Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lag in bf4 kan dit door psu

Pagina: 1
Acties:

• nmaggi
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 04:30
Hallo,

Ik draai het volgende systeem
I5 3570k
Msi gtx 780
Corsair DDR 3 1600mhz
2 x Samsung 120gb ssd

Nu zit ik het het volgende ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn psu niet genoeg ampère levert over de 12v lijn voor mijn gpu. Nu is mijn vraag kan dit fps drop veroorzaken??

Alle drivers zijn al up to date. Ook heb ik die al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Mijn CPU een keer stabiel overclocken naar 4.3/GHz met een max temp van 60 dit mocht allemaal niet baten vandaar mijn vraag over de voeding.

Ik draai Windows 8.1

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Lag is een vertraging over netwerk/internetverbinding (waarom gebruikt iedereen dat woord verkeerd :X), dus nee, dat komt niet door je psu. Als je framedrops/instortende fps bedoeld, geen idee, je noemt geen voeding, dus kan niemand daar iets zinnigs over zeggen...

• nmaggi
Ik bedoel inderdaad fps drop sorry ik had het bericht even snel gepost. De voeding die ik nu heb is een ocz modxstream 700 watt

Deze heeft volgens mij over de 12v lijn 25 apmere ofzo. En mijn videokaart heeft volgens de Msi website minimaal 600 watt met 42 ampère over 12 rail nodig

[ Voor 39% gewijzigd door nmaggi op 19-11-2015 21:25 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke resolutie en instellingen hebben we het over? Misschien game je stiekem wel op 4K.

Verder, over wat voor fps drops hebben we het? Waar zit je gemiddeld op, tot hoe diep daalt het? Drivers up to date?

/edit: overigens, waar haal je die 25A vandaan? Daarbij, MSI roept maar wat. Een goede 450W voeding is all you need, maar het moet nog maar blijken of dat hier je problemen veroorzaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 19-11-2015 21:31 ]

• nmaggi
Ik speel op 1920 x 1080. Mijn gemiddelde fps is 120 en dropt dan naar onder de 30. Drivers zijn volledig up to date. Ook al eens alle videokaart drivers verwijderd. En toen de nieuwte versie geinstalleerd. Geen verbetering Zelfs op low settings heb ik dit.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is niet de voeding, wat het wel is moet je zelf onderzoeken. Kan temperatuur gerelateerd zijn, van meerdere onderdelen, maar zou zelfs de SSD kunnen zijn. Is een kwestie van goed onderzoeken. Als je bijvoorbeeld een game start op één monitor en taakbeheer opent op een andere, kun je zien hoe zwaar de onderdelen belast worden. Ook kun je de temperaturen zo eenvoudig controleren en als je geen tweede monitor hebt kun je de game altijd nog op een lagere resolutie in een venster draaien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

[quote]-The_Mask- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:50:
** SNIP **

Wat betreft het probleem hier is dat je echt moet gaan zien wanneer het optreed. Is misschien je virus scanner dat even den onnozelaar uithangt en dus alles laat stotteren of een andere programma.

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 18-12-2015 23:40 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• nmaggi
Ik hou de temperaturen in game in de gaten. Die van mij cpu is zo'n 45/55 graden en die van mijn gpu 50/55 (arctic extreme ik geplaatst) ik heb ook al een keer mijn pc opgestart met alleen de nvidia drijvers voor de rest niets. Toen origin geopend game gestart. En zelfs toen had ik er last van. Mijn cpu en gpu gebruik is gemiddeld 70% en als ik dan zo'n spike heb schieten deze in eens voluit naar 100 %. En 1 sec later is het weer Max 70 % het is ook niet zo dat het species ik 1 map is. In metro of locker heb ik het. Maar bijvoorbeeld ook in een map met extreem veel detail bijvoorbeeld parcel storm

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:28
Zou ook een software-bug kunnen zijn, ik heb zelf een keer last van framedrops in BF4 gehad die werden opgelost door DirectX opnieuw te installeren, DXSETUP.exe in de map ~\Battlefield 4\__Installer\directx\redist.
Zou je kunnen proberen. Geen andere games beschikbaar om te testen of je daar ook framedrops bij krijgt?

• nmaggi
Zeker wel, ik heb natuurlijk ook al het een en ander zitten lezen op internet, ik heb in geen enkele andere game fps drops. Ik heb mijn cores al unparked. Ook heb ik direct x opnieuw installeren al geprobeerd. Het vreemde is wel dat als ik mijn nvidia diverse verwijder met zo'n speciale toon daarvoor. En de drive op ieuw installeer dan gaat het een dag goed. En de dag erna zonder enige wijziging weer het zelfde liedje

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
En worden je drivers niet door Windows Update stiekem vergangen ofzo? Noteer eens exact je driverversies na handmatig verwijderen en opnieuw installeren, en dan de dag erop wanneer het weer mis gaat. Zijn het wel exact dezelfde drivers?

• nmaggi
Nee dat is het niet ik heb aangegeven dat ik zelf wil bepalen wanneer mijn updates gedownload en geïnstalleerd moeten worden. Echter heb ik niets veranderd aan mijn settings of instellingen. En zomaar in eens is het opgelost :S Heel vreemd.
Pagina: 1