Toon posts:

Macbook openschroeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een macbook retina 15' uit dit jaar, maar hij kraakt en dat komt omdat de bottom case er niet goed opzit zoiets zeiden ze. Ik had 3 opties, icentre repareert hem voor mij en dan ben ik 50 euro kwijt ongv. 2. ik laat hem opsturen naar apple en ben hem 2 weken kwijt (kan niet vanwege school) en 3 ik maak hem zelf open en maak niks kapot :P.

Mijn vraag, is dit onveilig om te doen of niet?

Groetjes

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom zou je dit niet onder garantie IN een apple-store doen?

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:35:
Waarom zou je dit niet onder garantie IN een apple-store doen?
Ik woon in groningen en op en neer reizen naar adam kost al meer dan de reparatie bij icentre.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik snap alleen niet dat dit niet gewoon ook in de iCentre onder garantie opgelost wordt.

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:38:
Ik snap alleen niet dat dit niet gewoon ook in de iCentre onder garantie opgelost wordt.
Ik zelf ook niet, maar ze zeiden dat ze per handeling 10 euro vragen. Hij is daar niet gekocht trouwens, en waar ik hem wel had gekocht, durfde ze hem zelf niet open te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 17:42 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:39:
[...]

Ik zelf ook niet, maar ze zeiden dat ze per handeling 10 euro vragen. Hij is daar niet gekocht trouwens, en waar ik hem wel had gekocht, durfde ze hem zelf niet open te maken.
Weet niet of je 'm kan missen maar je hebt sowieso recht op een jaar telefonische ondersteuning samen met de garantie die op jou macbook zit.
Als je contact opneemt met Apple willen ze dit vast voor jou gaan oplossen, moet je wel een beetje doen alsof je neus bloed ;)

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:58:
[...]

Weet niet of je 'm kan missen maar je hebt sowieso recht op een jaar telefonische ondersteuning samen met de garantie die op jou macbook zit.
Als je contact opneemt met Apple willen ze dit vast voor jou gaan oplossen, moet je wel een beetje doen alsof je neus bloed ;)
Zit nu te chatten ;) :P en zoals ik in het topic heb verteld, kan ik hem niet kwijt zijn. :F

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple. 3 maanden blijkbaar.

• joon
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:09:
Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple. 3 maanden blijkbaar.
Woeps, mijn fout.

Het probleem bij iCentre is dat hun, voor zo ver ik weet, geen technische afdeling hebben de meeste locaties.
Als je het zelf wilt doen heb je een Pentalobe schroevendraaier nodig of misschien heeft iemand in jou omgeving de mogelijkheid om het voor je te doen.

De enige andere optie die je anders hebt is om direct naar een Apple store te rijden zoals sebastius al zei, maar van wat ik begrijp heb je daar geen trek in.

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:14:
[...]

Woeps, mijn fout.

Het probleem bij iCentre is dat hun, voor zo ver ik weet, geen technische afdeling hebben de meeste locaties.
Als je het zelf wilt doen heb je een Pentalobe schroevendraaier nodig of misschien heeft iemand in jou omgeving de mogelijkheid om het voor je te doen.

De enige andere optie die je anders hebt is om direct naar een Apple store te rijden zoals sebastius al zei, maar van wat ik begrijp heb je daar geen trek in.
Ik ben 17, en kan dus alleen met de de trein ;). Bij mijn iCentre kan het lokaal gefixt worden, maar ja GELD.
Apple Store opsturen ben ik hem te lang kwijt zonder leentoestel.
Pentalobe schroevendraaier kan ik zo kopen.
Apple medewerker zei dat ik het riskeer om niet meer geholpen te kunnen worden door Apple als ik er met mn eigen vingers aanzit.

• joon
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:17:
[...]

Ik ben 17, en kan dus alleen met de de trein ;). Bij mijn iCentre kan het lokaal gefixt worden, maar ja GELD.
Apple Store opsturen ben ik hem te lang kwijt zonder leentoestel.
Pentalobe schroevendraaier kan ik zo kopen.
Apple medewerker zei dat ik het riskeer om niet meer geholpen te kunnen worden door Apple als ik er met mn eigen vingers aanzit.
Als je het goed doet zal service personeel hier niets van zien.

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:19:
[...]

Als je het goed doet zal service personeel hier niets van zien.
Laten we het eens hopen dat het goed komt :P anders, 2800 naar de knoppen ;w :F 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:37:
[...]

Ik woon in groningen en op en neer reizen naar adam kost al meer dan de reparatie bij icentre.
Onzin, dagkaartje van de Kruidvat of Hema scoren en leuk dagje Amsterdam van maken.

Hier 24 euro retour met lunch: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagje-amsterdam-lunch

Of hier 20 met taart :9~ https://www.spoordeelwink.../dagretour-koffie-laplace

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• warcow
  • Laatst online: 11:21
Als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker NIET het risico willen lopen garantie te vernaggelen bij zo'n duur apparaat. De afweging maken 50 euro lappen of wat langer te wachten dus. Als je al moeilijk doet over 50 euro zal je wel erg depri worden als je wel de garantie kwijt raakt en het nodig bleek te hebben achteraf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:20:
[...]

Laten we het eens hopen dat het goed komt :P anders, 2800 naar de knoppen ;w :F 8)7
Touchdomex schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:21:
[...]

Onzin, dagkaartje van de Kruidvat of Hema scoren en leuk dagje Amsterdam van maken.

Hier 24 euro retour met lunch: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagje-amsterdam-lunch

Of hier 20 met taart :9~ https://www.spoordeelwink.../dagretour-koffie-laplace
warcow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:21:
Als ik in jouw schoenen stond zou ik zeker NIET het risico willen lopen garantie te vernaggelen bij zo'n duur apparaat. De afweging maken 50 euro lappen of wat langer te wachten dus. Als je al moeilijk doet over 50 euro zal je wel erg depri worden als je wel de garantie kwijt raakt en het nodig bleek te hebben achteraf.
Ja maar ja, het enige wat ik hoef te doen is dat ding eraf te halen en er weer op te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 18:24 ]

• joon
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:20:
[...]

Paar dingen om rekening mee te houden:
- Alle schroeven aan de onderkant zitten er onder een hoek in, zo moet je ze ook terug draaien.
- Leg alle schroeven in de volgorde waarin je ze er uit draait, ze zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.

Zolang je voorzichtig doet en niets forceert is er niets aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:25:
[...]

Paar dingen om rekening mee te houden:
- Alle schroeven aan de onderkant zitten er onder een hoek in, zo moet je ze ook terug draaien.
- Leg alle schroeven in de volgorde waarin je ze er uit draait, ze zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.

Zolang je voorzichtig doet en niets forceert is er niets aan de hand
Hoek ? :o en dat moet zeker perfect weer terug gedraaid worden

• joon
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:28:
[...]

Als je daar al moeite mee hebt kan je beter dat treinkaartje kopen :>
Ik wil het ook wel voor je doen, maar ik zit in zeeland :9

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:36:
[...]

Als je daar al moeite mee hebt kan je beter dat treinkaartje kopen :>
Ik wil het ook wel voor je doen, maar ik zit in zeeland :9
Neen lukt vast wel :| ;w :F :D

• xoniq
  • Laatst online: 13:44
Je zou even op iFixit kunnen kijken wat het precies inhoud qua klusje. Het valt reuze mee, maar dat vind ik zelfs van elke iPhone die er bestaat uit elkaar halen en in elkaar zetten, dus is voor mij makkelijk praten, maar op iFixit kan je wel zien waar je rekenen mee moet houden. Kan handig zijn.

Je moet gewoon de tijd ervoor nemen, en de schroefjes niet forceren zodat ze doldraaien, dus eigelijk heel losjes voorzichtig losdraaien. En zorgen dat je een fatsoenlijke pentalope-schroevendraaier hebt.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Waarom zit die onderkant er überhaupt verkeerd op? lijkt mij een productiefoutje?

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:24:
Waarom zit die onderkant er überhaupt verkeerd op? lijkt mij een productiefoutje?
Inderdaad!

Verwijderd

Topicstarter
CRXDelSol schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:24:
Je zou even op iFixit kunnen kijken wat het precies inhoud qua klusje. Het valt reuze mee, maar dat vind ik zelfs van elke iPhone die er bestaat uit elkaar halen en in elkaar zetten, dus is voor mij makkelijk praten, maar op iFixit kan je wel zien waar je rekenen mee moet houden. Kan handig zijn.

Je moet gewoon de tijd ervoor nemen, en de schroefjes niet forceren zodat ze doldraaien, dus eigelijk heel losjes voorzichtig losdraaien. En zorgen dat je een fatsoenlijke pentalope-schroevendraaier hebt.
http://www.macbook-adapte...ok-accu-schroevendraaiers deze heb ik

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Maak online een afspraak met de genius bar in de Apple store in Amsterdam. Ben je hem hoogstens 48 uur kwijt (meestal al binnen 12h gerepareerd, misschien kunnen ze het ter plekke voor je doen als je aangeeft dat je helemaal uit Groningen moet komen). Ja het kost je even tijd (en geld?) maar dan is het wel door Apple zelf vervangen/gefixed onder garantie.
Bij mij hebben ze het complete scherm eens vervangen onder garantie, was binnen 12h gefixed ('s middags ingeleverd, volgende ochtend ophalen)

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 19-11-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:30:
[...]

Maak online een afspraak met de genius bar in de Apple store in Amsterdam. Ben je hem hoogstens 48 uur kwijt (meestal al binnen 12h gerepareerd, misschien kunnen ze het ter plekke voor je doen als je aangeeft dat je helemaal uit Groningen moet komen). Ja het kost je even tijd (en geld?) maar dan is het wel door Apple zelf vervangen/gefixed onder garantie.
Bij mij hebben ze het complete scherm eens vervangen onder garantie, was binnen 12h gefixed ('s middags ingeleverd, volgende ochtend ophalen)
Ik zal dan toch misschien maar naar de randstad gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:28:
[...]

Niet druk om maken, gewoon voorzichtig zijn, het is echt geen rocket science. Voorzichtig de schroefjes eruit draaien, geen kracht zetten. Onthouden welke in welk gaatje hoort (of opschrijven/op papiertje leggen en erbij tekenen/schrijven), schroefjes daarna erin leggen en rustig zonder kracht erin schroeven.

Die schroefjes horen echt bijna geen weerstand te bieden.

Bron: Ik heb m'n macbooks regelmatig open gehad

Merk op: Er zit een soort lijm in de schroefjes. (blauw spul) Bij meervoudig open/dicht schroeven verlies je deze lijm en kunnen de schroeven uit zichzelf los raken. Doe het dus niet te vaak, maar zo te lezen hoef je het maar 1x te doen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:33

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:16:
[...]

Ik zal dan toch misschien maar naar de randstad gaan.
Als je het niet aandurft...

Ze hebben een uitgebreid ticket systeem, en als het goed is staat er dus al geregistreerd waarvoor je komt..
Als je telefonisch beetje duidelijk maakt dat je van ver moet komen en daardoor vroeg je afspraak wilt hebben dan lijkt het mij sterk dat je niet dezelfde dag terug gaat met je apparaat.

Bij mij is er een keer heel de moederbord (wat eigenlijk dus heel de binnenkant is) vervangen op dezelfde dag.. En toen was het volgens de vriendelijk man " een drukke dag en zou het 2 tot 5 werkdagen duren ". Ik was aan het eten in amsterdam toen ik belletje kreeg. Of er een backup gemaakt moet worden? Toen vriendelijk gevraagd om dat niet te doen om zeker te zijn dat ie klaar zou zijn. Kwartier later zou ik te laat zijn gweest want dan had ik in trein gezeten terug naar mijn woonplaats. Nog nooit zo gehaast, :+

Zoals boven gezegd, maak er een leuke dag van..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Een vraagje sinds net, is er ook een fluitend geluid bijgekomen als ik de onderkant indruk? Iemand die hier iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:40
Zelf geen ervaring mee, maar klinkt alsof het steeds meer tijd wordt voor een bezoekje Apple Store. Telefonisch lief vertellen dat je van ver komt zoals hierboven ook vermeld, kun je hem vast binnen een paar uur weer ophalen (mits je probleem goed vastgesteld is). Met de Genius bar enkel goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik zou sowieso langsgaan. Ondanks dat het openen a peace of cake is, straks gaat er door het openen wel iets stuk, laat hen het maar lekker daar doen. Dit is gewoon niet oké je mag meer verwachten van Apple en hier gaan ze zeker naar kijken zo niet vervangen.

Er gaan tegenwoordig zat mensen naar de randstad, wellicht kan je gewoon met iemand mee rijden uit je vriendenkring/familie. Dan is het alleen het kaartje terug. Je kunt ook nog hiernaar kijken:

https://www.facebook.com/groups/Samenreiskorting
De oprichters van de Facebook-pagina 'Samenreizen met NS Korting' hebben een slimme manier bedacht om treinreizigers te helpen met het besparen van geld. Op de pagina kunnen mensen zonder kortingskaart afspreken om mee te reizen op andermans kaart.

Reizigers met een kortingskaart kunnen in de daluren met 40 procent korting reizen en mogen iemand meenemen die dan ook de korting ontvangt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Is er dan niemand die zich afvraagt waarom dit een duur tripje zou moeten zijn? Je geeft aan dat je studeert, Volgens mij heeft iedere student tot 30 jaar nog steeds recht op een OV pakket. Ik zie dus niet direct waarom dit geld zou moeten kosten?

Daarbij komt ook nog eens dat het belachelijk is dat iCentre €10 per handeling rekent binnen de garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:40
Belachelijk dat iCentre een tientje rekent? Het product is niet bij iCenter gekocht, dus die hoeven toch geen garantie te leveren?
Tja, ik ga er wel vanuit dat TS zelf goed weet of hij wel/niet gratis kan reizen. Desalniettemin is het de trip wel waard, als je Macbook rare geluiden gaat maken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik weet niet of je al bent geweest, maar je kunt ten alle tijden voor productiefouten Apple bellen. Deze kunnen een ticket aanmaken met daarin dat de macbook onder garantie gerepareerd moet worden. Dan kan iCentre er niet meer omheen.

Mocht je toch naar de A'dam gaan, maak je afspraak zo vroeg mogelijk (en kom op tijd, anders wordt je plek vergeven). De kans is groot dat ze het dezelfde dag nog maken.

En wil je het zelf doen: ifixit.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Zo zou ik het ook doen , je fabrieksgarantie bij Apple claimen en je door hen te laten doorverwijzen naar icentre.
Op dat moment kunnen ze geen 10 euro meer vragen .
Pagina: 1