Gaat deze waterkoeling build werken?

Pagina: 1
Acties:

• Noam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 09:18
Hi,

Ik wil graag weten of mijn waterkoeling build gaat werken
Link: http://tinyurl.com/qew5lnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom 3 reservoirs? Waarom een 480 rad voor alléén de CPU? Waarom 3 fans op het 480 rad?
Geen GPU block?

Ja het gaat vast werken, maar het is niet efficiënt en totaal overkill voor alleen de cpu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
ik neem aan dat de onderste afbeelding je pomp is? als je nou een pomp neemt in een reservoir dan kan je die andere 2 reservoirs weglaten.
En 480 is inderdaad veel voor alleen je cpu, een 240/280 is al voldoende, of je moet van plan zijn om ook je gpu te koelen?
zelf draai ik met 480 rad en 4*120 fan en koel daarmee 1 x 3570k overgeklockt en 2 x 290x
en dit is al ruim voldoende

• Noam
Het is inderdaad niet efficiënt en overkill. Ik ga mijn GPU later toevoegen en wil mijn i7 goed gaan overclocken :)

De 480 rad had ik voor weinig geld kunnen overnemen net als de twee reservoirs die ik eigenlijk meer voor de looks in mijn systeem ga plaatsen. de drie fans is omdat er geen 4de fan in mijn case past.

• Noam
Ik vraag mij alleen nog af wat ik als vloeistof zou kunnen gebruiken. Ik denk zelf aan gedestilleerd water met silver coil en pt nuke nog andere suggesties?

Ik wil alleen geen pre mixed vloeistof hebben, ik heb daar veel slechte dingen over gehoord.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik gebruik zelf Mayhems Pure: http://www.highflow.nl/ko...ultra-pure-h20-1-ltr.html

Ik ben geen fan van silver coils omdat het een extra metaalsoort toevoegt aan je loop.
Je moet dit zo klein mogelijk houden vanwege aantasting en corrosie.

Je kan ook gewoon demi-water kopen en hier corrosion blocker etc. zelf aan toevoegen.
Pagina: 1