Het grote The Things Network topic

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views

• zoutepopcorn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05-2023
Borroz geeft hieronder de introductie

Of doen we het liever samen?
https://docs.google.com/d...Dse0hcEpFPs20XWPYUzs/edit

[ Voor 200% gewijzigd door zoutepopcorn op 20-11-2015 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wat een slechte introductie

• zoutepopcorn
Ik ben er ook niet goed in.

Ik zou zeggen laten we het samen doen:
https://docs.google.com/d...0XWPYUzs/edit?usp=sharing

Maar goed hij liep nu dwars door het ESP8266 topic. Dus daarom maar snel even wat getypt. :?

[ Voor 101% gewijzigd door zoutepopcorn op 20-11-2015 13:50 ]

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14
Zeer interessante techniek wel. Toevallig gisteren bij een LoRa Workshop van Avnet en KPN/Microchip geweest en daar ook een klein stukje met het netwerk gespeeld. Gaan zeker nog leuke productne uit voort komen :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat zijn we weer aardig.
De goedkoopste node, mijn inziens is de ESP8266 met een hope RFM95 (kan ook SX1276 zijn, maar succes met solderen).
Is dat dan ook uit het ESP8266 topic ofzo? Want ik zie niet direct een reden waarom je een wifi chip zou moeten/willen gebruiken.

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:38:
[...]

Wat zijn we weer aardig.

[...]

Is dat dan ook uit het ESP8266 topic ofzo? Want ik zie niet direct een reden waarom je een wifi chip zou moeten/willen gebruiken.
- van een 'het grote xxxxx' topic verwacht ik gewoon iets meer inzet, we zijn hier op een technisch forum
maar misschien komt het nog ?

- een ESP8266 en een hope module zal best gaan werken maar die gaat echt niet een jaar mee op een knoopcelletje.. beetje flauwekul imho

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:04

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:50:
[...]

- van een 'het grote xxxxx' topic verwacht ik gewoon iets meer inzet, we zijn hier op een technisch forum
maar misschien komt het nog ?

- een ESP8266 en een hope module zal best gaan werken maar die gaat echt niet een jaar mee op een knoopcelletje.. beetje flauwekul imho
Je bent natuurlijk vrij om bij te dragen aan de topic start om het zo samen tot een succes te maken :)
Je kunt het!! :P

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
De helft staat er nog niet eens in, back to the drawing board ;)
Mocht je er echt niet uitkomen en mocht dit potentie hebben wil ik best een stukkie voor je schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoutepopcorn
@borroz

Ik denk dat die ESP best zuinig kan zijn, maar ik kan me vergissen natuurlijk...
http://bbs.espressif.com/viewtopic.php?t=133

@sissors
-> 'goedkoopste node ESP8266 met een hope RFM95

Ja, de wifi kan je natuurlijk ook uitzetten. Daarnaast heeft zo'n esp genoeg geheugen... Je zou natuurlijk ook voor een andere chip kunnen gaan. Maar goed, ik zou zeggen als je een goedkopere weet, ik houd me aanbevolen.

@WK

-> Laten we het samen doen. Ik ben een chaoot 1e klasse.

[ Voor 58% gewijzigd door zoutepopcorn op 20-11-2015 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:56

Kek

3flix

wtf zeg, gister keek ik in deze thread en was er een mooi begin van de start post, nu niet meer. waarom moeten mensen als Borroz hier zo tegen aan pissen, ik zie jou ook niet echt moeite doen om iets te verbeteren Borroz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf gewoon mijn mening over de slechte startpost.. en nee ik laat me niet voor Johan zijn ' karretje' spannen, als ik 1 technische vraag stel, voor of achter de schermen, krijg je toch geen antwoord.
Maar jullie hebben je topic dus leef je uit.. ik ben inmiddels elders aktief op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoutepopcorn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:02:
en nee ik laat me niet voor Johan zijn ' karretje' spannen
Prima hoor. Ik heb helemaal geen karretje. Maar geef dan ook aan hoe ik het kan verbeteren, er hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik ben niet goed in taal, en in startpost. Maar vind techniek best leuk :D.

Dus lets go on topic die beschrijving komt wel. Einde discussie, we hebben wel wat beters te doen en anders dm svp. Geen problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:56

Kek

3flix

ik snap echt niet wat er aan de hand is Borroz, en waarom je voor een karretje gespannen zou worden..

het enige wat ik zie is een zuurpruim die het begin van een startpost in wording zit af te zijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:33
zoutepopcorn schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:07:
[...]

Prima hoor. Ik heb helemaal geen karretje. Maar geef dan ook aan hoe ik het kan verbeteren, er hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik ben niet goed in taal, en in startpost. Maar vind techniek best leuk :D.

Dus lets go on topic die beschrijving komt wel. Einde discussie, we hebben wel wat beters te doen en anders dm svp. Geen problemo.
I'm in, laten we even een mooi topicstartje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
@zoutepopcorn & @WK100
Ik wens jullie veel succes met een mooie topicstart maken en zie die graag tegemoet.

Dit topic wordt een zooi en sluit ik bij deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.