Nieuwe zorgverzekering nieuwe bril?

Pagina: 1
Acties:

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Hoi,

Ik heb begin dit jaar een nieuwe bril gekocht. Van CZ heb ik 100 euro per 2 jaar. Echter heb ik toch regelmatig last van me bril als ik hem hele dag aan heb (contactpunten achte me oor). Ik vroeg me af of ik als ik van zorgverzekering verander dan weer meteen recht heb op een bril of wordt het doorgegeven van zorgverzekering naar zorgverzekering?

dank u

*voor 2016

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat staat er in de polisvoorwaarden van de verzekeraar die je op het oog hebt......

[ Voor 33% gewijzigd door Fietsbel op 19-11-2015 22:54 ]

39

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 07:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Als je naar een andere verzekeraar gaat kom je weer in aanmerking voor de vergoeding.

[specs]

• joentje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58
Kan je niet beter naar de opticien gaan en je bril dan beter later afstellen als hij verder bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat ^. Een bril moet je eigenlijk 2x per jaar even opnieuw af laten stellen... Even bij een willekeurige opticien naar binnen lopen en 5 minuten later sta je weer buiten met een bril die weer goed zit. Doe ik al jaren, is gewoon service van de opticien.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Naar de opticien gaan lijkt me de logische optie ja. Maar waar komt het vandaan dat je dat 2x per jaar zou moeten laten doen? Mijn oren verplaatsen zich niet zo snel. Tenzij je precies twee keer per jaar een bal vol op je hoofd krijgt bij bijvoorbeeld voetbal, dan kan het nodig zijn om je bril 2x per jaar weer opnieuw recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Een goede opticien stelt de bril in 1x goed af.
Ik draag al een bril sinds groep 6 (ben bijna 30 inmiddels) en zie de laatste jaren slechts 1x in de 4 jaar een opticien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 12:02
Ik ga ook regelmatig langs bij de opticien. Op een gegeven moment merk ik toch dat mijn bril niet meer comfortabel op mijn neus staat, met wat klein onderhoudswerk is dat meteen verholpen. Het hangt wel sterk af van de dikte van het montuur en het materiaal: mijn vorige bril had een dikker kunststof montuur en daar moest ik duidelijk minder vaak mee terug.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Kakulukia schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:50:
Hoi,

Ik heb begin dit jaar een nieuwe bril gekocht. Van CZ heb ik 100 euro per 2 jaar. Echter heb ik toch regelmatig last van me bril als ik hem hele dag aan heb (contactpunten achte me oor). Ik vroeg me af of ik als ik van zorgverzekering verander dan weer meteen recht heb op een bril of wordt het doorgegeven van zorgverzekering naar zorgverzekering?

dank u

*voor 2016
Tenzij je stekeblind bent en driedubbel variofocus glazen met gorillaglass 4 nodig hebt, heb je niets aan een aanvullende verzekering voor een bril. De extra premie die je ervoor betaald is hoger dan de vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
joentje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:14:
Kan je niet beter naar de opticien gaan en je bril dan beter later afstellen als hij verder bevalt?
Ik ben al geloof ik drie keer gegaan om het te laten afstellen. Het is al een en het ander gebogen :D

Vandaar dat ik toch graag een nieuwe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36
Dan ga je toch weer een vierde keer naar de opticien? Het afstellen van een bril is 'maatwerk', hij mag niet te los zitten want dan valt ie van je neus, maar hij kan niet te strak zitten want dan gaat het irriteren, bijvoorbeeld achter de oren. Bij het aanpassen kun je alleen direct zien of de bril niet te los zit. Of er irritatie ontstaat achter de oren is een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:49:
[...]

Tenzij je stekeblind bent en driedubbel variofocus glazen met gorillaglass 4 nodig hebt, heb je niets aan een aanvullende verzekering voor een bril. De extra premie die je ervoor betaald is hoger dan de vergoeding.
In sommige aanvullende verzekeringen zit al een standaard vergoeding voor een bril. Extra afsluiten voor een bril is uiteraard niet slim. (bv. cz jongeren geeft 100 euro p/2j, maar daar zit uiteraard nog meer bij dan alleen bril.)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
Kakulukia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:52:
[...]

Ik ben al geloof ik drie keer gegaan om het te laten afstellen. Het is al een en het ander gebogen :D

Vandaar dat ik toch graag een nieuwe wil.
Dat pik je toch niet van die opticien? Jouw die hele rompslomp van zorgverzekeraar wisselen plus nog die extra kosten boven die 100 euro 8)7 Ze kijken er nog maar een keer naar. En anders even bij een andere brillenzaak binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Herkenbaar probleem met brillen die vervelend zitten... Mijn advies: ga niet naar Hans Anders e.d. indien mogelijk. Wat hierboven al aangegeven is betaal je via je verzekering meer dan dat je vergoed zal krijgen voor een bril, of je moet toch al een hogere verzekering nodig hebben voor andere zaken. Let wel op dat je niet per maand / andere dekkingen bij aanvullende verzekeringen niet alsnog meer betaald dan die 100€ extra vergoeding.

Ik zou, indien het budget het toelaat, eens naar een goede opticien gasn en kijken of ze daar wat leuke en betaalbare monturen hebben. Waar ik heen ga rij ik al jaren een uur voor op en neer terwijl er genoeg in de buurt zitten. puur vanwege de kwaliteit en service! Ik heb zelf een behoorlijk dure design bril met allerlei fratsen, maar je kan er ook voor 1/3e klaar zijn.

Mocht een duurdere(lees betere) niet haalbaar zijn: kijk bij je huidige opticien of ze ook Titanium monturen hebben! Deze zijn kwa gewicht een stuk prettiger op de drukpunten en Titanium kan wel een stootje hebben!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
jip_86 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:38:
[...]

Dat pik je toch niet van die opticien? Jouw die hele rompslomp van zorgverzekeraar wisselen plus nog die extra kosten boven die 100 euro 8)7 Ze kijken er nog maar een keer naar. En anders even bij een andere brillenzaak binnen lopen.
Hoezo rompslomp om van zorgverzekeraar te wisselen..? Hij heeft CZ als verzekeraar, veel beroerder kan bijna niet. CZ stond vroeger voor "Centraal ziekenfonds", dat was een goede club. Ziekenfondsen was een prima systeem. Nee het moesten zo nodig zorgverzekeraars worden; van Den Haag die het bij de gemeenten over de schutting gooit, gemeenten die het niet weten c.q. afschuiven en daartussen geldwolven als CZ :r

Geloof me er zijn veeeeel betere verzekeraars. Toevallig heb ik daar vanaf de andere kant voldoende ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
ruud1234 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:42:
[...]

Hoezo rompslomp om van zorgverzekeraar te wisselen..? Hij heeft CZ als verzekeraar, veel beroerder kan bijna niet. CZ stond vroeger voor "Centraal ziekenfonds", dat was een goede club. Ziekenfondsen was een prima systeem. Nee het moesten zo nodig zorgverzekeraars worden; van Den Haag die het bij de gemeenten over de schutting gooit, gemeenten die het niet weten c.q. afschuiven en daartussen geldwolven als CZ :r

Geloof me er zijn veeeeel betere verzekeraars. Toevallig heb ik daar vanaf de andere kant voldoende ervaringen mee.
Dan wissel je voor de betere voorwaarden en service, niet omdat zijn opticien zijn bril niet goed krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Sissors schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:31:
Naar de opticien gaan lijkt me de logische optie ja. Maar waar komt het vandaan dat je dat 2x per jaar zou moeten laten doen? Mijn oren verplaatsen zich niet zo snel. Tenzij je precies twee keer per jaar een bal vol op je hoofd krijgt bij bijvoorbeeld voetbal, dan kan het nodig zijn om je bril 2x per jaar weer opnieuw recht te zetten.
Omdat een bril wél vervormd, bij het opzetten, afzetten, door de temperatuur, door de invloed van vetten en zuren die in je huid zitten, doordat je op je hand leunt of even met je hoofd tegen een kussen ligt en daarbij je bril niet helemaal vrij blijft, etc. etc. Tevens veranderd de vorm van je hoofd inderdaad lichtjes door het jaar heen. Het gaat alles bij elkaar om milimeterwerk, maar dat is net het verschil tussen goed en slecht zitten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Je kunt inderdaad de 'eens per x jaar' eis omzeilen door te wisselen en dat zou ik dan ook gewoon doen, maar tegelijkertijd zou ik kritisch blijven kijken of je de extra premie van de aanvulling wel gegarandeerd kan omzetten naar jouw gebruik van vergoedingen.

Tegenwoordig geldt primair voor aanvullend verzekeren: verzeker datgene wat je sowieso gaat gebruiken, en niet meer dan dat.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Pagina: 1