Ik heb hier een Dell Inspiron 1545 waarvan de HD kapot is, die wilde ik dus even vervangen door een SSD. Heb er een OCZ Vertex 3 van 90 GB ingezet en de laptop weer opgestart. De BIOS herkent de disk maar Windows 10 Setup laat de SSD niet zien, er zijn geen stations gevonden. Zo'n probleem heb ik wel eens eerder bij de hand gehad dus ik was op zoek naar een storage controller voor deze laptop, die valt helaas niet los te downloaden. Uiteindelijk heb ik de cipset drivers (http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=WRVX2) gebruikt en de wizard geeft allerlei drivers weer die compatible zouden zijn met de hardware, maar ook het laden van deze storage drivers laat nog steeds geen SSD zien.
In de BIOS ook al een keer van ATA op AHCI omgeschakeld, maakte geen verschil. Als ik boot met een Live Linux dan ziet die de SSD wel gewoon in het OS.
Op internet zie ik allerlei verhalen van mensen die succesvol een SSD in deze laptop konden zetten. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
In de BIOS ook al een keer van ATA op AHCI omgeschakeld, maakte geen verschil. Als ik boot met een Live Linux dan ziet die de SSD wel gewoon in het OS.
Op internet zie ik allerlei verhalen van mensen die succesvol een SSD in deze laptop konden zetten. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
[ Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 19-11-2015 17:09 ]