voor Mac OS-X komen al redelijk snel de standaard opmaak applicaties van Adobe en Quark uit. Adobe komt nog dit jaar met native OS-X apps. Quark heeft voor eind dit jaar een werkende Carbon. Volgend jaar komen ze met Xpress 5 native voor OS-X.
Nu is het idd een probleem dat je nog altijd naar Classic mode moet om je adobe apps. op te starten. En Xpress zul je helaas nog ff moeten patchen

omdat die Classic mode helaas alleen je USB toetsenbord+muis ondersteunt en helaas niet je dongle.
En zolang de apps als photoshop, illustrator, en Xpress niet native onder OS-X draaien is het helaas nog nix voor de eindgebruikers (alhoewel prive mensen zometeen wel moeten als het pre-installed is)
Maar voor de BOFH's (zoals ik bv) met Macs onder hun hoede is het een uitkomst. Eindelijk pre-emptive multitasking. Eindelijk fatsoenlijk geheugenbeheer. Als je gebruikers ook ziet kijken als bv Photoshop (onder classic) crasht: 'Huh? de rest blijft gewoon draaien?'
En jah, ik heb het gepost in Stuffis Generalis omdat ik eik gewoon enthousiast over OS-X ben, en niet omdat ik er een technische discussie over wilde beginnen. Misschien had ik het bijna nog beter onder Gadget-talk kunnen zetten