 Gigabyte GA-H81M-S2H € 45,95 € 45,95
1 Asus STRIX-R9380-DC2OC-4GD5-GAMING € 219,95 € 219,95
1 Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB € 44,95 € 44,95
1 BitFenix Comrade Zwart € 30,95 € 30,95
1 BenQ GW2265HM Zwart € 118,90 € 118,90
1 Crucial CT102464BA160B € 36,95 € 36,95
1 Antec VPF Series 550W € 58,- € 58,-
1 Samsung 850 EVO 250GB € 80,33 € 80,33
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 838,92

en ik moed nog windows kopen dan

hopelijk kan iemand er even naar kijken ik wil er graag goed op kunnen gamen en hem later nog kunnen upgraden

vriendelijke groet Joris :)

ps. sorry voor de extra onnodige topic :$

Verwijderd

550w waar 400w meer dan genoeg is. pricewatch: be quiet! System Power 7 400W en nog flink goedkoper ook.

• Jorisvantiel
en kan ik dan goed gamen?

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-11 21:23
Die build is prima voor je budget.
Als je budget iets groter was zou ik voor een IPS of PLS scherm aanschaffen.
En voor je muis en toetsenbord zou ik eens naar deze kijken:
pricewatch: CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)
Gebruik ik zelf ook en is prima in het gebruik.

• Jorisvantiel
dus gamen kan goed dan en als ik spaar beter?

• Jorisvantiel
t is alleen dat ik t zonde vind als ik dingen koop en het later toch weer helemaal verander

• Baloes
TS verwacht over wat jaartjes toch wel te gaan upgraden en 400 watt is dan te weinig voor een upgrade naar een r9 390 of een 980ti waarmee je wil gaan overklokken (ik noem maar wat). De antec 450 watt is niet meer verkrijgbaar en de 550 watt maar een paar euro duurder. Vandaar de keuze :)

• Jorisvantiel
Heyy allemaal ik heb het lijstje af en ik weet biina zeker dat i goed is maar het is veel geld dus ik wou nog een keer vragen misschien heeft iemand nog tips ofzo

De i5 en videokaart zijn 2dehands

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 209,-€ 209,-
1ASRock B85 Pro4€ 68,-€ 68,-
1Gigabyte GV-N960G1 GAMING-4GD€ 247,95€ 247,95
1Raijintek Arcadia€ 31,50€ 31,50
1BenQ GW2470H Zwart€ 148,90€ 148,90
1Sharkoon Skiller€ 15,-€ 15,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 34,95€ 34,95
1Antec VPF Series 550W€ 56,95€ 56,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie