[VB] Combobox met condition

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben een database in acces aan het maken en met behulp van comboboxen wil ik de in te vullen waardes wat beperken en onmogelijke combinaties vermijden.

Op dit moment wil ik zodra er een bepaald kabel type geselecteerd wordt dat alleen de sizes in de combobox size voorkomen die bestaan. Ik wil de database hufterproof maken zodat er geen kabels gemaakt kunnen worden die niet bestaan.

De types die bijvoorbeeld bestaan zijn:
VO-YMvKas (grijze kabel in de tuin voor verlichting) Waarbij VO Tot 10mm2 is.
VG-YMvKas (grijze kabel in de tuin voor verlichting) Waarbij VG Vanaf 10mm2 is.

In bijvoorbeeld deze 2 groepen wil ik het aantal combinaties beperken zodat iemand geen VG-YMvKas 2x2.5mm2 kan aanmaken in de kabellijst.

In een form heb ik 2 comboboxes aangemaakt (cboType en cboSize) die op basis van deze 2 verschillende tabellen werken (een met types en een met sizes en types). Op dit moment kan ik iedere combinatie maken die ik wil maar ik wil dit beperken zodat ik geen onmogelijke combinaties kan maken.

Wie kan mij hier een tip geven heb al allerlei oplossingen geprobeerd zoals:

In afterupdate van cboType:
[Forms]![SF-CableList]![cboSize].RowSource = "SELECT X_CableSize.CableType,X_CableSize.CableSize From X_CableSize WHERE ((X_CableSize.CableType)=[forms]![SF-CableList]![cboSize])"

Bij deze oplossing in mijn VBA van de combobox type krijg ik geen waardes in de combobox sizes.

In een query
forms]![SF-CableList]![cboSize] als criteria.

Hier veranderen alle waardes in sizes van alle rijen, dus zodra ik er een aanpas gaat de rest mee.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 35% gewijzigd door michelv5 op 20-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
michelv5 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:34:
Op dit moment wil ik zodra bijvoorbeeld VO-YMvKas/ VG-YMvKas wordt geselecteerd de size kabel beperken. Dat alle kabels <10mm komen bij VO-YMvKas en >10mm komen bij VG-YMvKas. Ik heb een table X_CableType en X_CableSize in de sizes heb ik inmiddels de combinaties gemaakt VO-YMvKas kolom 1 en 2x2.5mm in kolom 2.
8)7 Je beseft dat jij de enige bent die van dit project weet he? Probeer dit 's even te lezen als je in onze schoenen staat en dus 0 weet van je project...
Doe ons even een lol en maak er even of een logisch voorbeeld verhaaltje (met, zeg, klanten en producten en winkelwagentjes ofzo van (iets waar iedereen zich wel iets bij voor kan stellen)) of doe even wat tekst/uitleg over wat je nou precies aan 't doen bent, wat verklaring van termen etc. zodat een buitenstaander er ook hout van kan snijden (het helpt ook i.v.m. leesbaarheid als je "Kabel X" en "Size Y" schrijft i.p.v. VO-YMvKas/VG-YMvKas want ik vind de verschillen verdomd subtiel (als het er überhaupt toe doet)).

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 20-11-2015 15:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 23:30
Je hebt een koppeltabel nodig die kabels en sizes koppelt, daar kun je dan uit selecteren gebaseerd op de twee keys.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.