Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Mijn budget is max 20 euro per maand incl abonnement van ongeveer 100 min en 1000 MB

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
WhatsApp, e-mail, browsen, Facebook, Google Maps, Youtube, Skype, weer-app, nieuws-app, bank-app, Netflix, NPO, Dropbox, Tripadvisor, nog enkele andere kleine apps

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen de Sony Xperia M4 Aqua en de Huawei P8 Lite, beiden 15 euro/maand bij Ben. De M4 Aqua heeft volgens de specificaties een iets betere batterij en CPU en is waterdicht. De Huawei heeft 16 GB intern geheugen. De M4 aqua is bij Ben alleen in de versie met 8 GB intern geheugen te krijgen, de Huawei P8 Lite in de single sim versie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou ik genoeg hebben aan de 8 GB geheugen in de M4 Aqua met SD kaart om bovengenoemde apps te gebruiken en te kunnen updaten?
Ik las dat de M4 aqua erg warm kan worden, is dat erg/schadelijk?
Ik las ook dat de Huawei soms geen melding geeft bij een whatsapp bericht en de batterij matig is.
Welk toestel zouden jullie aanraden?
Alternatieven?

Alvast bedankt!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Persoonlijk ben ik altijd erg te spreken over Huawei.
Tevens kan ik zeggen dat 8 GB geheugen aan de krappe kant is.
Ik heb verder geen ervaringen met HTC maar persoonlijk zou ik voor de Huawei gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een 8GB telefoon zou ik anno 2015 niet meer aan beginnen, maar ik kreeg net een promo mailtje binnen, de 16GB versie van de M4 Aqua is nu voor onder de 250 euro te koop bij Amazon Frankrijk (verzenden gratis naar Belgie en voor 5 euro naar Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Voor de omschrijving die je aangeeft van wat je ermee gaat doen kan ik uit de praktijk vertellen dat ik vorig jaar al 3 mensen in m'n directe omgeving had die te weinig aan 8GB toestellen hadden; da's gewoon niet genoeg meer anno 2015/2016.
Daarnaast is het batterij beheer op de P8 Lite best goed (ingebakken extra beheer).
Het waterdicht verhaal van de M4 is een lachertje en Sony heeft de omschrijving van 'waterdicht' al flink aangepast t.o.v. wat ze 2 jaar geleden als 'waterdicht' omschreven (nee; je kan er dus niet uitgebreid mee onderwater filmen, dat is toch echt een risico)
In de praktijk is er verder vaak sprake van waterschade èn valschade; een combinatie die elkaar erg tegen werkt ;-)
Wees zuinig met je toestel en je hebt de kwalificatie 'waterdicht' niet nodig.

Het gedoe met de meldingen bij de Huawei heeft te maken met de interne thema's die je kunt gebruiken en wordt gefixed bij de eerst volgende OTA update. (Bugje o.a. met het niet verzamelen van whatsapp berichten in de notificatiebar is dan ook opgelost).

Wat wèl belangrijk is om nog even te bekijken is, of de M4 aqua nou wel of niet gegarandeert een update naar Android 6 krijgt. Bij de P8 Lite is dat nog niet officieel bevestigd.

Dat laatste speelt natuurlijk minder een rol als je gaat rooten en een custom ROM gaat gebruiken; bij de P8 Lite wel rekening houden dat de community daarin nog niet zo uitgebreid is als bij Sony; maar ook dat is slechts een kwestie van 'bekendheid'.

Al met al vindt ik persoonlijk de 16GB de belangrijkste factor.

[ Voor 2% gewijzigd door dasystemcheck op 24-11-2015 19:22 . Reden: extra verduidelijking 8GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Sony aqua m4 krijgt update naar android 6.

http://blogs.sonymobile.c...-android-6-0-marshmallow/

Ik heb begrepen dat met android 6 een sd kaartje kan toegevoegd aan het interne geheugen vd telefoon.

http://liliputing.com/201...al-storage-at-a-cost.html