Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe budget zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moeders moet een nieuwe laptop hebben, dus zoonlief gaat aan de slag:

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 7 of Windows 10 als besturingssysteem (Windows 8 is te anders). Hij zal vooral gebruikt worden voor surfen, office gebruik en RDP. Schermgrootte van 15.6 inch lijkt me dus verstandig. Verder hoeft full-HD niet, zo goed zijn de ogen toch niet meer.

Wat is je budget?
Zo'n 400 á 700 euro, bij voorkeur natuurlijk zo min mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Veel meenemen zal niet gebeuren, op de zaak staat ook een desktop. Hij is bedoelt voor thuis aan de eettafel, buiten en zo nu en dan in een café. Komt erop neer dat de accuduur wel voldoende moet zijn (5-8 uur), maar gewicht minder uitmaakt. Wel is het belangrijk dat het scherm mat is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Aangezien het gebruik zakelijk zal zijn, en spullen het liefst zo lang mogelijk mee moeten gaan zat ik zelf te denken aan de zakelijke series van HP, Dell of evt. Asus pro.

Na een zoektocht kom ik op de volgende twee uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H€ 598,90€ 598,90
1Dell Vostro 3558-9311€ 573,-€ 573,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.171,90

Nu klinkt de AsusPro erg goed alleen twijfel ik of ik niet beter voor de i5 van de vostro kan gaan, al lever ik dan een SSD in. Deze zou ik natuurlijk wel als het nodig is later kunnen inbouwen. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Als er iemand nog andere opties heeft, hoor ik het graag!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Dat is niet zo moeilijk. hdd of ssd maakt een enorm verschil terwijl een i5 voor jouw gebruik geen enkele meerwaarde heeft.
Daarnaast heeft de Asus een veel beter scherm en waarschijnlijk ook een betere wifi module

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:15:
Nu klinkt de AsusPro erg goed alleen twijfel ik of ik niet beter voor de i5 van de vostro kan gaan, al lever ik dan een SSD in. Deze zou ik natuurlijk wel als het nodig is later kunnen inbouwen. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Als er iemand nog andere opties heeft, hoor ik het graag!
Is een SSD echt nodig? Een laptop kopen als er een SSD in zit duwt de aanschafprijs flink omhoog. Vaak eindig je dan nog met iets als een 120-128Gb schijf. Als je moeder dan veel wil opslaan kan die schijf snel vol lopen.

Als zie waarvoor de laptop gebruikt gaat worden is een i5 overkill.

Is dit niet een optie: pricewatch: HP ProBook 450 G2 (K9K33EA)

De HP Probook 450G2 is een zakelijk model van HP. Deze heeft een 5e generatie Core i3. Net als de Vostro is het de zakelijke budget lijn. Voor wat Office werk en internet is het ruim voldoende.

Zowel de Probook als de Latitude hebben ook als extra dat je ze in een dockingstation kan aansluiten.

Alternatief kan je een AMD versie kiezen: pricewatch: HP ProBook 455 G2. Deze is wel ietsje duurder dan de Intel versie.

Deze Dell Latitude 3550 kan ook een optie zijn: pricewatch: Dell Latitude 3550-7379

De Latitude lijn is al wat luxer dan de Vostro lijn. Je hebt in ieder geval een stevigere behuizing. Deze heeft ook een 7200 rpm harde schijf, dat is sneller dan de 5400 rpm die je veel zal vinden in deze prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het advies!

Het is uiteindelijk een HP Pavilion 15 ab270nd geworden. Goede specs (6e gen i3, 8 gig ram, 1 tb SSHD en full-HD IPS) en prima bouwkwaliteit. Ik weet alleen de echte accuduur nog niet. Geen zakelijke laptop, maar ik denk voldoende stevig. Voor 600 euro een keurige laptop volgens mij. Wat mij betreft een aanrader, ik gebruik hem zelf alleen niet dagelijks. Vraag bij HP trouwens om korting, er ging nog 5% oid vanaf.