Toon posts:

wat voor een hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke hub kan ik het beste nemen? Ik heb 2 * 10/100 mb netwerk kaartjes....en er komt nog een 3e bij dus....

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Op woensdag 20 juni 2001 10:54 schreef EbAyzo het volgende:
welke hub kan ik het beste nemen? Ik heb 2 * 10/100 mb netwerk kaartjes....en er komt nog een 3e bij dus....
Een leuk 100 Mbit hubje moet makkelijk te vinden zijn lijkt mij :?
8 poorts ofzo...

BTW: Merk doet er niet zoveel toe is mijn ervaring tenminste. Ik heb nog nooit problemen met een hub gehad.

Verwijderd

Topicstarter
dus een 100mb.....tnx

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Op woensdag 20 juni 2001 10:55 schreef EbAyzo het volgende:
dus een 100mb.....tnx
Als je ook aan filesharing enzow gaat doen zou ik in elk geval 100 mbit nemen ja.
Voor internetsharing zou je aan 10 al genoeg hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil beide gaan doen....dus dat word een 100 mbtje...ff kijken wat me dat gaat kosten :)

Verwijderd

Iddd 100 mb hubje, merk boeit niet echt. Kost je +- 300 piek.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Gistron heeft een leuk ding voor 159,- staan (10/100 switch) misschien is dat wat?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
300.....jezus

• scorpionv
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

SVEC 8-poorts full switch heb ik voor 219,- pieken hier: http://www.atlantisnetworks.nl/ gehaald. En het draait als een tierelier moet ik zeggen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat ik hier op mijn stagebedrijf nog wat kan regelen

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 10:59 schreef TAG_Speedy het volgende:
Gistron heeft een leuk ding voor 159,- staan (10/100 switch) misschien is dat wat?
Als dat die Target networkline 5 poorts switch is, kan ik je die aanraden. Ik heb hem voor 139,- gekocht en hij geeft mij geen beperkingen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff gekeken....leuk prijsje

• Speedy
Op woensdag 20 juni 2001 11:05 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Als dat die Target networkline 5 poorts switch is, kan ik je die aanraden. Ik heb hem voor 139,- gekocht en hij geeft mij geen beperkingen.
Nee is een 8 ports switch .... baal er al van dat ik zo stom was een HUB voor meer dan dat bedrag te halen :r

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Weet niet waar jij je hub hebt gehaald maar fl. 300 is wel erg veel :)

Bij Media Markt hebben ze die van Netgear, Sitecom en Unex Tech, heb zelf de laatste gekocht, 8 poorts switch model, voor fl. 246.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Geen hub maar een switch nemen ! Gelijk Full Duplex mogelijkheid en veel sneller :)

Rond 200 a 250 NLG inderdaad.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Kijk wel uit dat je geen switched HUB koopt, maar een echte switch. Die ik genoemd heb is iig een echte switch.

Verwijderd

Topicstarter
nou dan moet ik maar ff een server systempie zoeken......en een switch

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
voor een switch hoef je geen sever te hebben

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Edimax 8 port 10/100mbit *SWITCH*

195 piek bij Mycom.

artikelnummer 18112

:)

• Speedy
Op woensdag 20 juni 2001 12:22 schreef scorpionv het volgende:
Kijk wel uit dat je geen switched HUB koopt, maar een echte switch. Die ik genoemd heb is iig een echte switch.
Wat is het verschil tussen een Switch en een Switched HUB eigenlijk? Tussen HUB en Switch weet ik, maar deze :?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Sommige hubs kunnen 10 en 100 mbit aan, en om die 2 speeds aanelkaar te knopen wordt dan het switch principe gebruikt.
(Zo'n ding heb ik tenminste :) )

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op woensdag 20 juni 2001 14:18 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een Switch en een Switched HUB eigenlijk? Tussen HUB en Switch weet ik, maar deze :?
Als je aan een switched HUB 4 clients hangt, en client (1 en 2) en client (3 en 4) gaan vrolijk kopieren halveert de snelheid van elke client. Een switch heeft dat nadeel niet. Dit komt doordat een switch data die voor bijv. client 2 bedoeld is ook alleen maar naar client 2 stuurt. Een SHub stuurt de data naar alle clients => alle clients leveren bandbreedte in.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 17:11 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Een SHub stuurt de data naar alle clients => alle clients leveren bandbreedte in.
Maar dan praat je toch over een 'gewone' hub?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op woensdag 20 juni 2001 18:09 schreef Mainwave het volgende:

[..]

Maar dan praat je toch over een 'gewone' hub?
Een switched Hub doet dat ook. Kort gezegd, correct me if i'm wrong:

Hub: zendt naar alle clients de ethernetframes, slecht 1 snelheid tegelijk te gebruiken (10 of 100 MBit), meestal Half-Duplex (geen up/down tegelijk naar een client)

Switched Hub: idem, alleen 10/100 MBit door elkaar te gebruiken, meestal Full-Duplex

Switch: zendt slechts data naar de client waar het ook naartoe moet, de andere clients merken niet eens dat een server + client staan te communiceren. Ook met een switch is 10/100 MBit verkeer door elkaar te gebruiken, meestal Full-Duplex

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:03 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Switched Hub: idem, alleen 10/100 MBit door elkaar te gebruiken, meestal Full-Duplex
Ja volgens mij is een switched hub dus meestal gewoon 2 hubs ineen, aan elkaar geswitched. :)
Alleen vermoed ik dat, aangezien een SHub dus eigenlijk een gewone hub is, dat je er geen fullduplex over toe kunt passen.
Dat kunnen alleen 'echte' switches voor zover ik weet.

• Speedy
Op die van Gistron staat Switch .....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
8 port 10/100Mbps Auto-negotiation Ethernet Switch 
 complies with the IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standard 
 Features Store-and-Forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates 
 Full/Halt-Duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps per port 
 Automatic source address learning and aging 
 Support 4k MAC address 
 Broadcast storm control 
 Runt and CRC Filtering eliminates erroneous packets to optimize the network bandwidth

En dat als omschrijving, weet iemand dan wat het is (heb vrij weinig verstand van die termen)
Bedankt iig voor de uitleg :)

Flickr | Lego collectie

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op woensdag 20 juni 2001 19:37 schreef TAG_Speedy het volgende:

8 port 10/100Mbps Auto-negotiation Ethernet switch

Full/Halt-Duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps per port.
En dit bewijst het, per poort 200MBit; 100 Up/100 Down.

En dat als omschrijving, weet iemand dan wat het is (heb vrij weinig verstand van die termen)
Bedankt iig voor de uitleg :)
Maaruh, lees mijn vorige post eens, heb ik net mijn best gedaan om het je uit te leggen :'(

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik een switch neem dan hoef ik geen server te nemen? dan kan ik gewoon plug en spelen.......da's wel relax en het scheelt weer wat €€€€€€ !!! En hoe zit het met lan games enzo? werkt dat gewoon goed?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Een Switch is niets meer als een "veredelde" Hub. Het principe is gelijk. Je hebt een kastje met xx poorten erop, en daar prik je je PC aan. Heb je dus geen drivers of Software voor nodig om te gebruiken.

Kun je voor alles gebruiken. (Dus ook voor gaming)

Voor een grondige uitleg over de verschillen tussen een Hub en een Switch, kijk ook ff in de FAQ, daar staat een heel verhaal in.

Aannames zijn fataal.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
'k zou gewoon voor een simple en goekope switch gaan bijv. een Intel /3Com oid :)
Heb hier een Intel InBusiness 8port 10/100mbit switch en werkt allemaal perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
wel lekker veel reacties....heb ik een keer wat aan :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 21 juni 2001 10:40 schreef Bulldog het volgende:
'k zou gewoon voor een simple en goekope switch gaan bijv. een Intel /3Com oid :)
Heb hier een Intel InBusiness 8port 10/100mbit switch en werkt allemaal perfect :)
Jaja, en jij vindt die goedkoop? Van een vrachtwagen gepleurt zeker, die van jou >:)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00
Na wat zoeken kwam ik bij de Vobis ( of al places!) voor 119 gulden een 5 poorts 10/100 HUB tegen ( bijna zeker dat het full duplex is, staat nl. 200mbit's op ).

Klein, 5 poorten en 1 uplink poort!
doet goed zijn werk hier.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:35 schreef EbAyzo het volgende:
dus als ik een switch neem dan hoef ik geen server te nemen? dan kan ik gewoon plug en spelen.......
Ja, is dat zo? Maar als ik alleen (kabel)internet wil sharen, heb ik toch een server nodig, aangezien ik maar 1 aansluiting heb???

Verwijderd

Stinger_Ventura wrote
Na wat zoeken kwam ik bij de Vobis ( of al places!) voor 119 gulden een 5 poorts 10/100 HUB tegen ( bijna zeker dat het full duplex is, staat nl. 200mbit's op ).

Klein, 5 poorten en 1 uplink poort!
doet goed zijn werk hier.
Die heb ik ook, maar dan in de switch-uitvoering. Die uplink poort wordt gedeelt met poort 1. Dus je kunt er maar 4 compu's op aansluiten, inclusief de server. Het verschil tussen de uplink en de gewone poort is dat de gewone poort gecrossed is.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 20 juni 2001 19:37 schreef TAG_Speedy het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
8 port 10/100Mbps Auto-negotiation Ethernet Switch 
 complies with the IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standard 
 Features Store-and-Forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates 
 Full/Halt-Duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps per port 
 Automatic source address learning and aging 
 Support 4k MAC address 
 Broadcast storm control 
 Runt and CRC Filtering eliminates erroneous packets to optimize the network bandwidth
zeker een aanrader...
ik hebbum iig wel en ik haal 9.9 mb/s full duplex! dus 2 kanten op :)

tis een errug compact apparaatje... denk iest van 15 bij 8 bij 3 ofzo en ik had er eerst absoluut geen vertrouwen in maar hij doet goed z'n werk! :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

heb zelf thuis een LevelOne 8 ports switch hub voor ongeveer 400,-
werkt perfect!

heb zelf nog 4 poorten vrij voor een klein lannetje :)

Verwijderd

dus als ik een switch neem dan hoef ik geen server te nemen? dan kan ik gewoon plug en spelen.......da's wel relax en het scheelt weer wat €€€€€€ !!! En hoe zit het met lan games enzo? werkt dat gewoon goed?
als je een hub neemt heb je ook geen server nodig hoor.
switch en hub werkt in principe hetzelfde alleen de packettransfer is verschillend!

Verwijderd

100 ports 69MBIT HUB > *

Verwijderd

als je een hub neemt heb je ook geen server nodig hoor.
switch en hub werkt in principe hetzelfde alleen de packettransfer is verschillend!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 22 juni 2001 10:12 schreef Rubbertje het volgende:

[..]

Ja, is dat zo? Maar als ik alleen (kabel)internet wil sharen, heb ik toch een server nodig, aangezien ik maar 1 aansluiting heb???
Ahh, jij bent juist op zoek naar een router...

Klik maar es op onderstaande link...

[search=router]

====
Errugg handig trouwens, die [ search=blaat ]optie ... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

als je een hub wilt zou ik toch zeker een 100mbit nemen. Zelf heb ik een 5 poort maar da's net iets aan de krappe kant, zou een van 8 ofzo nemen.
Een andere overweging zou kunnen zijn om een switch te kopen (wel iets duurder) deze werkt weer iets sneller dan een hub.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 25 juli 2001 19:03 schreef iLLeGaL_ViSiT0R het volgende:
als je een hub wilt zou ik toch zeker een 100mbit nemen. Zelf heb ik een 5 poort maar da's net iets aan de krappe kant, zou een van 8 ofzo nemen.
Een andere overweging zou kunnen zijn om een switch te kopen (wel iets duurder) deze werkt weer iets sneller dan een hub.
www.gistron.com -> 8 prt switch 10/100 mbit 159 piek! :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Pagina: 1