Streamen Netgear NAS -> TV

Pagina: 1
Acties:

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 13:14
Deze vraag komt van een kennis af. In het kort, hij heeft een Netgear NAS, diverse Apple devices, high end audio setup en weinig technische knowhow.

Zelf ben ik niet veeleisend, ik gebruik een Chromecast en stream vanaf mijn MBP, dit werkt voor mij prima, maar is in zijn situatie geen oplossing.

Films komen vooral van de NAS, series via Netflix. Kodi wordt ook veelvuldig gebruikt. Is er een makkelijke, gebruiksvriendelijk mediaspeler die er voor zorgt dat hij makkelijk zijn films kan streamen vanaf zijn NAS en series via Netflix?

Ik zat zelf te denken om Plex op de NAS te zetten en hem een ATV4 aan te laten schaffen. Netflix zou dan gelijk out of the box moeten werken, ik twijfel alleen over de combinatie Plex op de Netgear, draadloos bluray's streamen gaat denk ik ook spannend worden.

Denken jullie dat dit gaat werken of hebben jullie een betere oplossing?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een mediaspeler zou een prima oplossing zijn. Naast de AppleTV zijn er ook alternatieven denkbaar.

Als de verbinding tussen NAS en de te kopen mediaspeler draadloos is, heb je een kans dat dit problemen oplevert. Bedraad heeft de voorkeur. Je zal er alleen door te proberen achter komen wat de situatie val zijn.

Aangezien dit een aankoopadvies topic is, krijgt het een verhuizing naar CEA.