Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
The Witcher 3 zou ik graag/hopelijk op gemiddeld 1080p@45fps op Ultra (tja, eh - daar betaal ik toch voor?) Of wellicht beter: Metro:LL op de max
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 tot 1200 (veelal omdat ik wellicht iets eisen heb die mogelijk niet direct met elkaar samenwerken)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Soundblaster ZxR, LG 27EA73LM-P (D-sub of HDMI aansluiting), 3x3.5 HDD's, 2x2.5.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik blijf qua graka bij AMD, je zou met goede argumentatie moeten komen wil ik daar vanaf. Commentaar over de driversupport, heb als sinds v13.x geen gedonder mee anders dan mijn eigen geklungel =] Qua CPU blijf ik ook graag bij AMD, maar wijk daar vanaf zo nodig.
Qua systeemkasten spreekt Fractal mij toch heel erg aan. Ik ben minimalistisch.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst eigenlijk zo zuinig mogelijk. Maar daar mag de prioriteit qua zuinigheid vooral in het idle-gedeelte blijven. PC blijft af en toe aan voor downloaden/streamen naar TV, etc.
Dx12 ready!
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Assemblage gebeurt bij de winkel zelf, de rest van de componenten (HDD's, Sblaster ZxR) kan ik zelf. Durf eigenlijk zelf niet meer die hele 3rd party koelers aan te sluiten. De kosten hou ik variabel om de suggesties de ruimte te geven. Overigens, ik heb Win10x64 Pro NL - daar ben ik nu tevreden over.
ps. Ik heb nog wat lopen zoeken voor de tobo/mo combi en speakers. Aandachts punt voor mij omdat ik linkshandig muis en niet WASD is dat de numpad en ctrl/alt dichtbij de pijltoetsen zitten. Deze komt daar het beste voor mij in de buurt. (huidige tobo is nog wat dichter op elkaar.) Maar ja, wel USB radio, edoch 2.4gHz - beter?
ps 2. Die SSD van 32GB ga ik gebruiken als swapfile drive, wellicht overkill?
The Witcher 3 zou ik graag/hopelijk op gemiddeld 1080p@45fps op Ultra (tja, eh - daar betaal ik toch voor?) Of wellicht beter: Metro:LL op de max
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 tot 1200 (veelal omdat ik wellicht iets eisen heb die mogelijk niet direct met elkaar samenwerken)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Soundblaster ZxR, LG 27EA73LM-P (D-sub of HDMI aansluiting), 3x3.5 HDD's, 2x2.5.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Goed draadloos en kwaliteitsgetrouw draadloos tobo/mouse - graag via WiFi of BT, die radio's via USB heb ik weinig vertrouwen in door ervaringen in het verleden. Muis moet links- en rechtshandig zijn, ben nl. een lefty
- De juiste BT-dongle als we voor draadloos tobo/mo gaan
- Eventueel een goed 2.0 setje waarbij de ZxR beter uit de verf komt (al zijn de speakers van de LG prima in mijn beleving)
- Bestaat er zoiets als te weinig fans? Nee. Leef je uit.
- 16GB Ram. Dit is overkill voor gamen, maar in dit geval liever iets te veel dan te weinig.
Ik blijf qua graka bij AMD, je zou met goede argumentatie moeten komen wil ik daar vanaf. Commentaar over de driversupport, heb als sinds v13.x geen gedonder mee anders dan mijn eigen geklungel =] Qua CPU blijf ik ook graag bij AMD, maar wijk daar vanaf zo nodig.
Qua systeemkasten spreekt Fractal mij toch heel erg aan. Ik ben minimalistisch.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst eigenlijk zo zuinig mogelijk. Maar daar mag de prioriteit qua zuinigheid vooral in het idle-gedeelte blijven. PC blijft af en toe aan voor downloaden/streamen naar TV, etc.
Dx12 ready!
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Assemblage gebeurt bij de winkel zelf, de rest van de componenten (HDD's, Sblaster ZxR) kan ik zelf. Durf eigenlijk zelf niet meer die hele 3rd party koelers aan te sluiten. De kosten hou ik variabel om de suggesties de ruimte te geven. Overigens, ik heb Win10x64 Pro NL - daar ben ik nu tevreden over.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 105,- | € 105,- |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 365,80 | € 365,80 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Conceptronic Bluetooth V4.0 Nano USB Adapter 100M | € 10,78 | € 10,78 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB | € 34,15 | € 34,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 887,58 | |
ps. Ik heb nog wat lopen zoeken voor de tobo/mo combi en speakers. Aandachts punt voor mij omdat ik linkshandig muis en niet WASD is dat de numpad en ctrl/alt dichtbij de pijltoetsen zitten. Deze komt daar het beste voor mij in de buurt. (huidige tobo is nog wat dichter op elkaar.) Maar ja, wel USB radio, edoch 2.4gHz - beter?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Creative Gigaworks T20 Series II | € 64,- | € 64,- |
| 1 | HP draadloos 2,4-Ghz multimediatoetsenbord met muis (KZ256AA) | € 43,50 | € 43,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 107,50 | |
ps 2. Die SSD van 32GB ga ik gebruiken als swapfile drive, wellicht overkill?
[ Voor 54% gewijzigd door SkyStreaker op 19-11-2015 20:50 . Reden: Gaming over NAS-idee weg. Te traag ivm latency. ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding