Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4,5GB in 15 sec?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik ben bezig met het opnemen van oud videomateriaal.

Nu gebeurt er iets vreemds. Zodra ik het bestand naar mijn NAS wil kopieren gebeurt dit met een snelheid die voor mijn gevoel niet klopt.

4,5GB wordt in minder dan 15 seconden naar de nas gekopieerd. Daarbij kopieer ik ook nog eens naar een gemounte truecrypt bestand op de nas. Bij beide nassen gebeurt dit trouwens. Zodra je kopieert begint het ineens met 2GB/s en dan de laatste 5 seconden valt ie terug naar normale netwerk snelheden.

Zie onderstaande video:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5CbifKanUEc]

Iemand een idee hoe dit komt?
Is de data wel volledig en goed gekopieerd naar de nas?

Mijn YouTube Channel

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zal wel een lokale cache zijn.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zeker goed gekopieerd ja. Dit heb ik ook wel eens, maar dan niet met die absurde snelheiden maar wel zeker 4x de normale snelheid. Heb er niet echt een technische verklaring voor...
offtopic:
Maar offtopic. Zie ik dit goed, mount een map/dir van je NAS, maar moet daarvoor eerst een wachtwoord e.d. invullen?

TrueCrypt? Werkt dat chill? En is dat dan ook secured tegen die gallische ransomware shit?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26
Bij het kopiëren van .vob-bestanden (DVD's) wil dit ook wel eens gebeuren, maar dan komt het doordat een deel van het bestand een soort van opvulling is met alleen maar 0's. Misschien is dit ook het geval bij jouw .mpg en wordt er simpelweg doorgegeven dat er ~3GB opvulling is? Dat verwacht ik overigens niet bij een .mpg.

• Snowwie
Opvulling? Dit bestand bevat 2 uur videomateriaal, dat kan toch moeilijk 'opvulling' zijn. :?

Nu kun je wel 2 uur beeldmateriaal comprimeren, maar dat hoeft voor mij niet aangezien ik elk bestand van elke videoband ook op een dvd brand. (Verder kost comprimeren een hoop tijd en treedt er ook een beetje kwaliteitsverlies op).
NeFoRcE schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:50:
offtopic:
Maar offtopic. Zie ik dit goed, mount een map/dir van je NAS, maar moet daarvoor eerst een wachtwoord e.d. invullen?

TrueCrypt? Werkt dat chill? En is dat dan ook secured tegen die gallische ransomware shit?
Wat heb je aan een truecrypt bestand zonder wachtwoord?
Dan kun je net zo goed geen encryptie gebruiken. :)

Maar het werkt verder prima, als je een encryptie bestand op een interne hdd kunt aanmaken, waarom niet op een nas?

[ Voor 89% gewijzigd door Snowwie op 19-11-2015 17:27 ]

Mijn YouTube Channel

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07

doc

Zal idd caching zijn, open je task manager maar en als je kijk naar je netwerk doorvoer zal je zien dat die nog behoorlijk lang doorloopt ;)

Me Tarzan, U nix!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

truecrypt cachet de writes in geheugen, dat gaat super rap en is waar je kopieerproces naar kijkt. In de achtergrond is truecrypt nog naar 't werkelijke filesystem aan het schrijven en dat gaat een stuk langzamer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 11:27
Dit is inderdaad caching. In je memory welteverstaan. Als je Task Manager opent kan je bij Memory op de div. blokjes staan. Daar staat ook een blokje:
Modified - Memory whose contents must be written to disk before it can be used for another purpose

Je ziet deze oplopen, todat deze cache vol is, en hij op "normale" snelheid verder gaat, en back-filled.
Als je kopieer process klaar is, zie je dit balkje ook verder slinken tot 0.

• Snowwie
Overigens, het is interessant om te melden dat als ik ditzelfde bestand rechtstreeks naar de nas kopieer, dus niet in de truecrypt volume, dat deze dan op de normale snelheid upload naar de nas.

Mijn YouTube Channel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is logisch :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1