Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie/licht gamen (~€550)

Pagina: 1
Acties:

• Aestria
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-10 20:37
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en hoopte dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik heb wel enige kennis van desktops, maar weet niet zo veel af van laptops. Ik had wel wat op het oog, maar heb geen idee van de kwaliteit van bepaalde merken.

Wat ga je met je laptop doen?
Sowieso Windows 7 of 10, geen 8. Ik zal hem gebruiken voor het kijken van films en series, werk voor school (Word, Powerpoint, niks bijzonders) en lichte games. Daarbij moet je denken aan Runescape (3), League of Legends, CS:GO, TF2, dus geen Crysis, Fallout 4, etc. Ik hoef geen max. settings, maar ik zou wel 60 FPS willen hebben op medium settings.

Wat is je budget?
Om en nabij de €550, maar lager mag ook!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem redelijk vaak meenemen naar colleges.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik hoef geen 1980x1020 resolutie, 1366x768 is genoeg (kom ik ook weer makkelijker aan die 60 FPS ;))
- Een i5 processor, het liefst met Intel HD Graphics 5500 (of e.v.t. een vergelijkbare van een ander merk)
- 15.6"
- Optische drive die ik zou kunnen vervangen met een SSD d.m.v. een HDD Caddy
- Het liefst wil ik hem kopen in een fysieke winkel, want mocht er iets niet goed zijn, kan ik er makkelijker meer heen.

Dit is wat ik al heb gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R556LA-XX2133T€ 569,-€ 569,-
1Asus X555LA-XX2276T€ 536,03€ 536,03
1HP Pavilion 15-ac122nd€ 569,-€ 569,-
1Lenovo G50-80 80E502UFNX€ 497,-€ 497,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.171,03

Ik heb met zowel Asus als Lenovo geen ervaring, dus zou daar graag jullie mening over willen horen. Mochten jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Aestria

P.S. Ik wist zo snel niet hoe ik op een andere manier een lijstje moet maken, hoop dat jullie mij hiervoor vergeven... _/-\o_

EDIT: HP Pavilion toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Aestria op 19-11-2015 17:10 . Reden: Nieuwe laptop gevonden ]

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Aestria schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:08:
.

- Het liefst wil ik hem kopen in een fysieke winkel, want mocht er iets niet goed zijn, kan ik er makkelijker meer heen.

... _/-\o_
Over de laptops kan ik je geen advies geven maar wat ik wel wil meegeven is dat je je laptop het best bij coolblue.nl kan kopen, enorm goede service. Daar staan ze bekend om en ze maken het ook echt waar, ik heb er veel ervaring mee en kijk altijd of het product bij coolblue beschikbaar is. Dit is vaak beter dan een fysieke winkel, zoals mediamarkt waar ze nog wel eens moeilijk doen

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Wel rekening mee houden als je een SSD in een HDD caddy stopt dat je daar niet de beste performance mee haalt. Daar zit meestal een SATA 150/300 poort op. Best vervang je de interne HDD met een SSD.

• Aestria
TweakTweet schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:03:
[...]

Over de laptops kan ik je geen advies geven maar wat ik wel wil meegeven is dat je je laptop het best bij coolblue.nl kan kopen, enorm goede service. Daar staan ze bekend om en ze maken het ook echt waar, ik heb er veel ervaring mee en kijk altijd of het product bij coolblue beschikbaar is. Dit is vaak beter dan een fysieke winkel, zoals mediamarkt waar ze nog wel eens moeilijk doen
Ik heb met andere dingen ook wel goede ervaringen mee gehad, maakt het lijkt me zo veel moeite om je laptop op te moeten sturen...
Nohead schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:50:
Wel rekening mee houden als je een SSD in een HDD caddy stopt dat je daar niet de beste performance mee haalt. Daar zit meestal een SATA 150/300 poort op. Best vervang je de interne HDD met een SSD.
Bedankt voor de info, ik had hier namelijk helemaal geen rekening mee gehouden!

Maar hebben jullie verder nog suggesties, of opmerkingen over de laptops die ik eerder had genoemd?

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Aestria schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:12:
[...]

Ik heb met andere dingen ook wel goede ervaringen mee gehad, maakt het lijkt me zo veel moeite om je laptop op te moeten sturen...

?
Dat is bij CoolBlue dus erg makkelijk, je stopt het in een doos en klaar. Verder wordt het vervolg dan ook zeer snel afgehandeld en doen ze niet moeilijk. Als iets stuk is is het stuk en wordt het snel gerepareerd of krijg je snel nieuw product.
En dat is bij de meeste winkels en webshops een stuk lastiger.

En nee sorry ik heb geen advies over deze laptops

• Aestria
*Bump*

• Aestria
Ik zit te twijfelen tussen de Lenovo G50-80 en de Asus X555LA. Aangezien de Lenovo zo'n €35 goedkoper is, denk ik dat ik voor die ga. Het enige verschil dat ik kan vinden is dat de Asus een betere accu heeft, maar is dit echt merkbaar? Of zie ik verder nog iets over het hoofd?

Ik hoor graag jullie advies!

• Aestria
Is er iemand met enig advies...? :?

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 22:40
Voor dit budget ook nog lichte games kunnen spelen is niet echt haalbaar. Ik zou sowieso zoeken naar een laptop met specifieke grafische kaart als je dit wilt.

CoolBlue heeft ook een 2e kans aanbod via marktplaats met laptops die zo goed als nieuw zijn. De staat van het product + garantie staat per advertentie beschreven (hier wel goed naar kijken, want er worden ook beschadigde laptops verkocht met weinig garantie voor lage prijzen)
Deze bijv is zgan met 23 maanden garantie, http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr.

Inhoudelijk op jouw lijstje, de Lenovo heeft geen dvd/cd speler. Wel heeft de lenovo mogelijkheid uit te breiden tot 16 GB werkgeheugen t.o.v. 8gb van de Asus. (Beide hebben 4gb dus dit maakt weinig verschil momenteel).

Als je hem voornamelijk voor school gebruikt lijkt een betere accu mij wel fijn en dus de Asus.
Ik zou zelf voor de lenovo gaan en die 40 euro in je zak houden zodat je een SSD kan aanschaffen uiteindelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 23-11-2015 22:41 ]

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 11:43
Even out of the box :P
Hier een HP Elitebook van 4 jaar oud voor €299. Met een Sandy Bridge i5, 4GB DDR 3 en een 14" 1366x768 scherm. Zet er zelf nog een Crucial 480GB SSD in en je hebt een toplaptop uit 2011 (die destijds rond de €1500 kostte) met een snelle schijf voor nog geen €500.

• Aestria
rvrrr schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:37:
Voor dit budget ook nog lichte games kunnen spelen is niet echt haalbaar. Ik zou sowieso zoeken naar een laptop met specifieke grafische kaart als je dit wilt.

CoolBlue heeft ook een 2e kans aanbod via marktplaats met laptops die zo goed als nieuw zijn. De staat van het product + garantie staat per advertentie beschreven (hier wel goed naar kijken, want er worden ook beschadigde laptops verkocht met weinig garantie voor lage prijzen)
Deze bijv is zgan met 23 maanden garantie, http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr.

Inhoudelijk op jouw lijstje, de Lenovo heeft geen dvd/cd speler. Wel heeft de lenovo mogelijkheid uit te breiden tot 16 GB werkgeheugen t.o.v. 8gb van de Asus. (Beide hebben 4gb dus dit maakt weinig verschil momenteel).

Als je hem voornamelijk voor school gebruikt lijkt een betere accu mij wel fijn en dus de Asus.
Ik zou zelf voor de lenovo gaan en die 40 euro in je zak houden zodat je een SSD kan aanschaffen uiteindelijk.
Ik wist niet van die CoolBlue 2e kans, bedankt daarvoor! Ik zal er eens naar kijken.

Maar waarom zou licht gamen niet kunnen(dit is bovendien op 1920x1080)? Ook zit ik met CS:GO boven de 60 FPS op low, met een AMD Athlon II P360 en een Radeon HD 6470M (512 mb ram), dus het lijkt me dat het met een i5 en HD Graphics 5500 ook wel moet lukken op iets hogere settings. Of zit ik er compleet naast?

Heb je trouwens enig idee hoe groot het verschil in prestatie is, tussen een SSD in een HDD Caddy en een SSD op de plek van een HDD?
History Maker schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:59:
Even out of the box :P
Hier een HP Elitebook van 4 jaar oud voor €299. Met een Sandy Bridge i5, 4GB DDR 3 en een 14" 1366x768 scherm. Zet er zelf nog een Crucial 480GB SSD in en je hebt een toplaptop uit 2011 (die destijds rond de €1500 kostte) met een snelle schijf voor nog geen €500.
Wow, da's wel erg goedkoop. Ik vind het scherm echter nogal klein. 15.6" is wel m'n minimum. Ik had liever een 17.3" gehad, maar dat zou onhandig zijn om mee te nemen... :'(

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 21:22

Tahref

God bless you

Naast de suggestie van rvrrr zie ik deze ook als optie:

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

15,6"
1920x1080
Intel Core i5-5200U
Radeon R7 M260
12GB ram

Je kan trouwens ook wachten tot vrijdag voordat je een aankoop doet.
Vele winkels zullen wel met acties komen omdat het black friday is.

• Aestria
Tahref schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:36:
Naast de suggestie van rvrrr zie ik deze ook als optie:

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

15,6"
1920x1080
Intel Core i5-5200U
Radeon R7 M260
12GB ram

Je kan trouwens ook wachten tot vrijdag voordat je een aankoop doet.
Vele winkels zullen wel met acties komen omdat het black friday is.
Ja, hij sprak mij ook aan, tot ik zag dat hij een Azerty toetsenbord heeft. ;w

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 21:22

Tahref

God bless you

Aestria schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:54:
[...]

Ja, hij sprak mij ook aan, tot ik zag dat hij een Azerty toetsenbord heeft. ;w
Oops, goed gezien. Had dat niet opgemerkt.

• Aestria
Tahref schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:56:
Oops, goed gezien. Had dat niet opgemerkt.
Toch bedankt! ;)

Aangezien het niet heel erg haast heeft, zal ik inderdaag wachten tot black friday, en misschien komen er ook aanbiedingen rond sinterklaas of kerst.
Pagina: 1