Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit moet een huis-, tuin- en keuken systeem worden voor mijn zus. Voornamelijk voor browsen, office werkzaamheden etc. Hij moet niet traag aanvoelen en enigzins een tijdje mee kunnen gaan. Wellicht dat mijn neefje hier later nog wat mee wil gaan gamen. Ook is mijn zus begonnen met fotografie dus genoeg storage lijkt me ook wenselijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro, incl monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig zou het zonder videokaart kunnen denk ik. Wellicht in de toekomst nog uit te breiden met een videokaart om wat serieuzer te kunnen gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze wilden eerst een AIO, maar heb hun daarvan overtuigd dat niet te doen. Een mini-ATX systeem leek hun een goed alternatief, zodat het zo min mogelijk ruimte kost op het buro.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Als basis heb ik de mini ATX game setup uit de laatste BBG gepakt. Hier heb ik de videokaart uitgehaald en nog gekeken waar evt. nog op te bezuinigen valt. Uiteindelijk is dit het geworden:
Wat denken jullie hiervan? Is dit een logische set-up? Of zijn er nog dingen aan te verbeteren?
Evt. opmerkingen/vragen:
Dit moet een huis-, tuin- en keuken systeem worden voor mijn zus. Voornamelijk voor browsen, office werkzaamheden etc. Hij moet niet traag aanvoelen en enigzins een tijdje mee kunnen gaan. Wellicht dat mijn neefje hier later nog wat mee wil gaan gamen. Ook is mijn zus begonnen met fotografie dus genoeg storage lijkt me ook wenselijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro, incl monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig zou het zonder videokaart kunnen denk ik. Wellicht in de toekomst nog uit te breiden met een videokaart om wat serieuzer te kunnen gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze wilden eerst een AIO, maar heb hun daarvan overtuigd dat niet te doen. Een mini-ATX systeem leek hun een goed alternatief, zodat het zo min mogelijk ruimte kost op het buro.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Als basis heb ik de mini ATX game setup uit de laatste BBG gepakt. Hier heb ik de videokaart uitgehaald en nog gekeken waar evt. nog op te bezuinigen valt. Uiteindelijk is dit het geworden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,- | € 40,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 565,65 | |
Wat denken jullie hiervan? Is dit een logische set-up? Of zijn er nog dingen aan te verbeteren?
Evt. opmerkingen/vragen:
- Ze kunnen natuurlijk ook nog voor een 2 TB HDD gaan, dat is echter iets wat zij moeten beslissen
- Gaat de SSD de bottleneck zijn qua grootte?