PC inclusief monitor onder de 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 16:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de PC voor veel verschillende dingen. Ik draai VM's, ik game veel, programmeren, netflix, soms wat photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de prijs wil ik graag onder de 2000 euro blijven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee. Ik game op dit moment op een laptop en hier ga ik niks van overzetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen specifieke wensen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor een bepaald merk. Hou altijd wel van A merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau vind ik erg belangrijk. Energieverbruik niet. Ik twijfel ook nog erg over welke koeler ik moet kopen. Belangrijk vind ik dat de koeler stil is, goed koelt en natuurlijk in de behuizing/moederbord past.

Ga je overklokken?
Ik zal in het begin het syteem niet gaan overklokken maar dit zal ik de toekomst waarschijnlijk wel gebeuren.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de huidige wenslijst opgesteld nav van de best buy guides en hier zelf wat aanpassingen aan gemaakt. Ik wil graag weten of dit allemaal gaat werken en of er voor sommige onderdelen misschien betere opties zijn die of sneller/stabieler etc. zijn of goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 198,95€ 198,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,95€ 358,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 128,95€ 128,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 306,95€ 306,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 148,-€ 148,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,95€ 162,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.759,16

[ Voor 3% gewijzigd door Destroyertje op 19-11-2015 21:31 ]

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zou mooi voor een I5 6600k gaan als je geen heavy hyperthreading dingen doet. Met dat bespaarde geld (+ je budget wat je over hebt) dan gaan voor de 980ti ipv de GTX970 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Torrie844 op 19-11-2015 16:13 ]

-

• Destroyertje
Wel een goed idee. Die i7 is op dit moment volgens mij wel erg prijzig.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dan zou ik dat geld eerder in meer / grotere schermen investeren. Voor dit systeem is 1x 2560x1440 @ 25" nou niet bepaald veel. Met programmeren heb je eigenlijk nooit genoeg ruimte verticaal, maar voor games, Netflix en Photoshop wil je je scherm weer niet in portretstand. Ik zou toch zeker wel voor 2x 2560x1440 of 1x 3840x2160 gaan.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Vanwaar zo'n dure HDD? Is er een reden dat je per sé een WD Black wilt?
Je zegt dat je energieverbruik niet belangrijk vindt. Vervolgens kies je toch voor een Platinum voeding?

Voor de rest heb je qua hardware een mooi lijstje. Niets meer op aan te merken.

Je zegt dat je veel games speelt, is het dan niet leuk om naast een mooi 1440p IPS scherm nog een lekker snel 144 Hz scherm te gebruiken? Een pricewatch: Asus VG248QE Zwart als aanvulling bijvoorbeeld zorgt dat je op dit scherm los kunt gaan betreft games, en je hebt dan nog een mooi 1440p IPS scherm om te gebruiken voor de rest.
Mocht je toch liever één scherm hebben in plaats van twee, dan biedt de pricewatch: Asus MG279Q Zwart een mooie oplossing. 27 inch 1440p IPS scherm met 144 Hz.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Destroyertje
Ik wil het tijdelijk eerst met 1 monitor proberen. Ik heb ook altijd maar op 1 monitor gewerkt dus ik ben ook niet veel anders gewend :-).

De reden voor de harde schijf is omdat de Seagate variant nogal veel fouten heeft als ik google mag geloven en de WD Blue schijven maar 5.400 rpm hebben.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
RPM zegt niks over de snelheid van een HDD, vergeet dat dus maar gelijk. Verder maakt betrouwbaarheid van HDD's op individueel niveau niks uit, zie bijv. dit verhaal.

• Kid Jansen
  • Niet online
Destroyertje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:29:
Ik wil het tijdelijk eerst met één monitor proberen. Ik heb ook altijd maar op één monitor gewerkt dus ik ben ook niet veel anders gewend.
Dan zou ik wel voor een grotere monitor gaan, zelfs al is de resolutie hetzelfde. Voor Netflix en games is dat sowieso fijner. Maar gezien het programmeren lijkt me een 4K monitor (van minimaal 28") ook geen slechte keuze. Zelfs al gebruik je 125% dpi scaling, dan kom je effectief nog steeds op 3072x1728 aan werkruimte uit, wat nog steeds 44% meer werkruimte is dan met 2560x1440 op 100%.
De reden voor de harde schijf is omdat de Seagate variant nogal veel fouten heeft als ik google mag geloven en de WD Blue schijven maar 5.400 rpm hebben.
Lijkt er op dat je met harde schijven steeds minder keuze hebt. Wat er dan aan harde schijven is, is meestal toegespitst op gebruik in een NAS. Ik heb daarom zelf ook een WD Black in m'n PC zitten. Buiten het feit dat die sneller is heb je dan ook nog eens 5 jaar garantie in plaats van 3 jaar met een Red / Purple of 2 jaar met Blue / Green en de Black is wel echt bedoeld voor gebruik in je PC (en gaat daarom hopelijk ook langer mee). Bij de 4TB betaal je dan 35% meer dan voor een vergelijkbare Red, maar dat had ik er wel voor over.
br00ky schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:40:
RPM zegt niks over de snelheid van een HDD...
Tuurlijk wel, al is het niet het hele verhaal. Datadichtheid van platter maakt natuurlijk ook uit. Als de datadichtheid hetzelfde is en de draaisnelheid is hoger, dan is in ieder geval de sequentiële doorvoersnelheid hoger. Zelfs al zou RPM niks zeggen, dan nog is het een feit dat de WD Black schijven sneller zijn dan de WD Red, Purple, Green en Blue schijven.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Als ik het nu zo nalees is mijn uitspraak wat boud. Sec genomen is het sneller, echter hoeveel merk je daar werkelijk van in het dagelijks gebruik?

• Kid Jansen
  • Niet online
Niet veel, behalve bij aanschaf, omdat ik dan vaak de data doorschuif.

Zo had ik eerst 3x 1 TB, maar de data van één daarvan heb ik op een gegeven moment opgesplitst over die 1 TB en een nieuwe 2 TB. Vorig jaar heb ik toen nog een 4 TB (die WD Black) gekocht en toen ging alles van de 2 TB naar de 4 TB en de data van de al eerder opgesplitste 1 TB ging naar de 2 TB. Doordat ik toen weer één van de 1 TB schijven vrij had heb ik de data op één van de andere 1 TB schijven toen ook opgesplitst, want die begon ook al behoorlijk vol te raken. Geen idee of dat een goede of slechte tactiek is, maar ik vind het wel prima werken, alleen is dan die extra snelheid wel fijn.
Pagina: 1