Mijn laptop is na 4,5 jaar dienst langzaam aan het sterven (batterij, keyboard, wireless..). Gezien ik de laatste tijd echter weinig nood meer heb aan de portability van een laptop, geraak ik steeds meer aangetrokken tot een desktop (prijs-prestaties, duurzaamheid,..). Ik denk er aan deze zelf samen te stellen. Op dat vlak totaal geen ervaring, maar ben me wel aan het informeren en kan wel terecht bij een broer met kennis van zaken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagdagelijks gebruik, maar daarnaast ook gamen. Om het ook wat futureproof te houden zou ik recente/aankomende games (Battlefront, The Division,..) op 1080p en high detail willen kunnen draaien. Ik zoek geen high-end systeem van €1500, maar wel iets dat een tijd meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op €1000. Daar zit ook en monitor en OS bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (en mat
).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Recente videokaart en SSD (met HDD voor media-opslag). Graag hou ik het ook op een Skylake processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Iets stillere set-up is misschien handig, maar geen echte noodzaak.
Ga je overklokken?
Neen.
Eigen voorstel:
Wat verwacht je van ons?
Allereerst: Jullie feedback en of de onderdelen compatibel zijn? Heb dit zoveel mogelijk proberen nagaan maar kan natuurlijk altijd iets over het hoofd zien.
Specifieke vragen:
- Ik heb gekozen om geen aftermarket koeler te installeren, is dit noodzakelijk? Overklokken zal nooit op de planning staan.
- Passen alle onderdelen in deze case? Het design staat me wel aan en afgaande op de naam en reviews lijkt hij ook vrij stil, maar hij is wat compacter.
- Zijn er dingen die overkill zijn?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagdagelijks gebruik, maar daarnaast ook gamen. Om het ook wat futureproof te houden zou ik recente/aankomende games (Battlefront, The Division,..) op 1080p en high detail willen kunnen draaien. Ik zoek geen high-end systeem van €1500, maar wel iets dat een tijd meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op €1000. Daar zit ook en monitor en OS bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis (en mat
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Recente videokaart en SSD (met HDD voor media-opslag). Graag hou ik het ook op een Skylake processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Iets stillere set-up is misschien handig, maar geen echte noodzaak.
Ga je overklokken?
Neen.
Eigen voorstel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 194,70 | € 194,70 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 228,- | € 228,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,73 | € 51,73 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,94 | € 58,94 |
| 1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 161,66 | € 161,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.069,25 | |
Wat verwacht je van ons?
Allereerst: Jullie feedback en of de onderdelen compatibel zijn? Heb dit zoveel mogelijk proberen nagaan maar kan natuurlijk altijd iets over het hoofd zien.
Specifieke vragen:
- Ik heb gekozen om geen aftermarket koeler te installeren, is dit noodzakelijk? Overklokken zal nooit op de planning staan.
- Passen alle onderdelen in deze case? Het design staat me wel aan en afgaande op de naam en reviews lijkt hij ook vrij stil, maar hij is wat compacter.
- Zijn er dingen die overkill zijn?
Alvast bedankt!