Ik wil graag een camera gaan kopen, als opvolger van mijn Canon EOS 1000D.
Ik ben eigenlijk alleen maar met fotografie bezig, video's maak ik zelden. Dus beeldkwaliteit bij video, interesseert mij niet echt... Bij beide is het toch voldoende.
Nu heb ik natuurlijk al zelf wat opgezocht, en zijn de voordelen wat dat betreft:
7D:
- 8 bps vs 7 bps
- Betere zoeker 100% accuraat vs 98% en wat groter
- De prijs op tweedehands gebied
70D
- Gewoon nieuwer, dus wat meer features
- Touchscreen
- Gaan SD-kaarten in, die ik al heb en CF kaarten zijn duurder
Nu is het nogal een verschil in prijs, een tweedehands 7D mk. I is rond de 500€, en de 70D toch al ruim 800€.
Dus mijn vraag is: Is het het waard om door te sparen voor een 70D, of is het een beter idee om voor een wat oudere maar nog steeds capabele 7D mk. I te gaan?
Ik houd mij vooral bezig met wat concertfotografie, wat urbexen en ik wil later ook graag wat portretfotografie doen.
De lenzen die ik op het moment heb zijn:
- Canon EF-S 18-55 (ookal wil ik die inruilen voor de Sigma 17-50 f/2,8)
- Canon EF 50 f/1,8 II
- Canon EF 70-200 f/4L USM
Ik ben eigenlijk alleen maar met fotografie bezig, video's maak ik zelden. Dus beeldkwaliteit bij video, interesseert mij niet echt... Bij beide is het toch voldoende.
Nu heb ik natuurlijk al zelf wat opgezocht, en zijn de voordelen wat dat betreft:
7D:
- 8 bps vs 7 bps
- Betere zoeker 100% accuraat vs 98% en wat groter
- De prijs op tweedehands gebied
70D
- Gewoon nieuwer, dus wat meer features
- Touchscreen
- Gaan SD-kaarten in, die ik al heb en CF kaarten zijn duurder
Nu is het nogal een verschil in prijs, een tweedehands 7D mk. I is rond de 500€, en de 70D toch al ruim 800€.
Dus mijn vraag is: Is het het waard om door te sparen voor een 70D, of is het een beter idee om voor een wat oudere maar nog steeds capabele 7D mk. I te gaan?
Ik houd mij vooral bezig met wat concertfotografie, wat urbexen en ik wil later ook graag wat portretfotografie doen.
De lenzen die ik op het moment heb zijn:
- Canon EF-S 18-55 (ookal wil ik die inruilen voor de Sigma 17-50 f/2,8)
- Canon EF 50 f/1,8 II
- Canon EF 70-200 f/4L USM