Plaatsing modem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• vdonline
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik maak thuis gebruik van adsl en ik vraag mij af waar ik het beste het modem kan plaatsen. Momenteel staat het modem beneden in de meterkast. Mijn iMac en nas staan op de eerste verdieping en deze wil ik een bedraadde verbinding geven.

Nu vraag ik mij af of ik het beste:
• Het modem in de meterkast kan laten staan en een utp-kabel naar boven kan doortrekken.
of
• De telefoonlijn naar boven doortrekken en het modem op de eerste verdieping plaatsen bij de iMac en nas.

Kunnen jullie mij adviseren wat het beste optie is voor het snelste internet en het onderlinge verkeer?

Alvast bedankt! :)

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:13
Over het algemeen zal een provider het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt willen hebben.

Met andere woorden. Modem in de meterkast houden (als daar het ISRA zit) en met een UTP kabel verder het huis in gaan

Bla Bla Bla

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Telefoonlijn
- Indien je de telefoonlijn verlengt is je snelheid 'mogelijk' iets lager.
+ Waarschijnlijk beter wifi bereik.

UTP
- 2 kabels of switch nodig

Praktisch:
Indien je een UTP kabel neerlegt probeer je deze eerst als telefoonlijn verlenging, mocht dat niet bevallen knijp je er netwerk connectors op.

[ Voor 33% gewijzigd door Tazzios op 19-11-2015 13:16 ]

• vdonline
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Oke dan trek ik een UTP kabel door naar boven. Een 1GB switch heb ik al, dus die kan ik dan boven gebruiken.

Is het verder wel verstandig om het modem in de meterkast te plaatsen ivm storingsgevoelige materialen die in die in d kast kunnen zitten?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Zoals ik al melde "+ Waarschijnlijk beter wifi bereik."
Verder maakt het niets uit, je telefoonlijn is ook niet afgeschermd.