Toon posts:

Frame skip 1 keer per seconde bij gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Status incident: Onopgelost

ik heb last van frame skips per een seconde tijdens het gamen, wat zou dit kunnen zijn? Heb dit bijvoorbeeld bij witcher 3 en fallout 4.
YouTube: Fallout 4 frame skip once per second

Ondernomen Handelingen:
Mijn grafische kaart is al vervangen geweest en drivers clean installed, ben van hd7850 naar gtx970 gegaan en incident is klein beetje erger geworden. Lijkt wel alsof de meer fps ik haal de meer je het merkt.
geprobeerd fallout 4 te limiten aan 60 fps omdat monitor 60hz is maar dit hielp niks, vsync aan of uit. Hyperthreading van intel staat ook niet aan.

i5 3750k 3.4ghz
gtx970 strix 4gb
16gb ballistix ddr3 1866mhz
windows 7 ultimate
680w cooler master voeding

Ben echt ten einde raad.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit heeft niets met Graphics te maken maar is meer iets voor Spielerij - Problemen & Vragen :)

[GFX] -> [SPV]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:11
misschien draait er iets op de achtergrond? malware ofzo?

Als je win10 draait zet dan de game dvr eens uit in de xbox app, die schijnt automatisch aangezet te zijn laatst.

Je zou realtemp kunnen draaien tijdens het spelen, kan je achteraf zien of je cpu te heet werd.

Soms is het de voeding.

Ik roep maar wat dingen, niet echt aanknopingspunten ofzo, hoe lang heb je dit al?

[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 20-11-2015 12:23 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey haarbal bedankt voor je reactie, ik heb windows 7 ultimate dus van die dvr zal ik denk geen last hebben?
heb intels cpu temp programma en die geeft aan dat me proc hoogstends naar 50-60 graden gaat.
Dit probleem had ik ook met een lichtere grafische kaart van een andere leverancier, aangezien ik nu een gtx970 erin heb gezet die meer vraagt van me voeding (680watt cooler master) denk ik ook niet dat het daar aan ligt.

Weet niet precies hoe lang ik dit heb, het viel me namelijk nooit echt heel erg op. zeker bij witcher 3 was de tik echt heeel klein. Nu bij fallout 4 merk ik het dusdanig dat het me spelplezier bederft.

Zou het kunnen dat mijn monitor zelf niet goed meer is? of te langzaam voor alle blitz in mijn pc?
( lijkt me beetje frapant hoor maar als je ten einde raad bent.. )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Monitor denk ik niet, aangezien het ook op je youtube filmpje te zien is.

Alle driver updates van alles wat op je moederbord zit downloaden (van de pagina van de mobo fabrikant)
Antivirus even uitschakelen, kijken of dat helpt.
windows powerplan naar high performance
Nvidia control panel idem.

Win7 ultimate, tjsa, meestal impliceert dat iets dat er ook mee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je zegt dus al wat ik denk dat ik moet doen, een hele nieuwe herinstall en zorgen dat alles up to date is.
windows thema's en alles staat al uit (dus soort van full performance, hou toch niet van al die flash en blitz)
heb in nvidia ook al proberen te optimizen zonder succes vandaar dat ik denk dat het niet aan de gfx ligt.

Ik ga vanavond denk even een herinstall doen dus, zet ik er windows professional op met alle geupdate zooi. En zal dan in dit topic even laten weten wat het resultaat is.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voila probleem opgelost, ben van ultimate naar professional gegaan, weet niet of dat misschien ook de oorzaak kon zijn. alles netjes laten installeren updates etc en fallout 4 loopt nu silky smooth.
Persoonlijk denk ik dat het komt omdat ik ergens teveel .net packages of vcredists installed had wat met elkaar ging conflicteren. Stukje hypothese :P

Bedankt haarbal, me kat mag je niet maar mij ben je goed van dienst geweest :P
Pagina: 1