"Cannot find script file" error

Pagina: 1
Acties:

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,
Sinds een tijdje popt er regelmatig dit bericht op:

toci.txt error

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jFMw-o1gR7P0oF6n-LJlfd20hKknu0diBZwdkyNovsQMpUgoF5WCeCCfel9nzMfKzAv7TTJHde_Thb3h-VWpwWBUULD7DTISPjPHJcFjBwnA_1ujgMZ_jAF2RHqRi7jC02iG8ROoNCpbgM2Y_hqpHI6H1AWe3aQGWp7F7C7LTJQpUJgrkZXwEAxZs9Evm71nq1aZP_RzIp0ukknlG5RK1ffvtoVaG6VEREHVxgOr4z36a95W_JL2Fc4_SAVFDoZ4JqOBSrORqh17SFsp2JNCA4Ov8gWXvsV9MU0pAegCK0P0YYAMcHgsRQJ-DBHJgHAoyTLx1GmJJ5F04SUmHDEgFvuglvmG8DYtfo1twguqE4wToxAUrk0FE74w0ZLSCn7Zt42K3MA4UrHOzRBtPJEc1dUCJRUKMPKm2-ylgsTtZthD2kJVkS5QOh2xTnbGD74fGW_1f4BX1ZimsWncxntvlfcr0O0P5FhxRwytDmfBcoarBaVxK1isQr_Q5Cx_Av3V_GFSiIc1heuKucUl34BovdpryQ7451u7-2BoUOfe_Kw=w701-h282-no

Ik heb googled maar toci.txt is nergens bekend, en ik heb geen idee welk programma er gebruik van maakt, of dat het iets van Windows zelf is.

Kan iemand mij helpen hier vanaf te komen?
Bedankt!

[ Voor 49% gewijzigd door Ammun op 19-11-2015 09:48 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die embedded versie doet 't niet, het is handiger als je de publieke link naar het plaatje gebruikt.

Hoe dan ook, heb je al in taakbeheer of process explorer/monitor gezocht welk proces die map wil benaderen? Of wat er überhaupt in die map staat? Welke programma's starten allemaal op bij het aanmelden?

We verwachten hier toch enige eigen inzet en vooronderzoek en alleen een willekeurige bestandsnaam door Google heen gooien is dat niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ammun
Ja ik vreesde al dat die het niet zou doen, doet de link het wel?

Zoals je kan merken in mijn op, ik heb hier weinig verstand van, dus ik weet ook niet hoe ik vooronderzoek kan doen, afgezien van het googelen naar scrip host errors, en de bestandsnaam. Ik hoopte zo erachter te komen welk programma in de fout gaat.

Ik snap de link naar de map ook niet, ProgramData kan ik nog vinden, maar de hele lettercijferbrei daarna niet (is ook niet hidden).

Waar moet ik naar zoeken in de system monitor? Ik zie uiteraard de Windows Script Host, maar zie niks wat specifiek verwijst naar toci.txt

[ Voor 12% gewijzigd door Ammun op 19-11-2015 17:45 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet system monitor, maar Process Explorer of Process Monitor. Dat zijn tools van Sysinternals (nu van MS). Daarmee kan je zoeken welk proces die boel probeert te lezen. Eerste waar ik aan denk met een map die een UID heeft is een update van Windows. Als tweede denk ik aan een virus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Ok, met process monitor kan ik ook niks vinden. Zoek op toci.txt of C:\ProgramData\ zonder resultaten. PM staat aan als de error verschijnt. Ik heb een virus scan gedaan, en ook niks gevonden. Windows maar opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In taakbeheer kijken wat er opstart bij 't aanmelden en alles uitschakelen, dan een voor een weer inschakelen totdat je de foutmelding weer krijgt? Kom op, beetje zelf nadenken kan geen kwaad.

Pagina: 1