Goeie dag,
ik ben voor een kennis een netjewerkje aan het aansluiten maar nu zit ik met de volgende vraag.
hierbij kort uitgelecht hoe het in elkaar steeds.
De glasvezel box heeft 1 lan uit.
Van af hier dacht ik naar een 5 poorts switch te gaan die verdeeld de boel naar de tv aansluiting in de woonkamer , dit zijn dus 2 aansluitingen. ( worden niet altijd alle bij tergelijk gebruikt )
Van af hier gaat 1 kabel door naar de kelderkast waar dus nog 8 aansluitingen zitten. ik dacht hier dus een 16 poort switch te zetten omdat ze dus mogelijk nog willen uitbereiden.
1 kabel zou van af hier door lopen naar het zolder waar de kabels uit komen van de slaap kamers.
hier dacht ik een 8 poorts switch te zetten omdat ze 6 netwerk aansluitingen hebben.
mijn vraag is zou dit werken.
hierbij een foto van hoe het er uit ziet.
https://picasaweb.google....y0liipFm0?feat=directlink
de spullen die ik dacht te gebruiken zijn dit
pricewatch: Netgear Prosafe GS105
pricewatch: Netgear Prosafe GS108
pricewatch: Netgear Prosafe GS716T
iemand die me hier advies mee kan geven.
ze willen dus graag dat als ze een pc aansluiten op een van de aansluitingen het werkt.
alvast bedankt
ik ben voor een kennis een netjewerkje aan het aansluiten maar nu zit ik met de volgende vraag.
hierbij kort uitgelecht hoe het in elkaar steeds.
De glasvezel box heeft 1 lan uit.
Van af hier dacht ik naar een 5 poorts switch te gaan die verdeeld de boel naar de tv aansluiting in de woonkamer , dit zijn dus 2 aansluitingen. ( worden niet altijd alle bij tergelijk gebruikt )
Van af hier gaat 1 kabel door naar de kelderkast waar dus nog 8 aansluitingen zitten. ik dacht hier dus een 16 poort switch te zetten omdat ze dus mogelijk nog willen uitbereiden.
1 kabel zou van af hier door lopen naar het zolder waar de kabels uit komen van de slaap kamers.
hier dacht ik een 8 poorts switch te zetten omdat ze 6 netwerk aansluitingen hebben.
mijn vraag is zou dit werken.
hierbij een foto van hoe het er uit ziet.
https://picasaweb.google....y0liipFm0?feat=directlink
de spullen die ik dacht te gebruiken zijn dit
pricewatch: Netgear Prosafe GS105
pricewatch: Netgear Prosafe GS108
pricewatch: Netgear Prosafe GS716T
iemand die me hier advies mee kan geven.
ze willen dus graag dat als ze een pc aansluiten op een van de aansluitingen het werkt.
alvast bedankt
I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt