Hallo,
Er is aan mij gevraagd door een familielid of ik een systeem voor hem in elkaar wilde zetten.
Momenteel speelt hij spellen op zijn laptop, waar hij tegen gigantisch lelijke graphics moet kijken en veel last heeft van haperende beelden.
Omdat zijn systeem al verouderd is wilde hij een pc waar hij fatsoenlijk deze spellen op zou kunnen spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het normale gebruik maar hoofdzakelijk ingesteld om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget gekregen, zal niet extreem hoog zijn maar ook niet te laag.
Als richtlijn heb ik het bedrag genomen van een gaming pc van een lokale winkel met een socket 1150 bord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu een laptop, dus hoogstens een draadloze muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/Asus, ik ben hier namelijk zelf zeer tevreden over, andere merken lijken me ook wel oké maar gebeurd in overleg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX, genoeg ruimte in de kast, geluidsniveau, levensduur apparatuur.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstens d.m.v. GPU Tweak.
Wat verwacht je van ons?
Een laatste controle/advies van de meer ervaren tweakers.
Dit is pas mijn tweede build en omdat het voor iemand anders is wil ik natuurlijk dat het allemaal oké is.
Is het goede apparatuur, werkt het allemaal goed samen etc?
Mijn keuze
Toelichting van mijn keuze
- Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming; Ondanks niet te overklokken heb ik voor dit bord gekozen, ik weet namelijk niet of de GPU Tweak werkt op een niet OC moederbord.
- Processor: Intel Core i5-6500 Boxed; Snelle processor en vanwege niet overklokken gaat de stock koeler erop.
-Videokaart: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5; Leek een goede, heb ook gekeken naar dezelfde uitvoering van de GTX970, het bedrag ligt ongeveer 100 euro hoger.
- Geheugen: Crucial Ballistix Sport; Vanwege DDR4, echter ben ik niet bekend met XMP, is het daarom wel verstandig om te doen of terug naar DDR3L?
- SSD: Crucial MX200 250GB; Mag niet ontbreken.
- HDD: Seagate Barracuda 3TB; Omdat ik tevreden ben mijn mijn Barracuda en over de Desktop niet erg veel goeds lees.
- Voeding: be quiet! Straight Power 10 CM 500W; Stonden goed aangeschreven in het voedingen topic.
- Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus; Ruim en stoer uiterlijk.
- Netwerkkaart: Asus USB-AC56; Omdat ik zag dat deze ontbrak op het moederbord, gekozen om een middel via USB of zijn die op een PCI-e poort beter?
- Optische drive: Asus DRW; -
Er is aan mij gevraagd door een familielid of ik een systeem voor hem in elkaar wilde zetten.
Momenteel speelt hij spellen op zijn laptop, waar hij tegen gigantisch lelijke graphics moet kijken en veel last heeft van haperende beelden.
Omdat zijn systeem al verouderd is wilde hij een pc waar hij fatsoenlijk deze spellen op zou kunnen spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het normale gebruik maar hoofdzakelijk ingesteld om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget gekregen, zal niet extreem hoog zijn maar ook niet te laag.
Als richtlijn heb ik het bedrag genomen van een gaming pc van een lokale winkel met een socket 1150 bord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu een laptop, dus hoogstens een draadloze muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/Asus, ik ben hier namelijk zelf zeer tevreden over, andere merken lijken me ook wel oké maar gebeurd in overleg.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX, genoeg ruimte in de kast, geluidsniveau, levensduur apparatuur.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstens d.m.v. GPU Tweak.
Wat verwacht je van ons?
Een laatste controle/advies van de meer ervaren tweakers.
Dit is pas mijn tweede build en omdat het voor iemand anders is wil ik natuurlijk dat het allemaal oké is.
Is het goede apparatuur, werkt het allemaal goed samen etc?
Mijn keuze
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,80 | € 214,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B7 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Seagate Barracuda STBD3000200, 3TB | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7265 | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 76,98 | € 76,98 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 CM 500W | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.217,36 | |
Toelichting van mijn keuze
- Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming; Ondanks niet te overklokken heb ik voor dit bord gekozen, ik weet namelijk niet of de GPU Tweak werkt op een niet OC moederbord.
- Processor: Intel Core i5-6500 Boxed; Snelle processor en vanwege niet overklokken gaat de stock koeler erop.
-Videokaart: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5; Leek een goede, heb ook gekeken naar dezelfde uitvoering van de GTX970, het bedrag ligt ongeveer 100 euro hoger.
- Geheugen: Crucial Ballistix Sport; Vanwege DDR4, echter ben ik niet bekend met XMP, is het daarom wel verstandig om te doen of terug naar DDR3L?
- SSD: Crucial MX200 250GB; Mag niet ontbreken.
- HDD: Seagate Barracuda 3TB; Omdat ik tevreden ben mijn mijn Barracuda en over de Desktop niet erg veel goeds lees.
- Voeding: be quiet! Straight Power 10 CM 500W; Stonden goed aangeschreven in het voedingen topic.
- Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus; Ruim en stoer uiterlijk.
- Netwerkkaart: Asus USB-AC56; Omdat ik zag dat deze ontbrak op het moederbord, gekozen om een middel via USB of zijn die op een PCI-e poort beter?
- Optische drive: Asus DRW; -
[ Voor 20% gewijzigd door J_aimy op 30-11-2015 18:31 ]