Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poorten vallen uit --> moederbord of voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 22:50
Hallo,

Ik heb een Asrock B85M-ITX moederbordje. Windows 10 64 bit is geïnstalleerd. Voeding is Corsair VX450W

Ik heb al een tijdje last dat mijn draadloze muis en toetsenbord (microsoft optical desktop 2000) vaak uitvalt op een dag. de draadloze ontvanger is verbonden met usb 2.0 poortje.

Ik heb dan eens getest of een usb stick wel werkt op andere usb poorten; de stick licht even op maar gaat dan uit; en de pc kan niets lezen. Dus geen of te weinig stroom op de usb poorten?

Ik heb ook af en toe last van het netwerk dat uitvalt en eigenlijk vooral als ik grote bestanden moet UPLOADEN. bvb met foto's naar facebook of bestand van een een paar honderd megabyte naar google drive.

Ik heb al eens naar Asrock support een email gestuurd en dit is hun reply

Hallo Marius,

Das inderdaad een tijdje geleden.

Zoals je de fout beschrijft, lijkt het wel of er iets mis is met de voeding, USB gebruikt 5 Volt vanaf de voeding, als deze spanning niet stabiel is kan het voorkomen dat de USB poorten niet meer werken.

Maar gaat bijvoorbeeld ook het lampje op het toetsenbord, en de muis uit?

Zo ja dan betekent dat dat er geen spanning meer op de USB poorten staat, en dat kan ook van invloed zijn op de netwerkchip.

Je zou een andere voeding kunnen proberen, mocht dit niet werken, dan blijft het bord als enige optie over.

Kind regards, mit freundlichen Grussen

Peter

ASRock Europe B.V.

Bijsterhuizen 11-11

6546 AR Nijmegen

The Netherlands

Kan dit dan dat het gewoon aan de voeding ligt??? Ik heb wel al eens een vervang moederbord gekregen; ook de b85m-itx maar een revision maar de problemen bleven.
Als het aan de voeding ligt zouden andere dingen toch ook problemen moeten geven? Processor en dergelijke?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

rdejongjr

Gnome

De meeste onderdelen op en aan een moederbord nemen 12volt als bron en hebben een stukje DC-DC voeding wat daar de gewenste voltages van maakt.
Omdat de 12volt helemaal uit is wanneer een pc in standby staat gebruiken de netwerk, USB en PS2 poorten de 5volt(standby) rail van de voeding daar deze wel actief blijft.

Wanneer o.a. de 5volt van je voeding niet fatsoenlijk binnen 10% marge blijft zal dat inderdaad gekke efecten geven. Als je het aan durft is het prima met een multimeter na te gaan of hij ver dipt of piekt, anders even rond vragen of je een voeding kunt lenen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Voeding is redelijk eenvoudig uit te sluiten door er een ander in te hangen. Niet toevallig een ander systeem staan waar je er 1 uit kan lenen? Of iemand in je omgeving die er 1 heeft?
Staan de apparaten trouwens nog wel in apparaatbeheer als het issue zich voor doet? Of verdwijnen ze daar ook daadwerkelijk?

Desktop | Server | Laptop

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 22:50
Rupie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:47:
Voeding is redelijk eenvoudig uit te sluiten door er een ander in te hangen. Niet toevallig een ander systeem staan waar je er 1 uit kan lenen? Of iemand in je omgeving die er 1 heeft?
Staan de apparaten trouwens nog wel in apparaatbeheer als het issue zich voor doet? Of verdwijnen ze daar ook daadwerkelijk?
Mja kan ik niet controleren want ik heb geen PS/2 ingang voor een oude muis (die ik wel liggen heb)

Maar als het kan dat een de voeding ligt dan zal ik wel eens een ander voeding kopen