Geen telefoonaansluiting voor Adsl?

Pagina: 1
Acties:

• Merwe|IA
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-11-2015
Hallo allemaal,

Wij zijn uit kostenbesparing overgestapt van Ziggo naar Tele2. We hadden in dit huis, dat wij nu een jaar huren, een telefoonaansluiting gezien in de muur, dus gingen er vanuit dat het goed zat.

Echter kwamen wij er bij het aansluiten (en verstrijken van de bedenktermijn) pas achter dat de kabel die kennelijk buiten de muur langs loopt, bij de ingang van het huis uitkomt en nergens aangesloten is, het is gewoon een los snoer lijkt het.

Wij hebben hier allebei 0 verstand van. Zou er iets moeten zijn waar we die kabel op aan kunnen sluiten? De huiseigenaar heeft geen idee. Het gaat om een jaren-30 huis.

Moet Tele2 niet controleren of levering mogelijk is? Of ligt dit bij ons? Overigens hebben wij gebruikt gemaakt van de overstapservice, maar Ziggo werkt nog gewoon en daar hebben we geen bericht van gekregen. Zou het kunnen dat aansluitong idd niet mogelijk is maar dat Tele2 ons nog niet heeft geinformeerd? Alles spullen zijn wel geleverd.

Heeft iemand.advies over wat te.doen? Zou jammer zijn als we opeens meer moeten betalen ipv kosten te besparen....

Alvast bedankt!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
Ik snap dat je door het ontbreken van een telefoonaansluiting niet met de vaste telefoon naar Tele2 kan bellen, maar wist je dat er tegenwoordig heel veel alternatieven zijn, zoals een mobiele telefoon? Zij zouden jou de gewenste informatie kunnen verstrekken

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
je moet op zoek naar het isra punt in de woning. Zie ook:
http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/14127
http://forum.kpn.com/t5/I...inden-in-huis/td-p/299220
https://www.mijnaansluiting.nl/

@hieronder. Bij een jaren 30 huis komt heel vaak de telefoon niet in de meterkast binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door pacificocean op 19-11-2015 15:35 ]

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:36
Heb je in de meterkast geen ISRA punt zitten?

Vaak zien die er volgens dit plaatje zo uit:
title

Bla Bla Bla

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben een huis uit mid 50, daar stak ook gewoon een kabel uit de grond met 4 draden.

Als een postcode check aangeeft dat er verbinding mogelijk is (bv fourstack), is het kwestie van de juiste draadjes proberen en kijken of je signaal krijgt (rood, blauw, oranje en dacht ik groen? Basis is het rood en blauw).

Vorig jaar KPN monteur lang laten komen voor installatie (was gratis bij xs4all) en die heeft gratis een contactdoos geplaatst. Nog steeds geen net ISRA punt, maar huizen uit die tijd bestond dat nog niet echt.

Edit, oude PTT boxjes waren rood, blauw, oranje en wit. Als het zo'n kabel is, zit je wel goed.

Ze willen dan wel eens moeilijk doen wie nu verantwoordelijk is voor wat, maar KPN vroeg hiervoor 180 euro, xs4all zei initieel dat zij niets doen met missende ISRA.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2015 15:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Merwe|IA
Dank jullie! Ik ga alles even goed bestuderen. Is een ISRA punt hetzelfde als een wandcontactdoos? Zo'n kastje dat op een stekkerdoos lijkt zit wel in huis, maar de kabel die daaruit komt zit nergens aan vast. Misschien steekt er ergens iets uit de grond waar we dat aan vast moeten maken.

@The_Zohan natuurlijk snap ik dat ik Tele2 ook even kan bellen. Heb ik in eerste instantie ook gedaan maar kwam na 3x en kwartier wachten niet de wacht heen. Daarnaast vind ik t ook prettig een idee te hebben van hoe het werkt zodat ik gerichter met ze in gesprek kan - misschien is het beter om te te proberen op te zeggen als wij die aansluitong niet hebben. Anders kunnen ze ons van alles wijsmaken...

[ Voor 2% gewijzigd door Merwe|IA op 19-11-2015 16:02 . Reden: Kon even niet op wandcontactdoos komen.. ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Merwe|IA schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:58:
Dank jullie! Ik ga alles even goed bestuderen. Is een ISRA punt hetzelfde als een wandcontactdoos? Zo'n kastje dat op een stekkerdoos lijkt zit wel in huis, maar de kabel die daaruit komt zit nergens aan vast. Misschien steekt er ergens iets uit de grond waar we dat aan vast moeten maken.
In de basis niet, ISRA is het 'officiele' aansluitpunt van PTT/KPN/etc, wandcontact is veelal het doorlussen in je huis.

Jouw huis is echter ver voor die tijd en mogelijk in de tussentijd ook nog nooit een ISRA punt aangemaakt, dan werd vaak gewoon de kabel de binnenkwam direct aan zo'n wandcontactdoos aangesloten.

Begin gewoon eerst je hele meterkast uit te pluizen, of daar geen losse kabel loopt, dan je contactdozen af gaan (volgens mij kwam telefoon vroeger vaak direct in de woonkamer). En als je abbo al actief is, gewoon de modem van doos naar doos, vanzelf krijg je wel een keer signaal. (dat was 'vroeger' makkelijker met nog een analoge lijn, kreeg je vanzelf een kiestoon)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2015 16:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Merwe|IA schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:58:

@The_Zohan natuurlijk snap ik dat ik Tele2 ook even kan bellen. Heb ik in eerste instantie ook gedaan maar kwam na 3x en kwartier wachten niet de wacht heen. Daarnaast vind ik t ook prettig een idee te hebben van hoe het werkt zodat ik gerichter met ze in gesprek kan - misschien is het beter om te te proberen op te zeggen als wij die aansluitong niet hebben. Anders kunnen ze ons van alles wijsmaken...
Wat bedoel je met de kabel die daaruit komt? Zit er misschien ook nog een kabel die vanuit de muur komt. Heb je de wandcontactdoos ook opengeschroefd?

• Merwe|IA
@pacifixocean om eerlijk te zijn begin ik me dat nu ook af te vragen! Misschien zit er idd wel iets in de muur en is die kabel die eraan vast zit ooit voor iets anders gebruikt. pff ja sorry basiskennis ontbreekt hier maar daar ben ik nu wel iets aan aan het doen :) als ik straks thuis ben ga ik aan de slag met jullie vragen/suggesties en alles nog eens uitpluizen.

Edit : inmiddels via Fourstack dit achterhaald:

Koper is beschikbaar, FttH niet
Distributiepunt: Gv-Tbl
Er staan ook nog snelheden voor adsl em vdsl vermeld.
medio 2016 VVDSL beschikbaar.

Zegt iemand dat iets?

[ Voor 25% gewijzigd door Merwe|IA op 19-11-2015 16:36 . Reden: Extra info ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Merwe|IA schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:24:
@pacifixocean om eerlijk te zijn begin ik me dat nu ook af te vragen! Misschien zit er idd wel iets in de muur en is die kabel die eraan vast zit ooit voor iets anders gebruikt. pff ja sorry basiskennis ontbreekt hier maar daar ben ik nu wel iets aan aan het doen :) als ik straks thuis ben ga ik aan de slag met jullie vragen/suggesties en alles nog eens uitpluizen.

Edit : inmiddels via Fourstack dit achterhaald:

Koper is beschikbaar, FttH niet
Distributiepunt: Gv-Tbl
Er staan ook nog snelheden voor adsl em vdsl vermeld.
medio 2016 VVDSL beschikbaar.

Zegt iemand dat iets?
Dat betekent dat er naar alle waarschijnlijkheid wel een aansluiting in huis aanwezig is en een upgrade gaat komen

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 19:33

Speedmaster

Make my day...

Kijk ook eens onder de vloer, mogelijk ligt er ergens nog wel een blauwe kabel of een teer achtige kabel. Kijk waar dat heen gaat, niet proberen te knippen of iets dergelijks, ja ik weet het we zijn tweakers maar je zal niet de eerste zijn die stroomkabel "bewerkt"

• Merwe|IA
Het is opgelost. In de meterkast vonden we een aansluiting waar we de kabel met losse uiteinden op aan konden sluiten. Het werkt allemaal goed! Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Merwe|IA schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:50:
Het is opgelost. In de meterkast vonden we een aansluiting waar we de kabel met losse uiteinden op aan konden sluiten. Het werkt allemaal goed! Bedankt voor het meedenken.
Tja logisch. Mogelijk had hij ook nog in de slaapkamer/hal of woonkamer kunnen zitten. Zeker niet ongebruikelijke plaatsen. Tegenwoordig worden deze posities genoteerd zodat OA bij KPN bekend is waar iemand zijn ISRA punt zit. Juist voor dit soort situaties.

Gelukkig ligt de basis in de meterkast en in dit geval ook. Succes met de diensten. :)
Pagina: 1