Windows 10 installatie vindt win10 update

Pagina: 1
Acties:

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Ik heb hier een vreemd probleem, ik heb een laptop die was geïnstalleerd met Windows 7 pro, upgradede naar Windows 10 pro.Omdat deze vol stond met lenovo crapware heb ik een fresh install gedaan naar windows 10 pro. Schijf geformatteerd en media creation tool erover heen.

Tot zo ver perfect, geen gezeur om cd keys, en keurig geactiveerd toen die klaar was. Zonder al die lenovo zooi erop. Toen heb ik em laten scannen naar nieuwe updates, hij vond er een stuk of 8. Waaronder ééntje Windows 10 pro Upgrade/Update. Ik vond het er al een beetje verdacht uitzien, maar ik dacht dat het wellicht de eerste grote update was die MS pas had uitgebracht.

Nu begint hij echter het complete installatie proces opnieuw? Iemand dit al eerder meegemaakt? In mijn ogen toch heel erg vreemd dat ie de windows 10 upgrade nog ziet terwijl er al windows 10 op staat?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 11:49

Haan

dotnetter

Ik heb toevallig ook gisteren een verse Windows 10 install gedaan op een laptop (de standaard HDD vervangen door een SSD *O* ).
Bij mij ging ie naar Windows 10 Pro updaten na het invoeren van de license key, maar dat was niet echt een installatie, dat was eigenlijk hetzelfde als het installeren van normale updates.

edit: misschien relevant om te vermelden: ik heb gisteren eerst een bootable USB stick gemaakt mbv een tooltje van Microsoft, die ging zelf iets van een Windows 10 installatie downloaden en dat is op de stick gegaan en heb ik gebruikt voor de installatie. Ik had ook eerst gewoon een ISO gedownload (via mijn MSDN subscription) maar dat was blijkbaar niet eens nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door Haan op 19-11-2015 16:33 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is ie niet die nieuwe build van vorige week aan het installeren?

nieuws: Windows 10 krijgt eerste grote update

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 19-11-2015 16:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Hij is inmiddels klaar, er zo'n 10minuten bezig geweest in het scherm wat je ook tijdens installatie win10 krijgt. http://cloud.addictivetip...win7-win10-upgrade-11.jpg

Vervolgens staat mn user er nog wel in, als ik erop klik is ie nog weer enkele minuten bezig alles te configureren en geeft ie aan dat al mijn bestanden zijn behouden etc.

Wel zijn de achtergrondjes die ik al had ingesteld weg. Verder lijkt alles bij het oude.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan kloppen, die grote update maakt het een en ander aan instellingen ongedaan, ookal wordt er beweert van niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 19-11-2015 17:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde