Toon posts:

Windows 7 opent geen browsers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond alle,

Ik heb gisteravond een Windows 7 update uitgevoerd voor het slapen gaan, vanmiddag toen ik weer werk moest maken op mijn laptop en Firefox wilde openen, deed hij het niet. Dit is het geval met elk browser dat ik beheer ( IE en Chrome ) Hij staat ook niet in mijn processen van mijn taakbeheer. Heb dus proberen op te zoeken, en het zou met malware / spyware te maken kunnen hebben. Via een USB drive malwarebytes geïnstalleerd maar dat werkte dus ook niet. Er werd wel malware gedetecteerd, laptop rebooten maar hij opende alsnog geen enkele browser. Heb ook niets verdachts gezien tussen de processen.. O ja, en ik heb mijn hele laptop 2x volledig laten scannen maar niks ernstigs. Wat bedreigingen verwijderd. Hij opent wel de browsers in veiligheidsmode. Iemand nog ideeën?

Groeten,

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De laatste update (Windows 7) is kb 3097877 van 12 november. Dit is een herziene versie van dezelfde kb die uitkwam op patch tuesday 10 november.

Misschien waren de updates al naar je schijf gedownload en is deze geïnstalleerd die voor problemen zorgt..

Even herstart en op F8 tikken en in deze safe mode die kb uninstallen.

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu in safe modus, maar daar ziet hij de Windows updates niet. Ik ga even kijken of hij hem wel ziet als hij niet in safe modus zit.

EDIT: Hij ziet hem ook zonder Safe Modus niet. Hij ziet wel de updates voor office, silverlight, Framework etc.. Maar niet voor Windows 7 zelf..
OEPS het laden duurde gewoon heel lang, haha. Excuses, ik ga nu kijken!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 21:00 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Alles ge-deïnstalleerd en mijn browsers starten nog niet.. Word er echt gek van. Nog ideeën?
En alsnog bedankt voor de bovenstaande tip(s)!
Nu ik dat lees, denk ik dat ik gewoon moet wachten misschien tot ze het patchen? Ik heb ondertussen automatisch updaten uitstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
kom er net achter dat het ook met meerdere programma's is dat ze niet openen.

gr

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:18
Openen alle programma's niet of zijn het specifieke programma's? In het laatste geval maak dan een lijstje en post dat hier.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 05:03:
Openen alle programma's niet of zijn het specifieke programma's? In het laatste geval maak dan een lijstje en post dat hier.
Specifieke programma's zijn het, maar tot nu is alleen Runescape ( een MMORPG ) die het ook niet opent. Ik heb al tips gekregen om back up te maken van mijn bestanden en Windows er nieuw op te zetten. Maar als u andere tips nog heeft hoor ik het graag.
Verder openen wel al het office software, Tor Browsers doet het overigens wel!

gr

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:18
Scan eens met Hitman Pro, Super Antispyware, Adwcleaner, Emsisoft Emergency Kit en TDSS Killer om te zien of er beesten op je systeem zitten.

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 08:57

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Lijkt inderdaad op een virus. Zou hem eens scannen met HitmanPro zoals bovengenoemd.
Misschien ook even met Malwarebytes scannen :)

https://techrvw.com/

Pagina: 1