Upgrade van Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Pagina: 1
Acties:

• RocketLeague
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo tweakers,

Momenteel heb ik de volgende videokaart: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Omdat ik veel Call of Duty BO 3 speel, zat ik te denken aan een upgrade van deze kaart omdat ik soms fps drops heb bij het inzoomen en veel (kogel) actie en niet goed boven de 100 fps kom. Ik weet dat dit spel niet de meest stabiele en betrouwbare is, maar ik merk ook bij GTA V dat een upgrade wel zou kunnen helpen. Naar welke videokaart zou ik moeten upgraden? Mijn setup is momenteel een Intel Core i5-4690K + Scythe Mugen 4, MSI Gaming 5 moederbord, 16 GB geheugen, SSD 500gb; dus dat zit wel goed lijkt me.

Ik heb gekeken naar de R290 maar weet niet of het verschil genoeg is met mijn huidige kaart. Budget is niet echt een punt, ik wil graag weten waar ik rekening mee moet houden voor een upgrade die echt fps toevoegt.

Mvg RocketLeague

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt momenteel al een redelijk highend kaart. Wil je een substantiele snelheidsverbetering dan moet je toch gaan kijken naar de Fury (x) of GTX980 Ti.
In jouw geval is het misschien beter om even af te wachten op de volgende generatie kaarten die in 2016 uitkomt, je hebt namelijk al een snelle kaart.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Kan beter in het componenten aankoop forum. Nouja.. je geeft geen budget en je enige en simpele vraagstelling is waar je rekening mee moet houden voor een upgrade die echt fps toevoegt?

Beetje karige post.

Zonder budget beginnen we sowieso al niks, een eigen opzetje is wel gevraagd en je kan toch benchmarks bekijken?

Resolutie, meerdere factoren

• RocketLeague
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-09-2025
Sp3ci3s8472 bedankt voor het antwoord. Precies wat ik wilde weten. Ik denk dat ik dan wat langer met mijn huidige videokaart doe.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren