Toon posts:

Quantum ipv Maxtort gekregen, advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem; Als laatste onderdeel van m'n nieuwe pc wachtte ik op mijn HD. Had een Maxtor 40g, 7200, 2mb besteld. Kan ik 'm ophalen, wordt er doodleuk verteld; "ja de maxtor was er even niet dus IK dacht (@$#%$#) doe maar een Quantum dan". Ivm wachttijd (wil nu echt gaan schroeven) heb ik 'm toch maar meegenomen. Heb nu dus een Quantum 40 GB AT Fireball Plus AS. Mijn vraag nu; 'moet ik blij zijn ivm de snelheid, herrie en kwaliteit. Kom er met de search niet helemaal uit dus help alsjeblieft even, kan ik hem misschien nog ruilen. Alvast erg bedankt!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Ik zou er niet mee akkoord gaan, maar ik ga ff specs voor je nakijken... momentje :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Hmmm als ik zo een site zie, maakt het niks uit qua presentaties (theorie dus).

Volgens mij is Maxtor wel stiller.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ook al is ie een kwart decibel stiller, de Maxtor dan wil ik die. Wordt zo sjagerijnig van zo'n zaak, jemig

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

De fireball PLUS is een goede schijf. Zou ik niet over gaan reclameren. Heb ooit een Fireball PLUS KA gehad. Was een lekkere 7200tpm schijf. Geen gezeur mee gehad en prima qua snelheid.

Ales het een fireball zonder plus of een fireball LCT was geweest was ik wel gaan zeuren.

• Kirpeknots
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Maar als je een IBM 60GXP kan krijgen. :9~

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Heb betere ervaringen met Quantum dan met Maxtor :)
Hoewel Maxtor de laatste tijd wel (ver)beter(d) is adviseer Ik je om de Quantum te houden.

* raymondw is vrij koppig...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Stemt me toch weer wat positiever zulke reacties maar maakt deze quantum nu meer herrie? Heb hem er nog niet inhangen en kan het ook moeilijk vergelijken zonder een Maxtor. Oh ja weet je toevallig 123 of die ook die 2mb buffer heeft?? Bedankt alweer

Verwijderd

Topicstarter
IBM verkopen ze daar niet (ITC Emmeloord), heeft m'n huisgenoot, dacht ik; heb die schijf nog nooit gehoord namelijk!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 09:02
Uhm, als je nu quantum schijfen koopt dan liggen ze er al een tijdje (niet dat daar wat mee mis is)
Quantum HD devicie is overgenomen door Maxtor, de quantum schijven komen nu onder de naam maxtor uit, Quantum is op het moment dus niet te leveren :)
Ook de support word nu gedaan door maxtor, bijde schijfen zijn van een goede kwaliteit dus ik zou er nie over zeuren :)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Op woensdag 20 juni 2001 11:05 schreef Dollardrules het volgende:
Stemt me toch weer wat positiever zulke reacties maar maakt deze quantum nu meer herrie? Heb hem er nog niet inhangen en kan het ook moeilijk vergelijken zonder een Maxtor. Oh ja weet je toevallig 123 of die ook die 2mb buffer heeft?? Bedankt alweer
Hij is idd wel wat lawaaierig, maar dat is elke Q. :(
Heb er geen last van, heb 2x 40GB Q. in webserver die naast me bed staat (24x7 aan)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
de quantum makt theorie iets meer herrie, maar vraag me af of jij dat ook zult horen!, niet dus :) voor de rest een snel schijfje, en persoonlijk heb ik meer met quantum dan ibm of maxtor of fujitsu of zelfs zeegaten

Dat image van herrie hadden zo tot de KA+ KX+ plus (1e,2e generatie 7200 rpm schijfen van quantum) Ze waren en zijn heel snel, maar goed de herrie is idd wat meer dan anderen. Nu die AS serie er is is dat verledentijd..

Helemaal nu quantum en maxtor 1 zijn :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dan gaat ie maar gewoon de kast in. Weet zo denk ik weer voldoende. Heel erg bedankt ik ben gerust gesteld pff :)

Verwijderd

Kijk eens op www.storagereview.com; hier staan ze geheid bij; je kan ze ook met elkaar vergelijken in verschillende benchmarks; Quantum is zeker niet slechter dan Maxtor

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb zelf ook een paar Quantums (drie 20GB Fireball LM en een 20GB Fireball AS) en heb nog nooit problemen mee gehad. Twee van die 20GB Fireball LM draaien al meer dan 1 jaar 24/7 in een RAID config in mijn server. Dat zegt wel iets erover :)

Eigen ervaring leert dat ze best wel heet kunnen worden, maar een ventilatortje doet wonderen 8-)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

jou rechten zijn:

*je mag de Quantum weigeren (hoeft niet), maar dan zal je moeten wachten op de maxtor. Want zodra de Quantum in gebouwt word in je computer dan houdt dit in dat je deze accepteert. Niet doen dus als je een maxtor wilt.

*Heb jij je HD (lees maxtor) nodig, en loop jij inkomsten mis, of zijn er andere aantoonbare problemen die jij oploopt door het niet hebben van je HD, en de maxtor is niet geariveerd binnen de afgesproken levertijd, dan heb jij recht op een vergoeding.

Mischien zou je tot een schikking kunnen komen voor een gratis HD koeler met de leverancier, waneer je de Quantum accepteert of ivm het wachten...ff lekker zeuren loont vaak >:) .

zo geloof toch dat ik wat geleerd heb met recht....ik hoop dat ik mijn tentamen vanochtend ook gehaald heb :)

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Maak je maar niet te druk over je tentamen als ik dat zo zie. Denk wel na over extra koeling, maar dat komt later, maar ik zet 'm er gewoon in. Bedankt

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50
Op woensdag 20 juni 2001 11:17 schreef BalusC het volgende:
Heb zelf ook een paar Quantums (drie 20GB Fireball LM en een 20GB Fireball AS) en heb nog nooit problemen mee gehad. Twee van die 20GB Fireball LM draaien al meer dan 1 jaar 24/7 in een RAID config in mijn server. Dat zegt wel iets erover :)

Eigen ervaring leert dat ze best wel heet kunnen worden, maar een ventilatortje doet wonderen 8-)
Heej ik heb ook zo'n Quantum Fireball LM draaien. Niks geen problemen mee en ook nooit gehad.
Zou eigenlijk eerst ook maxtor worden, maar vanwege lange wachttijd ben ik toen ook voor Quantum gegaan.
Ik ben er zeer over te spreken :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Aangezien je de spullen los koopt en zelf monteerd kan je die disk toch gewoon weigeren en je geld ervoor terugvragen?
Het is toch niet jouw fout dat ze die disk niet hebben?
Gewoon je geld terugvragen en die disk ergens anders kopen zou ik zeggen.

Verwijderd

Ruilen zo snel mogelijk niks dan problemen met quantum (8>

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Zijn het nu niet een en hetzelfde bedrijf?
Maxtor heeft toch quantum overgenomen?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 13:53

scorpionv

This space for rent

Die Quantum Fireball Plus schijnt erg goed te zijn, op http://www.storagereview.com stond er een stukje over. Stil en geen verkeerde prestaties.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1