Facebook bevestigingscode via sms ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40
Hallo,

Ik kreeg zojuist op mijn zakelijke mobiel (die ik overigens ook alleen voor die doeleinden gebruik) 2x een sms bericht van 'FACEBOOK' en 'Facebook' (de ontvangernaam is dus al bekend, maar 2x verschillend) achter elkaar.

De telefoon stond een paar dagen uit dus ik kan ze ook al eerder hebben ontvangen.

In het eerste bericht staat een bevestigingscode en dat ik naar de facebook pagina moet om deze code in te vullen en het 2e bericht is van een zelfde strekking maar dan dat ik op een link moet klikken 'http://fb.com/l/1vGd10urGmQmXCn' (link veranderd, maar zo ziet het er ongeveer uit).

Voor zover ik weet is mijn telefoonnummer niet ingevuld op mijn facebook pagina.

Nu lijkt me dit een bericht in het kader van iemand die een telefoonnummer wil toevoegen aan zijn of haar facebook account, maar waarom dan mijn nummer gebruiken?

Het kan heeeel misschien ook van een vorige eigenaar van dit telefoonnummer zijn geweest, dit nummer is al eens gebruikt door een ex werknemer. Wellicht is zijn account geblokkeerd ofzo en heeft dit nummer nog ingesteld gehad.

Ik maak me verder weinig zorgen, m'n facebook account werkt nog prima. Maar waarom deze berichten?

Litebit.eu voorraad check :).