Toon posts:

Chromecast streaming lukt altijd goed, wil vaste verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Momenteel stream ik content vanop mijn PC naar de 5 meter verder gelegen TV (of naar mijn versterker in geval van muziek) met een google Chromecast.

Ik vind dit niet altijd even goed werken : soms werkt het helemaal niet (server problems ofzo), en bij het films spelen in hoge resolutie hapert het beeld vaak/constant. Daar sta je dan met je widescreen en home cinema…

Ik zou dus willen: mijn muziek en films van de PC op een ‘harde schijf zetten’ en die naast TV/versterker installeren en met HDMI verbinden aan de toestellen zodat we steeds een stabiele en kwaliteitsvolle verbinding hebben. Vervolgens zou ik die ‘harde schijf’ willen bedienen met mijn smartfoon of tablet: ‘hup, play on TV and watch’.

Is dit te doen met een gewone mediaplayer? Welke toestel komt daarvoor in aanmerking? Qua prijs dacht ik toch niet hoger dan 200€ te gaan.

Heel hartelijk bedankt,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Chromecast zou voldoende moeten zijn, kijk eens naar Plex media server (gebruik ik zelf).

Over de brakke verbinding.. Ik heb zelf dit probleem ook gehad met chromecast en door een upgrade van mijn router is het probleem nagenoeg opgelost, ook met streaming via netflix bijvoorbeeld.

Wil je toch een mediaplayer, wat heb je zelf al gevonden? er zijn namelijk genoeg mogelijkheden hiervoor, heeft je tv bijvoorbeeld ook de mogelijkheid als mediaplayer (lees: smart tv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik gebruik ook Plex, maar Plex valt nogal vaak uit vind ik, misschien moet ik ook router updaten.

Qua mediaplayer zijn er inderdaad zoveel mogelijkheden, maar ik moet niets met toeters en bellen, maar wel iets stabiels waar ik veel films op kan zetten.

Groetjes,

Sven