• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:01
Dag heren,

de titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb windows 10 en een gtx 970 die continue aan het crashen is als ik een spel speel. Ik heb de laatste nvidia drivers en ik heb ook al driver 347.88 geprobeerd. Ook een verse win10 install en zelfs een verse win7 install heeft dit probleem niet verholpen. Ik heb nu net geprobeerd om de fanspeed te verhogen en de kaart blijft crashen tijdens het gamen. Soms na 2minuten al en soms pas na 30minuten. Ik heb geprobeerd wat forums af te speuren om het op te lossen en ik vind talloze topics van andere die dit probleem ook ervaren. Is hier een oplossing voor of zijn 80% van alle gtx 970 kaarten gewoon niet goed?
Heeft iemand hier een goede oplossing voor?
Ik heb een r9 280x die perfect werkte verkocht om deze gtx 970 te kopen om 60hz op 4k te krijgen en ik begin daar nu echt spijt van te krijgen. PSU crosair CX600M

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zou je de rest van je systeem willen posten. Voeding zou alleen het probleem kunnen zijn doordat je videokaart nu je cpu wat meer aan het werk zet, de videokaarten hebben een gebruik wat niet veel verschilt.

Had je het probleem niet in Windows 7?

• dojitsu
Ik heb dit probleem helaas ook met windows 7. Het crashen binnen 5min na gamen gebeurd als ik mijn desktop resolutie op 4k heb en ingame maakt niet uit welke resolutie vanaf 1080p. Daaronder niet getest. Als ik mijn desktop op 1080p heb en ingame vanaf 1440p crashed de boel ook zeer snel. Heb ik mijn desktop op 1080p en ingame ook 1080p dan duurt het lang voordat ik crash. Kan wel een uur duren soms of 2uur maar uiteindelijk gaat de boel gewoon weer crashen. Soms trouwens ook na 10min. Het werkt dus langer zonder te crashen als ik mijn desktop en ingame beide op 1080p heb.

Mijn specs:

Intel Core i5 4460 Boxed
ASRock B85 Pro4
Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Crucial BX100 250GB
Crossair CX600M

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lijkt inderdaad een brakke videokaart. Heb je hem al eens in een ander PCI-E slot gestoken of gekeken of hij wel goed vastzit (niet toevallig iets dat hem uit het PCI-E slot drukt?).

Heb je al gekeken of de rest van je systeem stabiel is? Doe dit met memtestx86+ en prime95/OCCT.
Indien je systeem gewoon stabiel blijkt dan kan je proberen je bios te updaten indien je nog niet de laatste versie hebt (dit wil je niet doen met een instabiel systeem :P). Kleine kans dat het updaten van je bios gaat werken aangezien je dit anders ook met de r9 280x had moeten doen, maar het is het proberen waard.

Mocht dit allemaal niet werken dan kan je nog kijken of hij in een ander systeem wel werkt, werkt dat ook niet dan zou ik je garantie aanspreken.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je de temperaturen ook eens monitoren en posten? Klinkt alsof dat het een relatie heeft met de load (hogere resolutie is eerder crashen).

• dojitsu
Ik heb de temps getest en het crashed op verschillende momenten. Soms 46 graden some 65 graden soms 66 graden. Dit is gewoon willekeurig. Heb ook mijn systeem getest op stabiliteit en er is niets aan de hand :(
Jammer dat ik pas nu zie hoeveel mensen deze kaart hebben met zoveel problemen.

• dojitsu
Is er iemand die weet waar ik precies moet zijn om aanspraak te maken op garantie voor mijn inno3d kaart? Inno3d.nl gebeld en die hebben hier niets mee te maken. Inno3d.com zit niet in europa.
Het betreft een 2ehands waarvan ik geen contact meer heb bij de verkoper dus weet niet waar die deze kaart heeft gekocht.
Pagina: 1