Tweede router op andere verdieping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
In ons huis merken wij dat we slechte Wi-Fi verbinding hebben op de eerste verdieping. Onze huidige router/modem van ZIggo (Cisco EPC 3925) zit in de meterkast op de begane grond. Wij hebben van Ziggo gratis een andere modem/router gekregen (vraag me niet waarom, hij lag plots op de deurmat nadat ik aan Ziggo een vraag had gesteld via de klantenservice), namelijk de: Ubee EVW320B. Nu vraag ik mij af of het een optie is om deze op een of andere manier aan te sluiten op de huidige router, en deze te positioneren op de eerste verdieping, zodat ik ook op de eerste verdieping snel WiFi heb. Moet dit via een Ethernetkabel, of kan dit ook draadloos?

Als dit volgens jullie geen goede optie is, is het dan een optie om de huidige router te vervangen voor de Ubee? Heeft de Ubee een beter bereik en sneller internet?

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 20-11-2015 12:54 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:55

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vraagje 1: Zo en zo met kabel.

Open vraag 2: Het probleem is vaak dat de positie van je AccessPoint (modem) in de meterkast gewoon echt geen goede plek is. Over het algemeen is er behoorlijk wat interventie en zijn er verschillende belemmerende factoren. Helaas is dit bijzonder moeilijk om vanaf afstand te beoordelen, iedere meterkast is uniek maar dit is de "algemene regelmaat".

De oplossing is simpel: een 2de wifi punt, of de modem ergens anders zetten. Gezien optie 2 vaak niet mogelijk is kan je idd het beste ergens in het huis een 2de AP plaatsen. Dit zal ongeacht beter bereik geven, mits je hem een beetje slim neerzet. Maar of de Ubee echt sneller is dan de Cisco, geen flauw idee. Wifi is zoveel meer dan enkel een beter apparaat kopen...

Om je nieuwe Ubee als 2de AP te gebruiken, verwijs ik graag door naar dit topic. Succes!
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 14% gewijzigd door Yariva op 20-11-2015 14:16 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 22:45

immetjes

HIER is BERN-E

Ik zou eerst de oude router eens vervangen door de nieuwe Ubee en eens zien of dat verbetering geeft. WiFi van de nieuwe router kan beter zijn.

Zelf heb ik thuis de Ubee gebridged (staat in de meterkast) en daarachter een netgear R7000 (die heeft een betere WiFi volgens mij dan het standaard Ziggo spul) in mijn trapkast gehangen. Op de 1e verdieping kan ik gewoon 15GB mkv 2,4GHz draadloos streamen met m'n Samsung TV. Op 5GHz is WiFi op zolder nog 80Mbps. Mijn huis is uit 1998 met gewapend betonnen vloeren.

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 20-11-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik ga de oude modem/router van Ziggo maar eens vervangen voor de nieuwe die ik gekregen heb. Kan ik gewoon alle kabels lostrekken van de huidige router en aansluiten op de nieuwe router? Of moet ik een bepaalde volgorde hanteren/andere stappen doen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 22:45

immetjes

HIER is BERN-E

Als je nooit in je oude router iets veranderd hebt als port forwards of zoiets dan zou dat idd gewoon zo moeten werken.