Stand alone dvd, welk merk beste beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Topicstarter
Heb net een super platte mooie nieuwe Sony TV, geen breedbeeld, want veel tv is er nog niet in breed.

Wil daar uiteindelijk ook een dvd speler aanhangen ,want naar je pc dvd kijken is ook niet alles en mijn Radeon heeft geen tv out.

Ik hou niet van herrie en heb voorlopig genoeg aan het uitstekende suround geluid van de TV.
Het belangrijkste vind ik dus de beeldkwaliteit.

Wel merk? Wie heeft ervaringen:9

xMouse

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Als je nou veel DVD's gaat kijken had je beter wél een breedbeeld kunnen kopen :)

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Als je nou veel DVD's gaat kijken had je beter wél een breedbeeld kunnen kopen :)
Steeds meer posts, en steeds minder nuttig...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben prima tevreden over mijn cyberhome.

volgens mij zie je het kwaliteitsverschil pas als je een beamer ofzoiets aanschaft.

Op een TV zie je imho geen verschil tussen sony/philips/cyberhome etc.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Philips DVD 701 niet duur perfect beeldje en een mooi geluid is gratis regiovrij te maken doen ze waarschijnlijk al in de zaak waar je hem zou kopen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Denon

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben ZEER te spreken over de SONY DVD spelers.
Een nadeel is alleen dat ze geen CDR/CDRW af kunnen spelen. :(

Verwijderd

Denon????
Die heeft wel goed geluid maar beeld :r

Denon is alleen goed in geluidsproducten.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 20 juni 2001 11:21 schreef RoeLz het volgende:
Ik ben prima tevreden over mijn cyberhome.

volgens mij zie je het kwaliteitsverschil pas als je een beamer ofzoiets aanschaft.

Op een TV zie je imho geen verschil tussen sony/philips/cyberhome etc.
Heb jij ze wel eens achter elkaar zien spelen??? Niet om het een of ander, maar de groep cyberhome, yamakawa, etc etc is een hele andere groep als de sony, philips, pioneer.

Komt gewoon omdat die groep totaal verschillende componenten gebruiken. Is de prijs ook naar, maar de beeld- en geluidskwaliteit dus ook......Met een slechte TV zie je het verschil misschien niet, maar met een nieuwe TV dus wel.

En nogmaals, ik denk dat je alleen kunt oordelen over het verschil als je meerdere apparaten na elkaar met dezelfde film op dezelfde buis hebt zien spelen.

(oja ik heb dus een Sony DVP-S735... maar dat had je misschien al geraden)

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 20 juni 2001 11:30 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Heb jij ze wel eens achter elkaar zien spelen??? Niet om het een of ander, maar de groep cyberhome, yamakawa, etc etc is een hele andere groep als de sony, philips, pioneer.
Ja, dat heb ik >:)

Ik heb een keer een philps speler geleend
en ik zag geen verschil in beeldkwaliteit(en dat ligt niet aan mijn TV, die is 1 maand oud ofzo Samsung 100Hz/82/Breedbeeld).

En verschil in geluidskwaliteit mag iemand me ook wel eens uitleggen, hoe kan dat nou verschillen per speler als het digitaal van je DVD naar de DD versterker gaat :?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 20 juni 2001 11:45 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik >:)

Ik heb een keer een philps speler geleend
en ik zag geen verschil in beeldkwaliteit(en dat ligt niet aan mijn TV, die is 1 maand oud ofzo Samsung 100Hz/82/Breedbeeld).

En verschil in geluidskwaliteit mag iemand me ook wel eens uitleggen, hoe kan dat nou verschillen per speler als het digitaal van je DVD naar de DD versterker gaat :?
Laten we het er maar op houden dat ieder zijn eigen ideeen heeft over die beeldkwaliteit....

Als het digitaal van je DVD naar je versterker gaat zal de kwaliteit niet zoveel verschillen, maar als je het hebt over de DD decoder van een yamakawa etc tegenover eeen sony/philips dan kom ik weer met m'n verhaal over de kwaliteit van de gebruikte componenten....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 20 juni 2001 12:10 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

hAls het digitaal van je DVD naar je versterker gaat zal de kwaliteit niet zoveel verschillen, maar als je het hebt over de DD decoder van een yamakawa etc tegenover eeen sony/philips dan kom ik weer met m'n verhaal over de kwaliteit van de gebruikte componenten....

MZL Spyro
Dat ben ik wel met je eens ja.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Lees dit eens door.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 12:20 schreef Majestic het volgende:
Lees dit eens door.
Met alle respect, dat is geschreven door een tweaker, en wel eentje die het verschil niet ziet tussen een goeie en een redelijk goeie dvd-speler, simpel omdat-ie alleen maar even een filmpje aanzet, en ziet dat het véél mooier is dan z'n vcr en dan ook geen rare vlekken ziet, zoals-ie bij z'n divx'en gewend is en dan schrijft: "het is zoooo mooi".

Maar voor de topicstarter, wat had je voor budget in je achterhoofd?

goedkoop. zou ik aan pioneer of sony denken (535 resp 325) (tot 800 piek zeg maar)
Wat duurder, dan zou ik aan een mooie sony gaan denken of een wat betere panasonic (sony 725/735 of rv40 van panas.) (tot 1400 piek zeg maar)
Daarboven zijn de Sony dvd-s7700 en de pioneer 737 erg mooi (tot 2100 gulden), met een zware voorkeur voor die sony, omdat die een stiller loopwerk heeft en een stuk degelijker is!

zoiets? :)
Op woensdag 20 juni 2001 11:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik moey toegeven dat dat ook het eerste was dat in m'n hoofd opkwam :) Maar hij zal wel meer TV kijken dan DVD. En als de kwaliteit hem meer doet dan de beeldgrootte bij films, dan zit-ie wel ok hoor. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

hallo

ík heb nog wel een sony dvp 7700 (regiovrij)
dat is de beste dvd speler tot 2500
mocht je geintressert zijn mail me ff

ren373@wishmail.net

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 13:04 schreef Rwesselius het volgende:
hallo...
Waarom wil je er vanaf? >:) En die speler kost nieuw geen 2500 gulden hoor. Adviesprijs was 2299 en de "going" prijs ergens tussen de 2000 en 2200 gulden.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op woensdag 20 juni 2001 11:18 schreef Courage het volgende:

[..]

Steeds meer posts, en steeds minder nuttig...
Nee hoor hij heeft gelijk! Het voordeel van dvd vindt ik nou net dat het breedbeeld is. dus als je dvd echt volledig wilt benutten heb je idd een breedbeeld tv nodig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 13:22 schreef Chaoss het volgende:

[..]

Nee hoor hij heeft gelijk! Het voordeel van dvd vindt ik nou net dat het breedbeeld is. dus als je dvd echt volledig wilt benutten heb je idd een breedbeeld tv nodig.
Agree, maar ik heb dus zo'n Pal-plus breed-platbeeld van Philips (TV van het jaar 2000) maarreh... ik heb nog steeds balken en als ik het automatisch af laat regelen dan wordt het beeld dus nog steeds gerekt.

Bioscoopformaat is nog veeeeel breder dan die breedbeeldjes. Enneh... WAAROM STAAT DIE @#$%@#$@ ONDERTITELING ALTIJD OP DE ZWARTE BALKEN?! Op die manier kan ik ze niet weghalen want dan heb ik geen ondertitels meer. :( :( :(

Verwijderd

dat zei ik ook niet.... ik zei de BESTE speler ONDER de 2500

ik doe hem weg omdat ik met stereo verder ga

RW

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 13:32 schreef Toink het volgende:
Bioscoopformaat is nog veeeeel breder dan die breedbeeldjes. Enneh... WAAROM STAAT DIE @#$%@#$@ ONDERTITELING ALTIJD OP DE ZWARTE BALKEN?! Op die manier kan ik ze niet weghalen want dan heb ik geen ondertitels meer. :( :( :(
Nou, nou. Poeh he! dat zijn grote balken! Als je je beeld oprekt, dan heb je misvormd beeld. Ik heb trouwens ook zat DVD's die gewoon 16:9 zijn, hoor. Dan moet je daar dan maar op letten, bij het kopen van je films. Ik vind het zelf wel fijn, dat die films helemaal intact gelaten worden, en dus 2.35:1 zijn (idd iets breder dan breedbeeld).
Op woensdag 20 juni 2001 13:22 schreef Chaoss het volgende:

Met een 4:3 tv benut je ook je volledige DVD. alleen niet je volledigee tv.

je redeneert net verkeerd om:
Om je breedbeeld volledig te benutten, moet je eigenlijk een DVD-speler hebben. Andersom slaat nergens op. Ook al is het wel fijner.

• Chaoss
  • Laatst online: 00:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

euhm nomraal gesproken staat bij dvd de ondertiteling binnen het beeld? zodat je het beeld gewoon schermvullend kan maken.

maar je ziet bij vhs banden vaak dat ze "breedbeeld" gebruiken, maar dan de ondertiteling in de zwarte balk eronder zetten, en dan heb je er idd geen flikker aan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 13:35 schreef Rwesselius het volgende:
dat zei ik ook niet.... ik zei de BESTE speler ONDER de 2500
Oops sorry, mijn fout :o

Het is imho ook de mooiste onder de 2500
RW
Dit is niet de bedoeling:
uit de FAQ
  • <li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
</li>
Je kan er een waarschuwing voor krijgen, heb ik begrepen.... No offense ik wijs je er alleen even op :)
Op woensdag 20 juni 2001 13:56 schreef Chaoss het volgende:
euhm nomraal gesproken staat bij dvd de ondertiteling binnen het beeld? zodat je het beeld gewoon schermvullend kan maken.
Nee hoor. Als je DVD-speler weet dat je een 16:9 tv hebt, dan plaatst-ie de ondertitels deels in het beeld van de film, en bij een 2.35:1 film , deels in de zwarte balk. Hij zorgt er gewoon voor dat de ondertitel binnen het "16:9 kader" valt. De speler probeert de ondertitels dus zo veel mogelijk uit het filmbeeld te krijgen. Bij 16:9 films zullen de ondertitels inderdaad helemaal in het filmbeeld verschijnen (om de simpele reden dat er dan op een 16:9 tv geen balken zijn), maar bij een "mega"breedbeeldfilm (2.35:1) zullen ze dus deels in de zwarte balkjes komen, omdat het niet de bedoeling is dat je die "wegrekt"

Als je een 4:3 tv hebt (en je dvd-speler zo ingesteld hebt), dan komen de ondertitels bijna volledig in de (veel grotere) zwarte balken. Ik heb dus een 4:3 tv, en ik vind het prima gaan zo. :)

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Hollee, tanx voor alle reply's, zo'n 20 binnen een uur ( waarin mijn chello lekker plat lag:r)

Mijn budget ligt tussen 500 en 800 en breedbeeld is uiteraard met dvd top, maar ik kijk inderdaad ook veel TV.
Als ik jullie goed begrijp ben ik het best uit met een gerenomeerd merke als sony, philips etc.Qua tv beeld ben ik erg vet tevreden over de zeer platte trintron buis.

thanx so far, meer tips welkom :7

xMouse

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 14:14 schreef xMouse het volgende:
Hollee, tanx voor alle reply's, zo'n 20 binnen een uur ( waarin mijn chello lekker plat lag:r)

Mijn budget ligt tussen 500 en 800 en breedbeeld is uiteraard met dvd top, maar ik kijk inderdaad ook veel TV.
Als ik jullie goed begrijp ben ik het best uit met een gerenomeerd merke als sony, philips etc.Qua tv beeld ben ik erg vet tevreden over de zeer platte trintron buis.

thanx so far, meer tips welkom :7
Stil loopwerk was ook een eis? laat dan philips en pioneer links liggen, en ga lekker luisteren in een winkel (oortjes bij het loopwerk :P ). Ik denk dat een sony dvp-s 325/335 wel iets voor jou is!

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
oke, ik zal eens gaan kijken.Prijsindicatie?
Ik vraag dit omdat ik niet in een super grote plaats woon en de prijzen dus niet altijd even scherp zijn. In dat geval misschien handig verder te kijken dan de achtertuin:)

xMouse

• tazcarpteam
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

ik heb ook een Sony dvd-speler.Het nadeel van een Sony is dat het regiovrij maken een nogal dure hobby is/was.Maar als je dit niet nodig vind is het een goed apparaat.;)

Mijn Specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 14:21 schreef Alf het volgende:
ik heb ook een Sony dvd-speler.Het nadeel van een Sony is dat het regiovrij maken een nogal dure hobby is/was.Maar als je dit niet nodig vind is het een goed apparaat.;)
Ik zou nu alleen m'n speler regiovrij maken, als ik een enorme collectie R1 DVD's bezat. (verrek! :o dat heb ik :P ). Want de voordelen van R1 zijn voor een groot deel al weg. De prijs is niet lager, de R2 dvd's worden ook met een goede kwaliteit gemaakt.

het enige is dat de films in amerika wat eerder uitkomen, en dat ze soms wat meer extra's hebben. Maar het is nu wel een dure hobby, om amerikaanse dvd's te kopen (lage fuk-euro! :( :( ).

• tazcarpteam
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

ja mooi waardeloos he .Een tijdje geleden kon je nog genieten van films die :
a) veel eerder uit waren dan in Nederland
b) ook nog een stuk goedkoper waren.

Was toen een regelmatige bezoeker van dvdboxoffice.com... :9~

Mijn Specs

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Allright, ik heb nog ff op kieskeurig.nl gekeken en daar zijn mensen zeer te spreken over de samsung( lekker prijsje)
Iemand daar ervaring mee, nogmaals, beeld belangrijk, dan geluid

xMouse

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik zou nu alleen m'n speler regiovrij maken, als ik een enorme collectie R1 DVD's bezat. (verrek! :o dat heb ik :P ). Want de voordelen van R1 zijn voor een groot deel al weg. De prijs is niet lager, de R2 dvd's worden ook met een goede kwaliteit gemaakt.

het enige is dat de films in amerika wat eerder uitkomen, en dat ze soms wat meer extra's hebben. Maar het is nu wel een dure hobby, om amerikaanse dvd's te kopen (lage fuk-euro! :( :( ).
Ik voorzag dit probleem al voordat ik mijn Sony 535 kocht en dus heb ik gewoon die gehaald en gelijk regio 2 gedaan.
Dan nog vrijwel alles kan je ook als Regio 2 import kopen.

Het feit dat de DVD's in de VS goedkoper waren was gewoon vanwege het feit dat ze daar ene jaar of 2 voorliepen met dat gedoe. Waren er daar al 3000 DVD's toen hadden we er hier 30 gelukkig is de keuze nu een stuk groter waardoor de prijs ook naar beneden gegaan is. Daarnaast is kopen mij Mediamarkt ook heel leuk nu :)

Verwijderd

yo xmouse ik heb nog wel een sony voor je,

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op woensdag 20 juni 2001 11:29 schreef Serum het volgende:
Ik ben ZEER te spreken over de SONY DVD spelers.
Een nadeel is alleen dat ze geen CDR/CDRW af kunnen spelen. :(
Jawel hoor :) , die van mij speelt wel RW's af, geen R's. Model 725s.

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

die van mij speelt ook alles af (sony dvp7700)

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Leuk, heb effe in wat winkels rondgeneusd en gevraagd.
Veel verkopers hebben er de ballen verstand van, ik ook niet, vandaar dat ik hier terug kom.

Beeldformaat!
Films worden meest opgenomen in 16:9, gevolg, prachtige zwarte balken die op een 55 cm TV zo'n 5 cm boven en onder in beslag nemen: veeeeel!!

Wat zijn de opties? Wat gebeurt er b.v. als ik de tv op 4:3 zet? Lelijke lange koppen? Kun je de spelers zelf instellen?

Toch maar breedbeeld kopen? Zelfs daar hou je in enkele gevallen de balken heb ik begrepen ( bij dure films)

Is het dan wel de moeite dvd op een gewone tv te hebben. Het beeld dat je hebt, tussen al het zwart is natuurlijk wel haarscherp:'(

xMouse

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, balken blijven balken.

Het enige is, dat sommige DVD's de instelling "pan&scan" van je DVD'speler begrijpen. Hierbij wordt links en rechts een stuk weggeknipt en hou je een 4:3 beeld over (beeldvullend). Ik heb een 4:3 tv en vind dit GEEN optie.

Rekken kan je 4:3 tv meestal niet. (lijkt mij een vrij |:( optie op een 4:3 tv). Dus dat wordt een afweging maken: een mooie 4:3 tv of een 16:9 die veel duurder is.

Hoewel voor 1100 piek heb je al een 70cm 16:9 JVC ofsow. Daar is ook alleszins goed 4:3 op te kijken (55cm formaat). Dat is prima voor het nieuws enzo :P

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Bedankt JVS voor alle antwoorden, ik kijk voorlopig mijn dvdeetjes wel op mijn 19 inch NEC je, verhoudingsgewijs vallen de balkjes dan mee

xMouse

Pagina: 1