Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met zelf een pfSense router maken

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-11 18:17
Goedemorgen mensen uit Tweakersland,

Ik was benieuwd of sommige van jullie ervaring hebben met het maken van een eigen pfSense router. Momenteel ben ik op school bezig met implementeren van een pfSense router met IDS en IPS in een netwerk, maar ik vroeg mij af in hoeverre het handig/haalbaar etc. is om zo'n router systeem zelf te bouwen?

Ervaringen zijn meer dan welkom!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje Snort gedraaid op pfSense. Dit werkte vrij simpel zonder al teveel configuratie werk. Periodiek worden nieuwe rules gedownload, en je ziet welk verkeer geblocked word. Ook kan je goed zien wat voor en hoeveel pogingen zijn gedaan op bepaalde poorten om binnen te komen.

EDIT:

Hier uitleg over de installatie van Snort: https://doc.pfsense.org/index.php/Setup_Snort_Package

Suricata is ook een IDS package op pfSense, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Starck op 19-11-2015 11:21 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Lees deze topic even door: Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense). Genoeg ervaring van medetweakers.

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-11 18:17
Top, bedankt voor de reacties!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je kan zelf ook even zoeken. Zoals je ziet zijn er op het forum al wel ervaringen te vinden.

Ook kun je zelf gewoon eens gaan proberen en googlen. Een beetje zelfinitiatief wordt wel verwacht.

Succes met je implementatie! Mocht je ergens tegen aan lopen, dan mag je prima een topic openen, maar geef dan wel aan dat je zelf wat moeite gedaan hebt en wat je allemaal geprobeerd hebt.
In dit geval lijkt dat te missen...

Dit topic is gesloten.