Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft maakt Visual Studio Code opensource

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
In het artikel nieuws: Microsoft maakt Visual Studio Code opensource staat het volgende:
De interface van Visual Studio Code, of VSCode, is gebaseerd op Googles Blink-layoutengine. De broncode-editor draait op Windows, Linux en OS X en wordt gratis naast de 'normale' versie van Visual Studio aangeboden. Code biedt geen complete IDE-ontwikkelomgeving. De VSCode-software is gebaseerd op Visual Studio Online en het Electron-framework.
Wat is nu de definitie van een "complete" Integrated Development Environment-ontwikkelomgeving? (Dubbel op ook)

Aangezien VS Code namelijk wel out of the box compile & debug mogelijkheden, multiple language support, version control heeft

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

IDE aangepast.

Wat het verschil is,... voor mijn gevoel (en ook wat ik lees in de reacties onder het artikel) is het eigenlijk geen ide, maar ook geen editor (meer), zeker niet sinds de toevoeging van de mogelijkheid extensies eraan te hangen. Een soort lichtgewicht ide, maar toch niet helemaal. Of een teksteditor-+ Artikelen over de verschillen gaan in hoofdzaak nog over de 'oude' VB Code. En volgens mij worden niet alle talen ondersteund die in VB 2015 zitten, maar dat zal ook wel snel veranderen met het opensourcen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Nee je moet het ook bekijken waar het voor gemaakt is, een IDE voor asp.net 5 projecten. Voor je oude vb legacy heb je nog gewoon de normale vs.

De definitie van een IDE is toch niet dat je ALLE talen ondersteund? Nee dat is dat je alle development taken in 1 environment hebt, wat bij VS code dus gewoon het geval is.

Ik merk dat een hoop mensen VS code nog beoordelen hoe het in het begin was, maar ze hebben heel veel toegevoegd waardoor het gewoon volgens de definitie een IDE is. Daarom vraag ik me af wat tweakers als definitie hanteerd

[ Voor 26% gewijzigd door GrooV op 19-11-2015 22:33 ]