• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Hey :w

Ik heb een Denon X3100W die mijn 2x Dali Zensor 7-speakers aanstuurt. Nu heb ik het probleem dat ik zo af en toe, ongeveer 1x per 5-10 minuten, een korte onderbreking in de audio heb. De audio valt ongeveer een halve seconde weg, maar het beeld blijft gewoon goed. Het is overigens vrij random, er lijkt geen patroon in te zitten. De problemen heb ik zowel met mijn Cisco settopbox van Ziggo als mijn Mede8er MED600X3D. Daarom vermoed ik dat het aan de receiver ligt. Dus zowel tv-zenders als afgespeelde video's via de mediaspeler hebben dit probleem van kort wegvallende audio.

Via Google vind ik een hoop soortgelijke problemen, zowel op GoT als elders, maar niet echt concrete oplossingen. Ik heb de boel al proberen te resetten, maar dat helpt ook niet. Het omwisselen van hdmi-kabels (alles is via hdmi aangesloten) werkt ook niet. Firmware etc is allemaal up-to-date. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Het probleem is eigenlijk vrij spontaan op komen zetten.

Voor de duidelijkheid, de receiver staat ingesteld op de speakers en de tv-speakers staan uit.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Gebruik je stereo of multi channel als je tv aan staat? En heb je het in beide modussen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
heuker schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:02:
Gebruik je stereo of multi channel als je tv aan staat? En heb je het in beide modussen?
Stereo. Denk je dat het op multi channel stereo zetten zou kunnen helpen? Ik ga het in ieder geval even proberen, aangezien het geen kwaad kan. (ik heb dus een 2.0-opstelling).

• heuker
Wellicht. En heb je het ook als je je tv speakers gebruikt? (Dus wel settopbox gebruiken maar tv-audio)

Edit: het zou namelijk ook je tv nog kunnen zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door heuker op 19-11-2015 23:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
heuker schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:04:
Wellicht. En heb je het ook als je je tv speakers gebruikt? (Dus wel settopbox gebruiken maar tv-audio)
Goeie vraag, dat ga ik ook even proberen. Al is het op tv audio zetten natuurlijk geen oplossing :)

• heuker
RoD schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:05:
[...]

Goeie vraag, dat ga ik ook even proberen. Al is het op tv audio zetten natuurlijk geen oplossing :)
Indien ook via tv speakers:

Tv firmware up-to-date?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

PCM audio out op mediabox al geprobeerd, of S/PDIF?

NRG

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:07:
PCM audio out op mediabox al geprobeerd, of S/PDIF?
Ja, dat heb ik gedaan, maakt geen verschil.

Multi-channel stereo heb ik net geprobeerd: dat werkt niet, problemen blijven. Ik probeer nu de tv-speakers.

Edit: ook met de tv-speakers heb ik problemen. Die worden overigens via de receiver geleid, dus het zal toch echt daar in zitten...

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 19-11-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
heb je t probleem met alle bronnen? Gewoon een USB stickie met muziek inpluggen?

[ Voor 36% gewijzigd door Smithkj op 20-11-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Gebruik je ARC vanaf je tv? Wellicht dat er een signaal vanaf je tv komt waardoor de boel niet lekker loopt en je receiver verstoord? Kun je testen door HDMI naar je tv los te koppelen en alleen naar de audio luisteren vanaf je settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
heuker schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:20:
Gebruik je ARC vanaf je tv? Wellicht dat er een signaal vanaf je tv komt waardoor de boel niet lekker loopt en je receiver verstoord? Kun je testen door HDMI naar je tv los te koppelen en alleen naar de audio luisteren vanaf je settopbox.
Ook zonder de tv aan te zetten had ik er last van.

Hoe dan ook. Het probleem lijkt nu verdwenen te zijn. Ik heb overigens geen idee waarom. Hopelijk blijft het weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Anders kan even testen in Direct of Pure Direct ook wat helderheid brengen. Heb al nog dsp-gerelateerde problemen kunnen uitsluiten hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jakob schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:22:
Anders kan even testen in Direct of Pure Direct ook wat helderheid brengen. Heb al nog dsp-gerelateerde problemen kunnen uitsluiten hiermee.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Gisteren werkte dat overigens niet. Goeie tip overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe is het soul aangesloten? Laatste keer dat ik zoiets had zaten de HMDI kabels net een beetje los. Aandrukken en problem solved.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:02:
Hoe is het soul aangesloten? Laatste keer dat ik zoiets had zaten de HMDI kabels net een beetje los. Aandrukken en problem solved.
Gecheckt, maar daar zat het probleem niet in. Overigens, als de HDMI-kabels los zaten, dan was het ook in het beeld wel te zien, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Hdmi= digitaal, betekent toch alles of niks? Cerrect me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een HDMI kabel heeft vele pennetjes. Mag dan een digitaal signaal overheen gaan, ook dat is elektrisch en als er een pennetje geen contact maakt kan er dus een deel uitvallen.
Voor 100Mbit ethernet over UTP heb je ook maar 4 van de 8 aders nodig enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wellicht een ader van de luidsprekerdraden, die sluiting maakt naar massa.

Edit : Mede8er MED600X3D afkoppelen kan ook helpen. Toen ik nog gebruik maakte van een dedicated mediaspeler met een iets oudere realtek system on a package werkte HDMI-CEC niet meer.

[ Voor 55% gewijzigd door Lip op 22-11-2015 21:07 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1