Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speciale Print Macro gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-excellers,

Ik probeer het volgende voor elkaar krijgen. Voor mijn werk heb ik een excel-blad met daarin een tabel waarin op elke regel een nieuwe storing gemeld staat die opgelost moet worden.

Is het mogelijk, bijv. via een macro, om elke regel op een afzonderlijk blad af te drukken, zodat ik zeg maar diverse opdrachtbonnen uit de printer krijg, en niet alles op één blad?

Ik ben nog niet begonnen aan het werkblad, omdat ik niet zeker weet of het überhaupt wel mogelijk is om dit te realiseren.

Mvg
Eric

ps: ik hoef niet persé te weten hoe het moet, als ik maar weet of het mogelijk is (anders zoek ik dadelijk voor niet ;) )

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Mocht je Excel onder Windows gebruiken (ik zelf niet) dan zou ik een naar ASAP utilities kijken.
Dat is een voor thuis / en studenten een gratis "plugin" voor Excel. Die biedt volgens mij wel een aantal opties voor printen per tabblad.

http://www.asap-utilities.com/nl-sneller-werken-in-excel.php

En niet geschoten is altijd mis...

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:01
Ja hoor, in Visual Basic jouw tabel regel voor regel laten aflopen. En dan kan je bijvoorbeeld het printbereik in VB aanpassen en die uitprinten. Of een selectie uitprinten ...

Voor inspiratie: http://www.mrexcel.com/fo...t-selection-one-page.html

Of kijk eens naar "AutoIT". Dat lijkt heel erg op VB, kan je Excel mee manipuleren etc. En ja, open source pakketten zijn er inderdaad, maar zijn voor de heel simpele dingen vaak weer net te groot. En gaat het kapot, dan is er vaak geen expertise om het te fixen. Excel is, mits je de beperkingen goed in het oog houdt, vaak een prima tool. Zorg alleen dat je primaire bedrijfsproces er niet van afhankelijk wordt ...

[ Voor 40% gewijzigd door Houtenklaas op 19-11-2015 22:32 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

@ montana: Hij wil het per regel... ;)

Ja, het kan, en het is een *piep* plan. Als je gestructureerd data wilt afdrukken komt een database als Access met zijn ingebouwde report mogelijkheden eerder in aanmerkingen en die stap eenmaal genomen heb je voor minder werk een van de vele kant- en klare (open source) ticketsystemen in de lucht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Lustucru schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:21:
@ montana: Hij wil het per regel... ;)

Ja, het kan, en het is een *piep* plan. Als je gestructureerd data wilt afdrukken komt een database als Access met zijn ingebouwde report mogelijkheden eerder in aanmerkingen en die stap eenmaal genomen heb je voor minder werk een van de vele kant- en klare (open source) ticketsystemen in de lucht.
Je hebt helemaal gelijk. :? Sorry aan TS

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je niet al uit de voeten met de standaard 'mailmerge' functionaliteit van Word? Als je alles goed instelt qua secties enzo kan je dan ook prima per regel in excel een nieuw vel produceren.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1