"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Maar nu worden al mijn teleruptors dus geschakeld door een 24V DC spanning, door de deze kring kortstondig te sluiten schakelt de Eltako teleruptor de verbruiker (lamp) aan of uit.
Echter begrijp ik niet goed als ik hier parallel een arduino voor wil gebruiken icm bv. zo'n ULN2003 hoe ik de verbindingen moet maken. De Arduino wordt gevoed door een andere 5V spanning (bv. batterij). Ik veronderstel dat de GND van de arduino niet dezelfde is als deze van mijn 24 schakelspanning (neg pool)
Hier zie je een voorbeeldje van het aansluitschema van de impuls relais, ik zou dus naast de drukknoppen een arduino willen toevoegen die de sturing ook kan doen.

http://www.ebay.com/itm/5...ad7d4d:g:fJcAAOxypthRyB0Y
Je hebt ze met 1,2,4 of 8 relais.
[ Voor 7% gewijzigd door Sepio op 26-11-2015 19:33 ]
En zelfs met 16Je hebt ze met 1,2,4 of 8 relais.
Hoe praktisch dat is voor domotica is natuurlijk een ander verhaal....
Zijn er online geen voorbeelden te vinden analoog als mijn probleem? Lijkt me nu toch niet zo'n speciaal geval?
Ben je er ondertssn uitgeraakt? Ik wil precies hetzelfde voor elkaar krijgen. Ik heb ook die impuls relais van eltako.
mvg
[ Voor 2% gewijzigd door reinier999 op 02-11-2017 21:33 . Reden: typo ]