• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
Hallo,

Ik heb op dit moment een z97x gaming 5 van gigabyte met een 4790k
Na onderzoek is het duidelijk dat ik daar geen m2 ultra ssd kwijt kan in combinatie met 2 gtx 980 vanwege de 16 lane limitatie

Na verder onderzoek ben ik uitgekomen op de asrock extreme 9 met plx chip, die dat theoretisch wel aan zou moeten kunnen.

Nu is mijn vraag, in hoeverre werkt de asrock extreme 9 met sli/ tri sli in combinatie met een samsung sm951 of een samsung 950 pro.

Haal ik daarbij de volle snelheid of wordt dat drastisch verminderd tot niet mogelijk. Doordat het alleen intern de lanes omhoog brengt naar 32.

Waarom ik het wil. Omdat het kan.
Ik kon er vrij weinig over vinden die een combinatie hiervan gebruikt.
En zie geen nut in het upgraden naar 1151 hiervoor of x99 vanwege dat extra kosten die daarbij komen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Volgens Tomshardware wordt er voor het ultra-slot afgetapt van de cpu en werkt de cpu dus verder met PCI-e 8x.

De enige andere manier (in theorie) is PCI-e 2.0 8x van de chippen te transformeren naar PCI-e. Maar dan moet de chipset die wel hebben en moet er zo'n chip bestaan. Voor PCI-e 1.0 naar PCI-e 2.0 bestaat die wel (zit op de MSI P55-GD85 voor de USB 3.0 en sata3 poorten)

Ze geven daar ook aan dat Asrock nergens duidelijk maakt hoe ze quad sli en een ultra-slot combineren.

http://www.tomshardware.c...i-motherboard,3974-2.html

Waarschijnlijk zal het niet zoveel uitmaken bij Sli met 2 kaarten, maar hoger zou ik niet gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door White Feather op 20-11-2015 14:31 ]

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
Quad sli heb ik ook geen interresse in.
Mij gaat het om sli tot maximaal tri sli als ik het ooit wil.

Dus sli in combinatie met een ultra m.2
Daar gaat het mij voornamelijk om.