Toon posts:

Probleem met de Best Buy Guide van november

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week vrijdag voor het eerst mijn eigen pc gebouwd, en heb hiervoor de onderdelen van het mainstreamgamesysteem van de best buy guide van november gekocht. Heb wel een I5 6600 in plaats van de 6400 gekocht.

Dus hier is het lijstje:
Processors Intel Core i5-6600 Boxed
Moederborden Gigabyte GA-B150M-D3H
Geheugen intern Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Videokaarten Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Solid state drives Crucial BX100 500GB
Behuizingen Fractal Design Define S
Voedingen be quiet! Straight Power 10 400W

Maar nu mijn probleem;
Ik heb heel het weekend lang gewoon kunnen gamen, maar maandag, tijdens het spelen van fallout 4, gaf mijn beeldscherm aan geen signaal meer te kunnen vinden. Ik zag dat meerdere mensen hier last van hebben die een GTX 970 hebben.

LoL en CS;GO kan ik wel gewoon heel lang spelen, maar met fallout 4 krijg ik na ongeveer 30 min weer een zwart scherm...

Ik ben nog best een noob met computers, dus zou graag horen van jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Groetjes en alvast bedankt!

TL;DR monitor krijgt geen signaal meer na 30 minuten gamen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gedaan? Dat is de stap waar we hier op Tweakers altijd mee beginnen. Zelfs uitpluizen en vervolgens ook stap voor stap benoemen wat je al geprobeerd hebt.

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 14:03
Offtopic: de titel is enigzins misleidend. Je hebt geen probleem met de BBG, maar met een van de componenten die je hebt aangeschaft...

Dat gezegd hebbende, ik vind 400 W voor een systeem met een GTX970 heel er weinig. Reken het is door met een PSU calculator.

http://outervision.com/power-supply-calculator

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
poljaap1984 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:20:
Dat gezegd hebbende, ik vind 400 W voor een systeem met een GTX970 heel er weinig. Reken het is door met een PSU calculator.
Voor we dit pad gaan bewandelen, 400W is meer dan genoeg. Zie verder ook de intro van Voeding advies en informatie topic - Deel 31 en de opmerkingen van de voedingenguru himself in -The_Mask- in "[BBG] Mainstream gamesysteem - november 2015" :).

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 18-11-2015 20:36 ]

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Gebeurd hetzelfde als je speelt op lagere settings?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog niet veel geprobeerd, ik heb de fan snelheid verhoogd met msi afterburner, maar ook niet heel veel omhoog gedaan, omdat ik niet wist of dat kwaad kon. Maar nog steeds viel mijn scherm uit na een tijdje.

Ben nu aan het testen of het helpt als ik bij nvidia configuratiescherm de 3d management, de power management van 'adaptive' naar 'optimale prestatie' te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de settings van ultra al naar medium gezet, maar nog steeds gebeurde het

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 21:16 ]

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:54

Fanta

FordPerformance™️

Welke temperaturen heb je gemeten tijdens het gamen?

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die temperaturen meten?

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 14:03
Open Hardware Monitor is de beste tool

http://openhardwaremonitor.org/

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dankje. Ik zal het laten weten wanneer ik dit heb kunnen meten

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zojuist getest, en hij viel uit bij de 71 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe trouwens ook elke keer als mijn scherm uit valt mijn ram eruit en erin, want op deze manier krijg ik weer beeld als ik mijn pc opstart. Ik weet niet of dit nuttige info is :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is er evt. ergens (BIOS) een temperatuurbeveiliging ingesteld op 70 graden? Ietsje hoger zetten dan of eens met open kast en evt. externe ventilator die over moederbord/videokaart blaast spelen en kijken of het dan wel blijft draaien en of de temp onder de 70 graden blijft.

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Toevallig pinnetjes verbogen op de cpu socket?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
Download ff msi afterburner en zet de powerlimit omhoog. Bij 70 gaat deze kaart thorttelen die van mij word regelmatig 80.. Drivers goed geinstalleerd?? Niet die gene die mee is geleverd heh!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:57:
Ik doe trouwens ook elke keer als mijn scherm uit valt mijn ram eruit en erin, want op deze manier krijg ik weer beeld als ik mijn pc opstart. Ik weet niet of dit nuttige info is :)
Paar vragen/opmerkelijke zaken:

- Je moet je RAM eruit halen en terugplaatsen voordat je de PC weer aan kunt zetten?
- Als je, nadat de PC is uitgevallen, hem "gewoon" weer aan zet, doet de PC niets?
- Dit is enkel met Fallout 4? Je hebt geen uitgebreide (geheugen) stresstest gedaan nog?

Advies:

- temperaturen monitoren (70 graden is geen enkel probleem)
- stress test uitvoeren (memory erin/eruit klinkt niet goed).

Verwijderd

Topicstarter
@Detrexion Nee er is niets verbogen

@Puddi Puddin & @CaptJackSparrow Ik zal het limiet omhoog zetten als ik terug ben, maar tot hoe hoog kan het geen kwaad?
Waarom moet ik niet de drivers instaleren die mee is geleverd?

@tollo71 Ja als ik mijn RAM er niet uit haal en er weer in doe, en ik dan de pc aan zet, dan geeft mijn scherm nog steeds dezelfde melding; no signal.
Heb minder zware spellen zoals LoL of CS;GO gespeeld, en daar kan ik meerdere uren achter elkaar spelen. Heb nog geen uitgebreide stresstest gedaan ( hoe zou ik dit moeten doen?)

bedankt voor jullie hulp al :) !

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:54

Fanta

FordPerformance™️

Dit zijn wel echt basis dingetjes hoor, probeer ook eens wat zelf uit te zoeken op Google of met behulp van de zoekfunctie op Tweakers. Alle vragen die je in je laatste post stelt zijn binnen 5 minuten te beantwoorden door even te Googlen.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt gelijk! Heb het zelf al gevonden.
Heb met msi afterburner het powerlimiet omhoog gedaan, en weer viel hij uit bij fallout bij 70 graden.
Had trouwens ook al de juiste drivers.

Tijdens de HeavyLoad stresstest gebeurde er vrij weinig FPS rond de 3500 en CPU constant 100%

Ik zit er ook aan te denken om de gtx970 te retourneren, in de hoop dat de nieuwe het dan wel goed doet...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat hier stond klopte niet

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 20:49 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat klopt, dat is een feature van de kaart, ook dat is gewoon te vinden met een simpele google search ;).

Heb je je drivers al eens goed verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd? FO is overigens gewoon legaal?

Verwijderd

Topicstarter
Zag inderdaad pas dat ze pas heel laat aan gingen...

Nog niet met DDU, zal ik wel eens proberen.

Ook had ik iets gelezen over bios te updaten, maar dit kan blijkbaar ook fout gaan. Zou dit misschien het probleem kunnen verhelpen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Soms kan dat vage problemen oplossen. Zolang je de BIOS-update pakt die bij je moederbord hoort, kan er eigenlijk niks mis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dankje. Dan zal ik dat morgen proberen.
Pagina: 1