mac OS-X

Pagina: 1
Acties:

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52

peace, love & linux

Topicstarter
:9 Wat is OS-X toch tof.

Ik vind het vooral ook zo'n leuk id dat je gewoon Internet Explorer op een Unix (BSD) hebt. In theorie zouden we het nu verder moeten kunnen porten naar linux/x-window. Eindelijk ook een redelijk browser onder linux :P

En ja, dit is gepost vanaf een Mac met OS-X met internet explorer 5.1
(ff een OS-X seminar volgen)

-- vergeef me onzinnige posting. ik ben gewoon helemaal O+

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NOS. En een vriendelijk verzoek voor de topicstarter es verder te kijken dan SG lang is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Internet Explorer is nu nog Carbon, geen Cocoa.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

haha, jah M$ gaat ff IE voor linux schrijven

as if...

maar naast de marketing-issues heb je nog met heel wat softwarematige zaken te maken, dus een PORT is al geen optie...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Is mozilla dan niet redelijk onder linux? Ik denk van wel

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Onder Linux werk ik altijd met Mozilla, en dat bevalt me uitstekend. Heb bijna nooit dat een pagina er maf uitziet bij deze browser.
Maar: eerlijk = eerlijk. MSIE is wel beter. Met Explorer ziet écht elke webpagina eruit zoals -ie bedoeld is. Bovendien start het ook lekker snel op.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Mozilla start sneller dan IE onder windows hoor. (zet in je Startup map een linkje naar Mozilla met de optie -turbo)

Oner Linux kun je misschien nog wel beter Galeon gebruiken. Die vind ik persoonlijk nog prettiger werken dan Mozilla, maar gebruikt wel de renderer van Mozilla. En die is wel heel erg goed.

XFree is trouwens uitgekomen voor Mac OS-X. Zoner root. Dat opent mogelijk heden wat betreft X-server. Nu kun je X-apps op je OS-X draaien. Dat is vooruitgang.

• chem

chem

Reist de wereld rond

valium> url voor xfree?

gooi ik het er vanaaf ff op

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Okay er misschien meerdere apps voor Xfree dan voor MacOS-X maar waarom zou je dan in godsnaam X willen draaien, als je de meest gelikte gui heb die er bestaat....... :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

os x is gers maar er zijn nog te weinig 100% OS-X appz voor... en er zijn wel HEEL veel X-Windows appz (iig> 6000)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Met Explorer ziet écht elke webpagina eruit zoals -ie bedoeld is.
Dat is met mozilla ook, zolang de maker ervan enigzins html-kan neertikken...

De enigine van mozilla is gewoon beter (en sneller) dan die van IE, t enige wat mozilla nog langzamer maakt in windows de XUL-interface en het feit dat IE "cheat" omdat het is ingebouwd (en altijd draait)..

Mozilla start bij mij (met turbo) als sneller op dan IE (en surft even snel), en als je in windows k-meleon gebruikt (gecko zonder die trager mozilla interface) dan blaast ie IE met gemak weg...

Bovendien houdt ie zich aan de open standaarden en laat ie png-tjes tenminste fatsoenlijk zien..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het nadeel van Mozilla is dat niet iedere pagina die slecht is gemaakt er mooi uitziet.

Het nadeel van Explorer is dat niet iedere pagina die goed gemaakt er goed uitziet. (en dat vind ik erger)

[ontopic]
Het is niet: OF Mac OS X OF Xfree. Wat ik juist wou zeggen is dat je Mac OS X EN! Xfree kunt gebruiken. Dat is rootless X. En je kunt het vinden op (DUH!) www.xfree.org

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52

peace, love & linux

Topicstarter
voor Mac OS-X komen al redelijk snel de standaard opmaak applicaties van Adobe en Quark uit. Adobe komt nog dit jaar met native OS-X apps. Quark heeft voor eind dit jaar een werkende Carbon. Volgend jaar komen ze met Xpress 5 native voor OS-X.

Nu is het idd een probleem dat je nog altijd naar Classic mode moet om je adobe apps. op te starten. En Xpress zul je helaas nog ff moeten patchen >:) omdat die Classic mode helaas alleen je USB toetsenbord+muis ondersteunt en helaas niet je dongle.

En zolang de apps als photoshop, illustrator, en Xpress niet native onder OS-X draaien is het helaas nog nix voor de eindgebruikers (alhoewel prive mensen zometeen wel moeten als het pre-installed is)

Maar voor de BOFH's (zoals ik bv) met Macs onder hun hoede is het een uitkomst. Eindelijk pre-emptive multitasking. Eindelijk fatsoenlijk geheugenbeheer. Als je gebruikers ook ziet kijken als bv Photoshop (onder classic) crasht: 'Huh? de rest blijft gewoon draaien?' :)

En jah, ik heb het gepost in Stuffis Generalis omdat ik eik gewoon enthousiast over OS-X ben, en niet omdat ik er een technische discussie over wilde beginnen. Misschien had ik het bijna nog beter onder Gadget-talk kunnen zetten :)
Pagina: 1